Storleksförärvning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 743

Sar

Trådstartare
Finns det någon statistik på hur vanlig/ovanligt det är att tidigare generationer slår igenom på storleken. Låt oss säga att ett avelssto ligger på 1.66 och även stoets morfar på samma storlek medan resten ligger på 1.63 i generationer bakåt. Hur stor chans/risk till en större eller mindre avkomma bara beroende på stoet?

Sv: Storleksförärvning

Ingen som vet? Det borde ju finnas ett intresse från avlare att veta ungefär vart mankhöjden kommer att ligga på avkommorna. Men det kanske är en ren chanstagning?

Sv: Storleksförärvning

Ingen som vet? Det borde ju finnas ett intresse från avlare att veta ungefär vart mankhöjden kommer att ligga på avkommorna. Men det kanske är en ren chanstagning?

Detta är jag också nyfiken på då man står i hingst tagen, hoppas att det kan komma några svar!:)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 012
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 486
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Funderingar kring tvåsamhet fortsätter att ockupera min hjärna till och från. Och det är väl inte så konstigt, för det tar väl ett tag...
Svar
4
· Visningar
1 200
Senast: cirkus
·
Mat Kan vi prata lite om det här med portionsstorlekar när man går på restaurang? Jag blir inte klok på dessa jätteportioner som läggs upp...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
18 661
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna