Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Kvaliteten på en av mina körkortsböcker är verkligen inget vidare. Alltså själva boken, inte innehållet. Jag köpte den ny och har läst igenom den några gånger. En handfull sidor har lossnat och ett gäng till är på väg att lossna. Den är alltså sönderläst. Lite surt, för jag hade tänkt sälja den när jag är klar med körkortet och har varit noga med att inte vika hundöron eller göra markeringar i den just därför. Det kan jag väl göra ändå, kanske, men det lär ju bli betydligt mindre pengar tillbaka iom skicket. Jag lär dessutom läsa igenom den ett par gånger till, så den kommer nog att vara i ytterligare sämre skick när jag är klar med den. Den kostade ändå några hundralappar, och att slänga en (tidsmässigt) hyfsat "ny" och aktuell lärobok känns dumt - men de flesta vill väl att sidorna ska sitta kvar liksom.
Slänga den behöver du väl inte göra? Det går ju alltid att skänka bort saker :) !

Slänga den behöver du väl inte göra? Det går ju alltid att skänka bort saker :) !
Ja, tejpa fast sidorna och förklara att det är dålig hållbarhet i boken men att den skänkes. många tar nog hellre en sådan bok än slänger sig över en ny. Man använder väl den bara en gång i livet kanske.

Kvaliteten på en av mina körkortsböcker är verkligen inget vidare. Alltså själva boken, inte innehållet. Jag köpte den ny och har läst igenom den några gånger. En handfull sidor har lossnat och ett gäng till är på väg att lossna. Den är alltså sönderläst. Lite surt, för jag hade tänkt sälja den när jag är klar med körkortet och har varit noga med att inte vika hundöron eller göra markeringar i den just därför. Det kan jag väl göra ändå, kanske, men det lär ju bli betydligt mindre pengar tillbaka iom skicket. Jag lär dessutom läsa igenom den ett par gånger till, så den kommer nog att vara i ytterligare sämre skick när jag är klar med den. Den kostade ändå några hundralappar, och att slänga en (tidsmässigt) hyfsat "ny" och aktuell lärobok känns dumt - men de flesta vill väl att sidorna ska sitta kvar liksom.
Är det ”ny” BE kan ev jag vara intresserad beroende på pris såklart

Den lär åka upp på Tradera, om det inte dyker upp nån i bekantskapskretsen som behöver den då. Mest surt eftersom jag hade hoppats kunna sälja den för kanske halva nypriset. Har häftet som hör till (som jag inte använt) också så kanske blir nån krona om jag har tur. Skänka bort går absolut, men jag orkar ärligt talat inte lägga tid på att nån ska hämta, kanske inte dyker upp osv osv så tyvärr. När jag skänker brukar det bli till second hand.

Blöjstorlekar😅 Enligt vikt ska pojken kunna ha en större storlek men 3or är betydligt större än 2or så de blir nästan för stora🙄 och 2or är på gränsen till för små.

Köpte den i slutet av sommaren.

Bra när en skriver klart :p . Hade det inte varit för att jag känner att jag behöver ha den nu (uppkörning om några veckor) så hade jag nog faktiskt reklamerat. Men jag vill inte riskera att bli utan nu, så då får den duga..den går ju att läsa i nuvarande skick också, därav att jag tänker att jag lär behöva skicka tillbaka den om jag reklamerar.

Blöjstorlekar😅 Enligt vikt ska pojken kunna ha en större storlek men 3or är betydligt större än 2or så de blir nästan för stora🙄 och 2or är på gränsen till för små.
Håller med! Och det blir dyrt att prova sig igenom alla modeller och märken. Och givetvis lagom tills man hittar nåt har ungen växt lite till :bag:

Det kan min mobil. Samsung.
Såhär?
IMG_1296.webp

När man kommer hem från stallet och så är min parkeringsplats upptagen :confused::mad: en granne som hade lånat ut sin egen plats till en besökare -och tog min då. Hallå eller… fråga gärna först.

Hänt en gång tidigare, en annan granne hade tagit min plats medan jag var iväg en kväll och dessutom började tjafsa när jag knackade på och ville ha tillbaka den ”för hennes låg längre bort”. Jaha? Men det är min tilldelade parkeringsplats.

När man kommer hem från stallet och så är min parkeringsplats upptagen :confused::mad: en granne som hade lånat ut sin egen plats till en besökare -och tog min då. Hallå eller… fråga gärna först.

Hänt en gång tidigare, en annan granne hade tagit min plats medan jag var iväg en kväll och dessutom började tjafsa när jag knackade på och ville ha tillbaka den ”för hennes låg längre bort”. Jaha? Men det är min tilldelade parkeringsplats.

Jag avråder från att ringa ut bärgaren själv (att flytta ett felaktigt parkerat fordon är myndighetsutövning). Men definitivt ringa det bolag som sköter parkeringsövervakningen (bolagets namn och telefonnummer ska framgå på tilläggstavla till skyltningen på parkeringen), alternativt hyresvärden/föreningen som hyr ut p-platsen! Jäkla otyg att sno nån annans p-plats! :rage:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 599
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 979
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 849
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 034
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar