Sv: storlek på hästen?
Man ska väl inte rida in shettisar så tidigt?
Man ska väl inte rida in shettisar så tidigt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
mian1 skrev:I boken "Hästveterinären" finns en lista över hästens vikt och lämplig maxvikt på ryttare + utrustning.
300 kg häst - 50 kg ryttare
350 kg häst - 58 kg ryttare
400 kg häst - 67 kg ryttare
450 kg häst - 75 kg ryttare
500 kg häst - 83 kg ryttare
550 kg häst - 92 kg ryttare
600 kg häst - 100 kg ryttare
650 kg häst - 108 kg ryttare
700 kg häst - 116 kg ryttare
Längden är väl förmodligen en smaksak, men väger ryttaren 50 kilo kan h*n ju inte vara hur lång som helst. En 50-kilos ryttare på en 700-kilos häst låter ju som spagatvarning?
Notorius skrev:Du är för lång, det borde du väl märka själv ?
annoj skrev:HEJ!
Kan jag tävla min d-ponny fast jag snart fyller 18, på tävlingar för stor häst? Hon är super maxad d-ponny.
Ragge_ skrev:Fick en fråga i stallet som jag inte riktigt kan svara på ! Kan någon hjälpa mig med det ?
Åldersgräns för tävling av B-ponny ?
Jag har fått för mig att det är
A- ?
B-13
c- 16
D-18
Men för ett tag sen frågade jag det själv här och fick då svar för att det itne stämde.. i mina öron lät svaret riktigt konstigt för då skulle jag få rida en A ponny nu !?
Det ska ju se lite fint ut när man rider så man inte är för lång för hästen.. men ja, snälla svara =D
Jag vet inte?! Jag har aldrig varit med i tävlingsammanhang så jag vet inte vilka regler som gällerRagge_ skrev:Har dom inte höjt en cm ?