Sv: Störning?
Oj vilket brev! =D haha, men det är ingen fara alls, tvärtom! tycker det är bra när folk berättar till punkt och pricka istället för lite "sisådär", så jag fann det bara intressant!
Nu får du ett lika långt tillbaka så det så! haha
Grejen är att min fostermamma tar hand om Chiba. Hon bor inte med mig..(vilket jag hade önskat, men jag bor på 22 kvm så det är för trångt för henne, för längre perioder) Och min fostermamma jobbar varje dag i många timmar så chiba ligger hemma själv dagarna långa. och när det är något speciellt hon ska, t.ex iväg över en helg, så har jag chiba hos mig. Jag har ringt henne och sagt att hon kan va hos mig när hon jobbar sena kvällar osv också, och så har vi gjort några ggr men sen slutade hon höra av sig ett tag (?).. vet inte varför.. men men. Det värsta av allt är att min fostermamma har larm hemma. sånt rörelse larm du vet? så om hunden rör sig på vissa ytor hemma så går larmet, dvs att hon binder fast hunden vid bordet i köket, och där får hon ligga hela dagarna.(hon har tillgång till mat, vatten och bädd) Jag har skällt på henne och sagt att det hon gör är fel och att hon får lämna henne här istället sålänge, men hon säger att hon är van vid det och att hon inte tar skada. (anser det som skitsnack, men till viss det kanske hon "vant" sig för hon har haft det så i ca. 2-3 år) men det är fortfarande fel enligt mig. Men jag bestämmer inte! för jag är inte hennes "riktiga" matte. Jag har ju bott tsm med chiba i några år innan (precis när vi fick henne som bebis) och jag har ju varit med och uppfostrat henne. Detta låter kanske kaxigt och skrytigt, men sålänge jag bodde tsm med henne så var hon ALDRIG sån. Det är nu på senare tid hon har börjat med detta, och det är bara hos mig. För grejen är att när min fostermamma lämnar henne här så säger hon till chiba "nu vaktar du carro". och om jag ska va helt ärlig så tror jag det är därför hon är som hon är!? Jag har berättat om hur hon beter sig när hon är här, och sagt åt henne att INTE säga till hunden att vakta mig hädanefter, och när vi testade det(att inte säga till henne att vakta mig) så har hon inte varit nafsig. Men jag förstår inte vad det är som gör att hon känner sig hotad av mina vänner? Uppenbarligen vaktar hon mig ju för hon kryper ju nära mig så fort någon annan än min sambo närmar sig mig. Jag säger åt henne att gå å lägga sig på sin plats och då gör hon det. När folk går förbi henne när hon ligger på sin plats, så nafsar hon efter dom. (?!)
Det här om klorna. Veterinären har sagt att det är många rottweiler som är likadana som chiba. just den rasen har tydligen svårt för att klippa klorna. Jag har aldrig testat att klippa hennes klor, men har klippt andra hundars klor och det går bra. när min fostermamma ska klippa dom så morrar hon och visar tänder. Så det är helt omöjligt. Hon får inte heller röra hennes tassar så intensivt för då morrar hon också. Men det är inga problem när JAG pillar på hennes tassar. Då ligger hon bara på helspänn :P men gör inte ett ljud ifrån sig. Jag har sagt att jag tänker försöka klippa klorna men då har hon bara sagt att det inte är ngn idé. Jag känner på mig att Chiba inte trivs där hon bor, för så fort hon ser mig så blir hon helt annan. Hon är gladare än någonsin och hon sjunger och dansar för mig varje gång vi träffas. Hon är inte sån mot min fostermamma när jag t.ex haft chiba en hel vecka. Så jag känner ju på mig att hon gillar mig mer. Det låter kanbske dumt men har man en känsla så har man
hehe.
Hoppas du orkade läsa allt!
Du får hemskt gärna svara också, om du vill och har lust! Bara kul! Mvh Carro