Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 614
  • Visningar Visningar 72 883
Reagerar på pekpinnen.

Det jag far efter är just det att diabetiker ständigt åthutas av människor omkring dem. Som t.ex. på ett forum som inte är diabetesrelaterat...

Du anar inte hur många som kommenterat min tallrik om det t.ex varit en klick sylt på den (som jag inte tänkt äta). Men inte sagt ett ord om potatismoset. Exemplen är oändliga.

Diabetiker är allmänt villebråd. på ett sätt som få andra allmänt sjuka adrabbas av.
Det är min åsikt.

Jag behöver åthutas ibland! :D

Jag behöver åthutas ibland! :D
Må så vara.
Men detta är ett offentligt ställe på internet.
Sjukdoms-shaming kangöras så det inte är riktat till alla.

Jag har hutat åt dig. Men det har varit till just dig - av omtanke och kärlek. Inte till bukeläsarnas alla diabetker.

Att skamma alla diabetiker där de allra allra flesta gör allt de förmår. DET är inte ok. Inte på en fläck.

Att jag vacklar så mycket. Sambon bor ett par nätter på annat håll så att jag får tid att tänka. Fulgrät som en liten unge när han skulle åka. Blir så ambivalent om jag faktiskt vill lämna eller inte...
Såklart du inte vill såra någon du tycker om/älskar(?). Men ibland behöver man lämna dom man älskar fast det är så jäkla tungt. Det här är mest troligt något du ändå kommit fram till att du måste göra? Fast det känns åt helvete nu?

❤️

Såklart du inte vill såra någon du tycker om/älskar(?). Men ibland behöver man lämna dom man älskar fast det är så jäkla tungt. Det här är mest troligt något du ändå kommit fram till att du måste göra? Fast det känns åt helvete nu?

❤️
Jag älskar honom oerhört, bryr mig om honom och han betyder så mycket för mig, men jag har en längtan efter frihet inom mig, att kunna göra vad jag vill när jag vill, bestämma allt själv och fatta vilka beslut jag vill.

(Nu låter det som att jag är en fånge i relationen men så är det givetvis inte, men man måste såklart ta hänsyn till sin partner, man kan inte göra exakt som man vill hela tiden och utan förklaringar).

Ryggskott. Och jag belastar inte ens ryggen särskilt. Går regelbundet på massage. Försöker träna. Försöker vara försiktig med ryggen. Ortopeden ville ge mig en kortisonspruta jag sa nej. Är så fruktansvärt spruttädd. Besöker therme ofta för att hålla kroppen mjuk.

Om fysiska butiker ska finnas kvar måste det vara attraktivt för kund att handla där. Nej tack i denna ekonomi. Det är inte som att man stöttar den lilla lokala butiken längre, utan det är kedjor. Handla online och hämta där fyller en bra funktion tycker jag, jättebra, men att handla mer spontant förlorar man på.

Tänkte inte så mycket för att stödja kedjorna, utan mer att det kan vara bra att ha fysisk tillgång till apotek med utbildad personal även i framtiden för att inte behöva förlita sig på att bara kunna beställa online till sin egen brevlåda. Men att hämta ut i butiken blir ju nästan samma effekt, det jag tycker är synd är att allt mer endast finns online och att våra stadscentrum snart inte har någon service alls kvar längre pga att kunder bara handlar online.

Det var ju synd att de sålde ut apoteket..

Ja, det håller jag med om. En övertro på att marknaden löser allt, och det drabbar ju även posten/leveransföretag som är det vi blir beroende av när allt ska beställas online.

Marknadens företag kommer naturligtvis inte vara lika villiga att leverera överallt i landet, och då återstår det statligt ägda posten att ansvara för de icke lönsamma uppdragen, varpå de kommer att få kritik för att de inte är lika lönsamma som de privata bolag de jämförs med, vilket kommer att leda till att än mer bryts ut och läggs på den privata sektorn i tron att det var ägarformen som var problemet. Ja, vi har sett det förut...🙄

Ja, det håller jag med om. En övertro på att marknaden löser allt, och det drabbar ju även posten/leveransföretag som är det vi blir beroende av när allt ska beställas online.

Marknadens företag kommer naturligtvis inte vara lika villiga att leverera överallt i landet, och då återstår det statligt ägda posten att ansvara för de icke lönsamma uppdragen, varpå de kommer att få kritik för att de inte är lika lönsamma som de privata bolag de jämförs med, vilket kommer att leda till att än mer bryts ut och läggs på den privata sektorn i tron att det var ägarformen som var problemet. Ja, vi har sett det förut...🙄
Jag svär nog minst en gång i veckan över privatisering av olika grejer. Finns få saker som kan få mig så irriterad.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 067
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 113
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 499
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Hypotyreos
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur