Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är den skodd bak
Varför????
har även sett denna metod i mitt förra stall..verkar så att det blöder, såg ut som om en häst hade dött i gången..
varför tar man så mkt att det börjar blöda ?
fick en konstig förklaring en gång.."så gör man på travet"
har praoat en del i ett travstall och var mycket ute i de andra stallen på den banan...har aldrig sett en häst "på travet" som blivit verkad så att det blödde..
varför gör folk så ?
hästarna kan ju inte gå på flera dagar !
Dessutom har SLU gjort en studie på att hästskon ger 400 hz stötar upp i hästens ben i varje steg. !
Har du inga bilder på hur hästens hovar ser ut idag då? Det vore mer intressant.Föresten är hon inte så uppverkad i hovväggen längre, det var bara någon temporär uppverkning som behövde gjöras, vilken jag ej kommer ihåg grunden för...
Nu kan det räcka, diskutera ämnet i tråden. Det går faktiskt utan att göra sig lustig.
Boj/moderator
Raka vinklar
Iom att en häst sätter ner trakten först- vad händer då?
jo trakten trycks ihop o tån skjuter iväg framåt/ slits inte o ju längre den blir desto mer påfrestning på trakten/ ballarna.
Det är helt upp till individen o användandet.
Men om hästen fick bättre gång, beror inte det på att den ömmar mindre med skor?
Det jag ser är en illa verkad häst, med hovväggen uppraspad så att hästen går på sulan
har även sett denna metod i mitt förra stall..verkar så att det blöder, såg ut som om en häst hade dött i gången..
varför tar man så mkt att det börjar blöda ?