Så säger vi alltid härAtt det verkar gå mode i att säga ”han” istället för ”honom”
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så säger vi alltid härAtt det verkar gå mode i att säga ”han” istället för ”honom”
Därav att jag skrev går mode, det kan vara en dialektal sak, men nu känns det som varenda kotte under typ 25 säger så. Det är lite som ”en” vs ”man”, hos vissa är det dialektalt medan det är ett politiskt statement hos andra.Så säger vi alltid här
Jag tror inte att det är mode, det är bara dåligt och felaktigt språk. Och sådant sprider sig tyvärr så lätt på nätet.Därav att jag skrev går mode, det kan vara en dialektal sak, men nu känns det som varenda kotte under typ 25 säger så. Det är lite som ”en” vs ”man”, hos vissa är det dialektalt medan det är ett politiskt statement hos andra.
Vad är något som är mode som inte är något som sprider sig trots att det exempelvis är felaktigt som i detta fall?Jag tror inte att det är mode, det är bara dåligt och felaktigt språk. Och sådant sprider sig tyvärr så lätt på nätet.
Mode tolkar jag som något man medvetet gör, av positiva skäl. ”Jag släppte ut han i hagen” tar jag mer som dåligt språk, men man tror att det är rätt för att man ser det så ofta.Vad är något som är mode som inte är något som sprider sig trots att det exempelvis är felaktigt som i detta fall?
Oooh! Recept?Stör mig på mig själv (och sambon) som inte har vett att sluta äta kanelbullekladdkakan jag gjorde nyss, som skulle vara till imorgon. Men HERREGUD så gott det är!!
Stör mig på tygpåsen jag just införskaffat.
Att den var lite liten är ok.
Att bärhantagen är SKITLÅNGA (40cm från där de fäster i påsen till där man håller i dem), så om man bär påsen som normalt tar den typ i marken.
Sådana är menade att bära på axeln, inte i handenStör mig på tygpåsen jag just införskaffat.
Att bärhantagen är SKITLÅNGA (40cm från där de fäster i påsen till där man håller i dem), så om man bär påsen som normalt tar den typ i marken.
Sådana är menade att bära på axeln, inte i handen
Går det att göra en knut på handtagen kanskeStör mig på tygpåsen jag just införskaffat.
Går det att göra en knut på handtagen kanske