Nu blir jag förvirrad grande. Vad är gammal hederlig? Måste det vara pulver-kakao i mellanform?Beställer jag varm choklad vill jag ha gammal hederlig, inte varm choklad gjord på choklad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu blir jag förvirrad grande. Vad är gammal hederlig? Måste det vara pulver-kakao i mellanform?Beställer jag varm choklad vill jag ha gammal hederlig, inte varm choklad gjord på choklad
Pulver kakao? Jag använder kakao och råsocker om jag gör varm choklad. Inte oboy pulver.Nu blir jag förvirrad grande. Vad är gammal hederlig? Måste det vara pulver-kakao i mellanform?
Varm choklad är kakao och socker.Nu blir jag förvirrad grande. Vad är gammal hederlig? Måste det vara pulver-kakao i mellanform?
Ja, choklad i pulverform då. Måste den pulvriseras för att bli acceptabel?Pulver kakao? Jag använder kakao och råsocker om jag gör varm choklad. Inte oboy pulver.
Det ska vara som det alltid varitJa, choklad i pulverform då. Måste den pulvriseras för att bli acceptabel?
Jag har alltid gjort på olika sätt beroende på vad man har hemma… Tycker inte att det blir nån märkbar skillnad om man gjuter choklad som smälter jämfört med om man rör ut pulver i vätskan från scratch.Det ska vara som det alltid varit
Alltså jag kokar upp mjölken och vispar i kakao och socker under uppkok.Jag har alltid gjort på olika sätt beroende på vad man har hemma… Tycker inte att det blir nån märkbar skillnad om man gjuter choklad som smälter jämfört med om man rör ut pulver i vätskan från scratch.
Man kan inte bara komma här och göra på något nytt sättDet ska vara som det alltid varit
Min standardmetod är att blanda socker, kakao och några chokladbitar med lite grädde i botten och sedan svagt värma och vispa för att bli helt fritt från ansamlingar - en mörk helt slät kräm, därifrån sedan späda med mjölk tills mängden och smaken är där man vill ha den. Socker kan man tillsätta i det varma om det behövs, men kakao klumpar sig gärna i varm mager mjölk så det är bättre att gå från andra sidan. Det är inte en så ny metod, den fick jag till mig från en avlägsen släkting i Malmö (Sveriges chokladhuvudstad där min farmor arbetade på chokladfabriken i många år) på 1980-talets mitt.Alltså jag kokar upp mjölken och vispar i kakao och socker under uppkok.
Nu är jag inte bullyägare och gillar inte alls kamphundar, men chihuahua är en hemsk ras De är så kränkta och aggressiva rent generellt, hade de varit i stort format hade de varit en bullyägares värsta mardröm i kopplet. Jag är inte rädd för dem men kan förstå de som är (och inte bara säger det för att man råkar trampa deras bullyras på tårna med fakta).*någon postar fundering om kamphundsraser (idag handlade det om det är sant att de kan "låsa" käkarna om jag minns rätt)*
Första bästa kommentaren: "jag är faktiskt rädd för chihuahuor på riktigt!!"
Varför måste de alltid dra in chihuahuor från ingenstans och varför är det (nästan) alltid bullyägare
Där har min mamma jobbat också. Håller med om att det är chokladhuvudstaden!Min standardmetod är att blanda socker, kakao och några chokladbitar med lite grädde i botten och sedan svagt värma och vispa för att bli helt fritt från ansamlingar - en mörk helt slät kräm, därifrån sedan späda med mjölk tills mängden och smaken är där man vill ha den. Socker kan man tillsätta i det varma om det behövs, men kakao klumpar sig gärna i varm mager mjölk så det är bättre att gå från andra sidan. Det är inte en så ny metod, den fick jag till mig från en avlägsen släkting i Malmö (Sveriges chokladhuvudstad där min farmor arbetade på chokladfabriken i många år) på 1980-talets mitt.
Men att smälta en pinne med gjuten choklad i varm mjölk blir också gott.
Edit: ni får såklart störa er hur mycket som helst på att inte er föredragna metod används på stället ni besöker.
Jag måste ha tur som aldrig träffat en sån chihuahua Men det är inte där problemet ligger för mig, folk får tycka vad de vill om olika hundraser, det är bara så tröttsamt att så fort någon yppar något om kamphundar överhuvudtaget så ska det jämföras med chihuahua. Originalinlägget och övriga kommentarer handlade just om huruvida kamphundar kan låsa sina käkar eller ej, inte om hur läskiga chihuahuor ärNu är jag inte bullyägare och gillar inte alls kamphundar, men chihuahua är en hemsk ras De är så kränkta och aggressiva rent generellt, hade de varit i stort format hade de varit en bullyägares värsta mardröm i kopplet. Jag är inte rädd för dem men kan förstå de som är (och inte bara säger det för att man råkar trampa deras bullyras på tårna med fakta).
Jag förstår hur du menar, peka finger på annat istället för att prata om problemet man har framför nosen. Det är störande!Jag måste ha tur som aldrig träffat en sån chihuahua Men det är inte där problemet ligger för mig, folk får tycka vad de vill om olika hundraser, det är bara så tröttsamt att så fort någon yppar något om kamphundar överhuvudtaget så ska det jämföras med chihuahua. Originalinlägget och övriga kommentarer handlade just om huruvida kamphundar kan låsa sina käkar eller ej, inte om hur läskiga chihuahuor är
Ja men precis!Jag förstår hur du menar, peka finger på annat istället för att prata om problemet man har framför nosen. Det är störande!