Storlek på skorna

K

Kat

Jag vet att det är jättesvårt att gissa sig till skostorlek utan att ens ha längden på ett barn, men på ett ungefär, kan ni hjälpa mig kring vilka storlekar ett barn på ett år kan ha på fötterna?
 
Sv: Storlek på skorna

Kan du inte smygmäta? Annars är det väl bättre för stort än för litet så h*n kan växa i.
 
Sv: Storlek på skorna

Nej tyvärr. Vi träffas inte innan jul.
Vad kan vara för litet för en ettåring då?
Jag har verkligen noll koll.
 
Sv: Storlek på skorna

Sonen hadde 19 dottern 23 i den åldern så satsa på att mäta elelr fråga föräldrarna helt enkelt. Är det mjuka innetofflor så ta någon storlek större än du tror. beror på typ av sko och om raggsockar ska få platts. Man brukar säga 1,5 cm större än foten på barnskor.
 
Senast ändrad:
Sv: Storlek på skorna

Det är verkligen grymt svårt att gissa. Jag fick en "lista" förut idag, som hade ungefärliga storlekar, baserat på barnets längd, men dom stämde inte alls in på min son. Trots att han har rätt så små fötter, säger alla i alla fall, så låg han långt före den där listan..

Han är 15 mån gammal nu, och har strl 22 ungefär. När han var 12 mån gammal, så hade han strl 20-21 för det mesta. Lite mindre i vissa märken, och lite större i andra.
 
Sv: Storlek på skorna

Jag kan tillägga att jag mäter både sko och fot varje gång jag köper skor till mina barn. Det skiljer mellan modeller också. Ibland ber jag om att få ta ut innersulan och kollar att formen på sulan stämmer med formen på barnets fot om jag är osäker.
 
Sv: Storlek på skorna

Min son hade storlek 20 när han var drygt ett år. Men han har ganska små fötter.
 
Sv: Storlek på skorna

Tack för svaren! Nu har jag i alla fal ett HUM.
 
Sv: Storlek på skorna

Ett annat tips är: Vet du hur barnet fötter ser ut?

Min son har och har alltid haft väldigt tjocka och breda fötter och det är rent utsagt skitsvårt att köpa skor åt honom, även skor som rent storleksmässigt är för stora får han inte ens på foten. :crazy:
 
Sv: Storlek på skorna

Dottern hade 21, hon är lite längre än genomsnittsungar så kanske lite större fötter också...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur stora rum har era barn? Vi funderar på att göra om lite men blir lite fundersamma på storleken på rummen. Vi skulle vilja göra två...
Svar
15
· Visningar
1 275
Senast: Imogen
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 408
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 928
Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 941
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp