Stövlar och leggins för långa smala dressyrare...

U

Unica

Finns det några långbenta,smalbenta dressyrryttare här? Vad har ni för stövlar och leggins? Verkar vara dags att investera i en del nytt kanske både stövlar men och leggins för ,dock alltid lite svårt att få tag på nåt som passar mig är runt 36 i vaden och 53 på längden på under knäet.
Någon som har några bra tips?

Sv: Stövlar och leggins för långa smala dressyrare...

Jag har 35/52 i cavallos stövlar och provade ett par sarm som var perfekt i fot och höjd men lite för vida.. kanske kan vara något ?
shortchaps använder jag Dyons.. sitter som ett smäck o jag älskar dom :love:

Jag har Königs stövlar och Cavallos stövelskaft, bägge går att måttbeställa.

jag har samma mått och ingen av dom större märkena har något som passar, man måste måttbeställa.

jag har stövlar från de niro (italienska). chaps använder jag inte...

Jag är varken lång eller smal, men jag har långa och smala underben. Jag har ett par Cavallo Piaff som är 54 höga och 34 eller 33 cm runt vaden. Jag älskar dem :bump:
Men man måste måttbeställa, det är omöjligt att få tag i passande stövlar annars.

Jag har 36cm i vad och ca 52cm i skaft högd. Har inte jätte problem att hitta stövlar men som IronWill säger måste man måttbeställa stövlar vilket ju gör det bättre så att man får dem exakt efter sina egna ben och inte bara på ett ungefär.

Jag har ett par Mountain Horse, de enda som passat mina smala ben hittills.

Leggings har jag hittills inte hittat några som passar mina ben.

Stövlar dock är ju lätt att måttbeställa (tänker på Königs, Cavallo, Petrie).

Kan ju budget tipsa.

H**ks gaiters/leggins funkar och jag har sjukt smala ben. Har haft mina ett år och funkar alldeles utmärkt. Stövlar har jag dock måttbeställt.

Petrie har en standardstorlek som är 53 i höjd och 36 i vad.

Jag har ett par Mountain Horse, de enda som passat mina smala ben hittills.

då lider du inte av "riktigt smala" ben... Jag har provat MH och de var på tok för stora i vaden. Jag har 33 runt vaden och 46 i höjd. Använder tattini, dock något stora i vaden. De enda som passade utan måttbeställning.

Annars är det ofta problem med stövlar som är stora i vristen.

Dyon är dyra, men de går att måttbeställa om man inte hittar något som passar i normalstorlekarna. (Det går att googla fram normalmåtten).

om det är normalmåtten på Dyóns stövelskaft du tänker på så finns det även här på buke :p
...via sökfunktionen så klart. ;)

Jag har jättesmala ben och inte mycket till vader, letade länge tills jag hittade John Whitaker stövlar. Dom finns i alla skostorlekar och med olika vadvidder, jätte snygga och sköna :D lycka till

Jag köpte på Göteborg Horse show förra året av nåt italienskt företag. Jag har strl 39 i mina och ***vadstorlek, tydligen det allra smalaste. Mina vader är som små pinnar men stövlarna är helt perfekta!!! Så innan du måttbeställer svindyra, kolla upp noga!

Jag har ett par Mountain horse Xcellsior, lite upphöjda på ytter sidan (så där lite dressyrigt)
Passar mig på 180 cm med låååånga och väldigt smala vader. Resåren på baksidan vaden. Snyggt läder. Haft dem i 1 år och resår och dragkedja är fort fin. Dock töjs dem ju lite. Men dem sitter fort. snyggt och bra. Känns lite som att ha stövlar på sig.

Finns i massor av variationer på längd och vidd.

Jag är jätte nöj och rätt billiga var dem med 700 kr tror jag =)

Sök på Mountain horse Xcellsior så kommer bilder upp

Senast ändrad av en moderator:

Jag har långa och smala ben och har Sarm som passar perfekt. Fördelen med dessa är att de finns i många olika längder, bredd och passar de flesta och det blir betydligt billigare än att måttbeställa läderridstövlar. Sen att de dessutom är snygga och bekväma är ingen nackdel ;)

Jag sitter här med en tabell som jag fick ifrån en holländsk återförsäljare och här står det 53/36, förvisso i storlek 6½.

soubirac finn i 51/34 i storlek 42! Jag har stora fötter och långa smala ben. Måtten ska tas när du sitter ner, så då räker dom(nästan) i höjd till mig trots att dom bara är 51 höga.
Det är dom första som passat mig, nästan alla andra stövlar blir jättevida i skaftet om man går upp i fotstorlek.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 622
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 690
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar