Nu verkar det lugnat sig vid Vänern. Gården verka stå kvar, bara några plåtar från vedskjulet som blåst bort. Hoppas dom inte hamna hos grannen   :o:p
Vi hade ström hela natten iaf.

Sitter på jobbet i Uddevalla nu o här blåser det fortfarande en hel del.
Har ni hunnit kolla om det blåst väck nånting hos er? :)

Nu verkar det lugnat sig vid Vänern. Gården verka stå kvar, bara några plåtar från vedskjulet som blåst bort. Hoppas dom inte hamna hos grannen   :o:p
Vi hade ström hela natten iaf.

Sitter på jobbet i Uddevalla nu o här blåser det fortfarande en hel del.
Har ni hunnit kolla om det blåst väck nånting hos er? :)

Här är det ok hos oss. Vi har den bohuslänska graniten som skydd mot västan vind sån tur är. Grannens skog har flera nedfallna träd. Är mer norr om Uddevalla. Högt vatten i sjön. Fortfarande ordentliga vindbyar.

Här har varit relativt lugnt. Jag som renoverar hus kommer få springa runt och samla bråte när det ljusnat. Huset var inte redo för dessa byarna än.
Man behöver inte ha dåligt samvete för att ha tagit in hästarna. Har kamera i minishettisarnas lösdrift och dom har stått inne så gott som hela natten.

Byar strax över 20 som drar sig ner mot 17 nu. Tycker det har varit märkligt då det varit nästan stilla mellan byarna. Här i Blekinge är man ju annars van vid konstant blåst.

Här uppe är det rätt lugnt på väderfronten. Blåser lite, men långt ifrån vad jag skulle kalla storm. En vanlig lite blåsig morgon liksom och förhoppningsvis, så blir det inte mer än så heller :)

Urd har knäckt en gren från min stora björk, och kastat den med full kraft, nästan över huset. :nailbiting:

Fram med motorsågen! Eller sekatören.

Urd_zpsu3xh77yx.jpg

En port har blåst av på logen i stallet. Våra soptunnor hade vält. Det är väl det som hänt under natten :)

Blåser mycket fortfarande, ibland kastvindar.

Johanneberg? Ringde nyss mamma för att höra läget men det kan inte vara allt för illa då hon sov. :o 168 cm över normalt vattenstånd.

Här är det hur lugnt som helst, nyss ute med vovvarna på nattkissning. Lite nederbörd, ingen vind, på gränsen till snöblandat. :)

Nästan. Ännu högre upp. Guldheden.

Jag vart vaken fram tills 02:00 ven något djävulskt i huset och jag vart lite orolig för köksfönstret som redan har en spricka men vi klarade oss galant :D

Var det ca 2 år sen det var storm? Då blåste vår trädgårdsstol ( i plast) omkull... Farligt värre :rofl:

Min mor har klarat sig bra i alla fall. De bor mitt i urskogen här i västra Götaland och det brukar alltid vara ett träd eller två som välter.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Fordon Jag kommer på en huvudled och cyklar. Ska svänga vänster och tar mig då till mitten av vägen då jag inte har någon bil bakom. Gör...
2
Svar
22
· Visningar
1 311
Senast: lingonben
·
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Vet att jag såklart kan kontakta skolan bara undrar om detta är något obegripligt för fler än mig?? Jag tappar bort mig i detta med SFS...
Svar
10
· Visningar
800
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama