Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stör mig på krångliga mediciner. Har börjat äta antibiotika och det ska inte intas tillsammans med mjölkprodukter, det ska gå minst 3 timmar mellan medicin och mjölkprodukt. Samtidigt ska man gärna ta medicinen tillsammans med mat för att minska risken för magbesvär...
Så eftersom jag ska ta 2 tabletter om dagen känns det logiskt med morgon och kväll, alltså till frukost och middag. Meeen då får jag inte äta något med mjölk till varken frukost eller middag Och tabletterna ska jag ta i minst 6 veckor. Buhu.
Mest irriterande för att vi precis har storhandlat och har kylen full av mejerivaror och jag älskar kvarg, yoghurt och keso, får väl äta det till lunch istället
Mjölkprodukter. Det står tydligt i bipacksedeln och jag har även googlat extra för att se vad som står. Tydligen kan kalcium blockera upptaget av medicinen och det verkar ju dumt att riskera.Mjölkprodukter eller kalciumtillskott? Ibland så sker ett missförstånd helt i onödan, dvs att man likställer de två.
Jag stör mig på politiker som inte lever som de lär. Nu har en till (Federley) tagit time-out och sjukskrivit sig pga en politisk "skandal" (han umgicks med en man som visade sig vara pedofil). Man kanske vill ta time-out i en sådan situation, men man är inte sjuk och ska inte utnyttja sjukförsäkringen. I synnerhet inte om man företräder ett parti som går ut med hårda tag mot "fuskare" (men det är väl på sig själv man känner andra ).
Vill c få det att se bra ut, kan inte deras presstalesperson gå ut med att Federley är sjukskriven. De borde väl fatta hur illa det ser ut.
Nu vill jag inte hänga ut C, det är skrämmande vanligt att politiker från alla partier "sjukskriver" sig när det blir lite motigt, men med tanke på hur de jagat folk och skärpt reglerna blir jag jättearg.