Det här vädret. Är så less på skiten nu. Snö regn blåst. Snö regn blåst. Snö regn blåst
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är bättre . Tror det var muskulärt. Det började släppa när jag gick och lade mej. Då upptäckte jag att jag kunde vända mej utan större bekymmer i sängen. Idag har jag kunnat gå nästan upprätt några meter. Varje steg känns men jag är inte svimfärdig.@nightcrawler hur har du det med ryggen idag?
Hoppas det känns lite bättre än igår!
Vi gör lite så. Om någon tar fel på tvättid knackar vi på och frågar om de tagit fel. Vi är inte så många och till mina favvo-grannar kör jag ofta maskinerna på 95 grader innan de börjar tvätta bara för att de ska få helt rena och fina maskiner.Jag brukar också ta ut deras tvätt Har en kul anekdot senaste gången det hände, i förra lägenheten. Nyinflyttade pojkspolingen till granne fick ett mindre utbrott över att jag bokat 2 tider i rad på en söndag(fullt tillåtet, fanns dessutom lediga tider både före och efter mig) för det kunde jag inte göra, var ju SÖNDAG och han behövde tvätta. Kunde inte senare för han skulle spela fotboll då såg rent förvånad ut när jag sa att om han hade knackat på och bett snällt så hade jag låtit honom ta tiden men det kunde han glömma nu. Utbrottet avslutades med att han surt sa att då följer vi väl reglerna exakt Pojkspolingen bokade aldrig en tid i förväg så vette fasen hur han trodde han magiskt skulle få tvätta när han ville
Skönt att höra.Det är bättre . Tror det var muskulärt. Det började släppa när jag gick och lade mej. Då upptäckte jag att jag kunde vända mej utan större bekymmer i sängen. Idag har jag kunnat gå nästan upprätt några meter. Varje steg känns men jag är inte svimfärdig.
Härligt när det funkar så bra! Blir så mycket enklare när man kommunicerarVi gör lite så. Om någon tar fel på tvättid knackar vi på och frågar om de tagit fel. Vi är inte så många och till mina favvo-grannar kör jag ofta maskinerna på 95 grader innan de börjar tvätta bara för att de ska få helt rena och fina maskiner.
Ett tips är att fryst hackad lök i frysen. Perfekt som reserv eller när en bara inte orkar stå och hacka.Men! Jag skulle äntligen sätta igång med min kålpudding och upptäcker att jag inte har någon gul lök hemma. Backup planen var kycklingben och blomkålen har möglat.
A curse has come upon me, cried the Lady of Shallott.
Här snöade det för en stund sen. Nu blåser det och regnar. Sen ska det slå över till en massa snö igen. Sen tror jag det ska bli kallt några dagar och sen plusgrader igenAmen to that...! Mindre snö här dock men regn och blåst och gyttja vecka ut och vecka in tills man blir tokig.
Visa bifogad fil 86202
Sådär nu är bulgogin i marinaden efter en hel del hackande. Ska låta den stå där i 24 timmar ca och sedan i fryspåsar och in i frysen. Kom på att jag måste hämta ut ett paket på ICA imorgon så då kan jag också passa på att köpa gul lök, jag föredrar röd så den finns alltid hemma.
Oj! Helt fel tråd. Möjligtvis störigt att det tar tid, men nu ligger bulgogin i en söt, pepprig marinad. Och sedan kan jag bara koka ris och göra en koreansk gurksallad, böngroddar och ta ut köttet ur frysen. Så jäkla gottBulgogi kan ALDRIG vara störande dock. Möjligtvis väntetiden för marinerandet innan man får festa loss. (men gissar att inlägget kanske var tänkt för någon annan tråd?)
Oj! Helt fel tråd. Möjligtvis störigt att det tar tid, men nu ligger bulgogin i en söt, pepprig marinad. Och sedan kan jag bara koka ris och göra en koreansk gurksallad, böngroddar och ta ut köttet ur frysen. Så jäkla gott
Jag förstår din kille. Jag klipper bort ALLA lappar i kläder, så nära sömmen det bara går. Lapparna irriterar mig något vansinnigt annars och det har t.o.m. hänt att jag fått ett brännmärke på nedre delen av ryggen en gång, när jag hade glömt att klippa lappen i ett par trosor. Jag tvättar i stort sett allt på 40 grader ändå, så för mig spelar inte tvätträden någon större roll.Stör mig på att killen alltid klipper bort tvättråden på sina textilier om det så är kläder, gardiner, täcken. Kommer ihåg att mamma var skogstokig på min lillasyster som gjorde samma (dock bara kläder) då hon inte visste hur de skulle tvättas.
Frågat killen om det och på kläderna är det typ att den lappen irriterar, men borde det inte irritera mer om det är en liten stump kvar, för han får aldrig bort hela.
Sånt kan störa mig, men försöker att inte störa mig men det går sådär. Har nog ärvt mammas syn på det.