Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det du beskriver ovan är inte strassermetoden. Det är synd att du inte tar reda på mer fakta för att grunda dina påståenden.
Kan för övrigt meddela att jag skodde en sk. Strasserhäst häromdagen. Kan ju meddela att hovarna såg ut som ett par i synnerhet normala barfotahovar, varken mer eller mindre.
Hästen blev varken gladare eller ledsnare men fick bättre gångarter.
Men om hästen fick bättre gång, beror inte det på att den ömmar mindre med skor?
Inte nödvändigtvis!
??? Hur tänker du nu? Alla hovar jag sett med höga trakter har haft kort tå! Det säger väl sig själv?
Du kan verkligen inte ha särskilt mycket kunnande om hovens anatomi. Vad händer med belastningen och balansen o hoven när du höjer respektive sänker trakterna?
hmmm... alla hästar jag sett med hög trakt inkl mina egna har haft långa tår, trots att tåna var det enda som verkades... Hur förklaras det?? En häst som går med hög trakt går ju med ett tippat hovben och på tå. Då slits tån mest, men en balanserad hov som sätts i med trakten först, sliter jämnt på hela hoven.
Så hur kan då tån vara lång om den slits mest?En häst som går med hög trakt går ju med ett tippat hovben och på tå. Då slits tån mest,
Jag förstår inte heller! Jag blir förvirrad nu
Hög trakt=kort tå. Som styltor, typ.
Låg trakt=lång och framskjuten (kan man säga så?) tå. Som en skida.
Så MÅSTE det väl rimligtvis bli?
Jag har då aldrig sett att det genomgående skulle bli så att hög trakt=lång tå och tvärtom. Det hade ju blivit helt konstigt!
Eller menar du, Liebling, att ju mer de sliter desto mer växer hoven? För, tänket där låter ju rätt. Men resultatet blir ändå inte det du vill ha det till!
Oj Ideaal? Vi är överrens?
Jag kan inte förstå vitsen med att verka bort så mycket hovvägg. Det ser inte ut som om trakterna är helt OK. Det ser också ut som om hoven är mer långsmal än rund. Det ser ut som om du har en uppskjuten kronrand ovanför trakthörnet. Det ser också ut som om det växer ner en hov som har en betydligt brantare vinkel men det kan vara bilderna som ljuger.
Sönderskodd, trång häst verkad framifrån enl. SANHCP sedan 3:e okt -5, bild tagen 23/8-06.
samma hov från sidan:
Till sist hoven sedd underifrån:
Detta är samma tålängd som på hästen Coari verkat i hans tråd om fysiologisk verkning! Coari!! Vad skiljer denna verkning från din?? Vore kul att jämföra...!