Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Jag förstår fortfarande inte (precis som varje gång diskussionen om automatiska helljus dyker upp) hur man i en mötande bil kan avgöra om personen i bilen bländar av/inte bländar av själv eller om det är automatiskt.
Men jag vet ju att våran ena har det och det är värdelöst. Reagerar på gatlysen eller hus tex.

Men jag vet ju att våran ena har det och det är värdelöst. Reagerar på gatlysen eller hus tex.

På vissa speciella sträckor reagerar min bil på gatlysen med att stänga av funktionen och säga till att jag ska sköta det. Men det är typ en sträcka runt hela Linköping det händer på, där en parallell cykelväg är extremt upplyst (också med LED). Hus har den aldrig reagerat på.

Helvete vad dyrt (nästan) allt blivit.

Nä, det är ingenting nytt egentligen vid det här laget. Men idag blev det påtagligt, när jag noterade den senaste prishöjningen på flera ställen (guldsmeden, det lokala fiket, frisören..bl.a.) samtidigt som jag veckohandlade och noterade att vissa saker gått upp ännu mer i pris även i mataffären. Förstår varför de mindre företagens priser går upp, igen, så ingen skugga på dem för det - jag bara konstaterar att det blivit betydligt dyrare bara i år..

Helvete vad dyrt (nästan) allt blivit.

Nä, det är ingenting nytt egentligen vid det här laget. Men idag blev det påtagligt, när jag noterade den senaste prishöjningen på flera ställen (guldsmeden, det lokala fiket, frisören..bl.a.) samtidigt som jag veckohandlade och noterade att vissa saker gått upp ännu mer i pris även i mataffären. Förstår varför de mindre företagens priser går upp, igen, så ingen skugga på dem för det - jag bara konstaterar att det blivit betydligt dyrare bara i år..
Jag och min syster diskuterade just matpriser för eett litet tag sedan och det är hemskt vad mat är dyrt nu. Känns inte rimligt att vissa saker kostar så mycket ibland. Men förhoppningsvis lättar det väl...

Oklart. Så mycket blåser det inte här ändå. Och det är ganska mycket nedgrävt till oss.
Närliggande byn verkar också ha avbrott.
De har oftare än vi annars. De brukar lyckas sektionera av oss rätt snabbt och slå på. Men det slog ifrån igen idag.
Men visst kan det llgga ett träd nånstans där det är luftledning. Vattenfall lär väl ha en aning eftersom prognosen snabbt ökades till kl 12.
Sätts alltis runt 2h här automatiskt annars. Sen redigerar de det inom kort.
Oklart hur det avgörs.
Och strömmen kom tillbaka före kl 10. Bra jobbat Vattenfall!

Jag och min syster diskuterade just matpriser för eett litet tag sedan och det är hemskt vad mat är dyrt nu. Känns inte rimligt att vissa saker kostar så mycket ibland. Men förhoppningsvis lättar det väl...

Veckohandlar och de senaste veckorna har det inte varit långa listor, ändå springer det lätt iväg. 5dl creme fraiche kostade nästan 42:- idag, t ex.

Jag har tyvärr låga förhoppningar om att det ska vända neråt. Det är så lätt att det blir "det nya normala" när priserna väl gått upp.. Men jag är faktiskt glad att jag inte driver eget just nu.

Har tittat på en del videos på Youtube de senaste dagarna, om den ekonomiska situationen för många i USA. Herregud, säger jag bara.

Veckohandlar och de senaste veckorna har det inte varit långa listor, ändå springer det lätt iväg. 5dl creme fraiche kostade nästan 42:- idag, t ex.

Jag har tyvärr låga förhoppningar om att det ska vända neråt. Det är så lätt att det blir "det nya normala" när priserna väl gått upp.. Men jag är faktiskt glad att jag inte driver eget just nu.

Har tittat på en del videos på Youtube de senaste dagarna, om den ekonomiska situationen för många i USA. Herregud, säger jag bara.
Jo precis, jag köper ungefär samma som vanligt varje månad men medan kassen inte innehåller mer så är summan jag får betala sjukt mycket högre än för 1-2 år sedan nu. Jag tänker att det är tur att jag inte har små barn längre som jag måste försörja.

Det är en del år sedan jag såg videos från USA och Storbritannien om fattiga där, har inte tänkt på att det borde vara värre nu. Vad hemskt! :(

Jo precis, jag köper ungefär samma som vanligt varje månad men medan kassen inte innehåller mer så är summan jag får betala sjukt mycket högre än för 1-2 år sedan nu. Jag tänker att det är tur att jag inte har små barn längre som jag måste försörja.

Det är en del år sedan jag såg videos från USA och Storbritannien om fattiga där, har inte tänkt på att det borde vara värre nu. Vad hemskt! :(
Förut gick min veckohandling i princip aldrig upp till 500 kr var om jag köpte grejer till tacos med alla tillbehör som jag kom upp i den summan. Nu ligger jag jämt över 500 kr inte helt ovanligt med 800 kr.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 601
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 982
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 852
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 036
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel