Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 86220
No comments needed
Samma här, förutom att jag bara köper kläder som tål att tvättas i 60. Jag är för lat för att hålla reda på tvättemperaturer, och jag kan inte gå omkring med skavsår i nacken och på ryggen.Jag förstår din kille. Jag klipper bort ALLA lappar i kläder, så nära sömmen det bara går. Lapparna irriterar mig något vansinnigt annars och det har t.o.m. hänt att jag fått ett brännmärke på nedre delen av ryggen en gång, när jag hade glömt att klippa lappen i ett par trosor. Jag tvättar i stort sett allt på 40 grader ändå, så för mig spelar inte tvätträden någon större roll.
Jag får skavsår om ja inte klipper bort lappen. Kanten som blir efter klippningen och en tvätt är mycke mjukare.Stör mig på att killen alltid klipper bort tvättråden på sina textilier om det så är kläder, gardiner, täcken. Kommer ihåg att mamma var skogstokig på min lillasyster som gjorde samma (dock bara kläder) då hon inte visste hur de skulle tvättas.
Frågat killen om det och på kläderna är det typ att den lappen irriterar, men borde det inte irritera mer om det är en liten stump kvar, för han får aldrig bort hela.
Sånt kan störa mig, men försöker att inte störa mig men det går sådär. Har nog ärvt mammas syn på det.
Jag förstår din kille. Jag klipper bort ALLA lappar i kläder, så nära sömmen det bara går. Lapparna irriterar mig något vansinnigt annars och det har t.o.m. hänt att jag fått ett brännmärke på nedre delen av ryggen en gång, när jag hade glömt att klippa lappen i ett par trosor. Jag tvättar i stort sett allt på 40 grader ändå, så för mig spelar inte tvätträden någon större roll.
Kläder absolut, men andra textilier som man inte bär på kroppen, varför klippa bort tvättråden på dom? Där blir det inga skav av gardiner, täcken, handdukar osv.Jag får skavsår om ja inte klipper bort lappen. Kanten som blir efter klippningen och en tvätt är mycke mjukare.
För att man tycker att det är fult, kanske? Vissa lappar, som t.ex. de från IKEA, är ju gigantiska och de är inte alltid så snygga att ha kvar, tänker jag. På ett täcke - om man ändå stoppar det i ett påslakan - spelar det väl ingen större roll. Men det kan ju störa på en gardin, till exempel. Tycker jag i alla fall.Kläder absolut, men andra textilier som man inte bär på kroppen, varför klippa bort tvättråden på dom? Där blir det inga skav av gardiner, täcken, handdukar osv.
Så bara för det är fult tar man bort tvättråden som talar om hur textilerna ska tvättas? Låter smart, speciellt om man inte bor själv och det är någon annan som ska tvätta. Det finns rätt många olika sätt att tvättas på, vissa plagg ska tvättas lite skonsammare, vissa klarar 60 grader, andra bara 40 grader. Jag tycker det är störigt att klippa bort och det får jag lov att tycka är störigt.För att man tycker att det är fult, kanske? Vissa lappar, som t.ex. de från IKEA, är ju gigantiska och de är inte alltid så snygga att ha kvar, tänker jag. På ett täcke - om man ändå stoppar det i ett påslakan - spelar det väl ingen större roll. Men det kan ju störa på en gardin, till exempel. Tycker jag i alla fall.
Men tycker du att det finns så många olika sätt att tvätta på att det blir problematiskt då?
Jag håller med om att det är störigt och potentiellt problematiskt när tvättflärpar tas bort.Jag tycker det är störigt att klippa bort och det får jag lov att tycka är störigt.
Det här har jag inte ens tänkt på. Jag har bara skyllt på katten.Jag håller med om att det är störigt och potentiellt problematiskt när tvättflärpar tas bort.
Men samtidigt, hur störande det är med tvättflärpar som sitter kvar är något som jag inte kan sätta min egen upplevelse som referens för. Jag känner ett par människor med - mer eller mindre uttalade - autistiska drag som upplever tvättflärpar lika outhärdligt störande som jag själv skulle uppleva... tja, en legobit i skon. Och då är det ju inte mycket att snacka om tänker jag.
Min hyresvärd har sneakily lagt till en summa för bostadsuppvärmning på senaste hyresavin. Uppvärmning ingår i hyran, jag kollade i kontraktet igår.
Hyresgästföreningen hade 2!! timmars telefonkö.
Det får man göra som hyresvärd om kostnaderna för energi ökas utom förmågan att påverka.Min hyresvärd har sneakily lagt till en summa för bostadsuppvärmning på senaste hyresavin. Uppvärmning ingår i hyran, jag kollade i kontraktet igår.
Här.Min hyresvärd har sneakily lagt till en summa för bostadsuppvärmning på senaste hyresavin. Uppvärmning ingår i hyran, jag kollade i kontraktet igår.
Då så kan hyresvärden bli tvungen att dra det genom Hyresnämnden.Har nyss pratat med Hyresgästföreningen och min hyresvärd ljuger tydligen också! Det sitter lappar i trappuppgången om att ny hyra förhandlats med HGF, men enligt HGF så finns inga avtal med min hyresvärd för min fastighet.