Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så bara för det är fult tar man bort tvättråden som talar om hur textilerna ska tvättas? Låter smart, speciellt om man inte bor själv och det är någon annan som ska tvätta. Det finns rätt många olika sätt att tvättas på, vissa plagg ska tvättas lite skonsammare, vissa klarar 60 grader, andra bara 40 grader. Jag tycker det är störigt att klippa bort och det får jag lov att tycka är störigt. :)
Självklart får du störa dig på det om du vill. Jag förklarade bara hur man - helt rimligt - kan tänka också :) . Jag kör i princip allt på 40 grader. Det är bara lakan och sängkläder jag ibland tvättar varmare. Så för mig brukar det inte vara något problem att välja temperatur och tvättprogram. Torktumlare har jag ingen, så jag behöver inte fundera på om det är något som det tål heller.
 
De flesta grupper jag är med i på facebook så avföljer jag, då jag inte vill att inlägg från dessa ska svämma över mitt flöde. Trots detts så "läcker" inlägg ibland ut i mitt flöde. Specielle från köp- och säljgrupper, och speciellt den senaste tiden :arghh::rage:
Jag har lämnat alla mina säljgrupper på grund av detta.
 
Så bara för det är fult tar man bort tvättråden som talar om hur textilerna ska tvättas? Låter smart, speciellt om man inte bor själv och det är någon annan som ska tvätta. Det finns rätt många olika sätt att tvättas på, vissa plagg ska tvättas lite skonsammare, vissa klarar 60 grader, andra bara 40 grader. Jag tycker det är störigt att klippa bort och det får jag lov att tycka är störigt. :)
Jag löser sånt där med att jag tvättar som jag gör, tvätt som lämnas i min vård får man acceptera tvättas utan specialbehandling.
Så om sambon har något plagg som inte klarar av att hamna i blandmaskin 60 grader får han gott tvätta det själv 😄
 
Jag löser sånt där med att jag tvättar som jag gör, tvätt som lämnas i min vård får man acceptera tvättas utan specialbehandling.
Så om sambon har något plagg som inte klarar av att hamna i blandmaskin 60 grader får han gott tvätta det själv 😄

Verkligen. Sedan daltar jag inte med mina textilier (undantaget siden och ylle), allt som rimligtvis kan gå i 60 går i 60 Bomull och resten i 40 Bomull :D
 
Stör mig på att trots skarp tillsägelse från rektor och studiehandledare så är den gruppmedlem som försökte fuska på tentan igång igen och kräver dokument och uträkningar från en tidigare kurs vi gjort som denne inte var med på. Hur jävla dum och fräck får man vara?! 🤬
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 559
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp