Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var in på Subway för första gången på evigheter. Beställde en färdig meny i tron om att det skulle bli smidigare. Att jag skulle slippa stå och säga allt som skulle vara på, är det inte hela poängen med en färdig meny? Dessutom pratade alla tre i personalen så tyst att jag fick fråga om flera gånger vad de sade

Jag avskyr Subway! Ge mig en vanlig jävla macka bara, jag vill inte behöva precisera exakt hur den ska se ut. Speciellt inte när jag valt något ur menyn.
Jag stör mig också på det, och störde mig redan för 20-30 år sedan när vi bodde i USA. Jag tänker att de borde slänga på allt som ska vara på mackan om man inte säger något. Och man säger till om det är något/några saker man INTE vill ha. Hade inte det varit vettigare?

Jag stör mig också på det, och störde mig redan för 20-30 år sedan när vi bodde i USA. Jag tänker att de borde slänga på allt som ska vara på mackan om man inte säger något. Och man säger till om det är något/några saker man INTE vill ha. Hade inte det varit vettigare?
Fast just det är väl deras koncept? Att man själv väljer vad man vill ha i sin macka. Tycker det är toppen!

Ja, jag menar, de skulle ju åtminstone kunna fråga i början om man vill ha den precis som menyn, eller om man vill ändra på något, så behöver de inta fråga tusen frågor av varje kund.

Veckohandlar och de senaste veckorna har det inte varit långa listor, ändå springer det lätt iväg. 5dl creme fraiche kostade nästan 42:- idag, t ex.

Jag har tyvärr låga förhoppningar om att det ska vända neråt. Det är så lätt att det blir "det nya normala" när priserna väl gått upp.. Men jag är faktiskt glad att jag inte driver eget just nu.

Har tittat på en del videos på Youtube de senaste dagarna, om den ekonomiska situationen för många i USA. Herregud, säger jag bara.
Inte för att vara kritisk, men var handlar du? 2 små burkar = 5dl kostar 11.90st på Ica tex

Inte för att vara kritisk, men var handlar du? 2 små burkar = 5dl kostar 11.90st på Ica tex

Jag handlar på närmsta Ica Supermarket (relativt stor butik). Icas egna kostade några kronor mindre (kommer inte ihåg exakt, men kanske 35:-), vi köper i första hand Grådö mejeri för att de ska fortsätta sälja dem. En 2dl kostade nästan 19:- (typ 18,90 eller nåt).

(Och nej, det lönar sig inte för oss att handla på annan ort. Dels är butiken ca 1,5mil bort inte särskilt mycket billigare, tvärtom på vissa saker. Dels går det ju åt både tid och bensin. Butiken vi handlar i ligger 5min bort, till fots.)

Edit: och priset på den typen av produkter har gått upp med ett antal kronor i år.

Senast ändrad:
Jag handlar på närmsta Ica Supermarket (relativt stor butik). Icas egna kostade några kronor mindre (kommer inte ihåg exakt, men kanske 35:-), vi köper i första hand Grådö mejeri för att de ska fortsätta sälja dem. En 2dl kostade nästan 19:- (typ 18,90 eller nåt).
Aha det förklarar saken lokalt mejeri. Jag hade också stöttat dem. Köper alltid lokalt före annat.

Här brukar de fråga "vill du ha stark ost" och "vill du ha allt på" vid grönsakerna så det blir ju enkelt om man vill det, då behöver man inte rabbla något.

Aha det förklarar saken lokalt mejeri. Jag hade också stöttat dem. Köper alltid lokalt före annat.

Just mjölk, grädde och creme fraiche försöker vi att köpa Grådö i första hand. Andra mejeriprodukter blir lite blandat. Ost köper vi bara på extrapris, det blir Arla eller annat (ytterst sällan Icas egna). Till mackan köper vi Bregott när det är extrapris (max 40:-/paketet), annars Grådö (som gått upp till 64:- här...). Yoghurt köper jag Grådö ibland, men oftast köps det när det är bra extrapris. Helst hade jag köpt alla mjölkprodukter från lokala, men det är som det är.

Tog tre halloween muggar i en affär och det kommer en kvinna lite joggandes och säger "neeej tar du muggarna?!". Ser att det står massor i hennes vagn så jag säger "ja och jag tar en till så alla mina barn får varsina". Hör en suck från kvinnan som säger "men åh då får jag se om det finns några kvar till mig nu när du tog fyra stycken" medan hon tittar på mig med en blick som lätt skulle kunna säga att hon ville ha även mina muggar. Går förbi hennes vagn och hinner räkna till att det är minst 10 muggar i vagnen medan hon river runt i hyllorna efter fler. Vet inte om hon ska ha halloween party eller passar på för att det var halva priset men alltså låt folk handla ifred :banghead::meh:

Min telefon har börjat inbilla sig att jag befinner mig på helt andra platser än där jag bor. Förut trodde den att jag vistades i Örebro, en stad där jag aldrig varit men kört förbi ett par gånger. Nu verkar den ha fått för sig att jag är i Umeå, där har jag aldrig någonsin varit, aldrig ens i närheten! Det mest nordliga stället jag varit på de senaste 30 åren eller så är Borlänge.

Försökte ta reda på vad telefonen höll på med men lyckades bara hitta att den bedömer hemort utifrån ip-adress typ. Jag bor i Stockholms innerstad.

Min telefon har börjat inbilla sig att jag befinner mig på helt andra platser än där jag bor. Förut trodde den att jag vistades i Örebro, en stad där jag aldrig varit men kört förbi ett par gånger. Nu verkar den ha fått för sig att jag är i Umeå, där har jag aldrig någonsin varit, aldrig ens i närheten! Det mest nordliga stället jag varit på de senaste 30 åren eller så är Borlänge.

Försökte ta reda på vad telefonen höll på med men lyckades bara hitta att den bedömer hemort utifrån ip-adress typ. Jag bor i Stockholms innerstad.
Min laptop bestämde att jag finns i Stockholm :mad:

Jag blir ständigt placerad i Skåne
Jag bor inte i Skåne har inte varit i Skåne på åratal men enligt telefonen är jag i Staffanstorp i Skåne :cautious:
Och så heter det Smart phone ;) men geografi är inte dens bästa ämne :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 208
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
478
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 468
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
112 091
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2023