Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag behöver inte heller fundera, våra barn var med mig eller deras pappa hela tiden. Men en sak som dom sa i filmen, det var iof en film så allt kanske inte är rikigt som i verkligenheten. Men där var det iaf så att om det ena ville byta så hade man inget val. Det man behövde göra var i så fall att adoptera "sitt" barn och det var även biologiska föräldrarna tvugna att godkänna och dom hade allt rätt att få tillbaka till biologiska barn.
Tur att man inte behöver fundera på det.

Ang likheter så är båda mina barn blandningar men Emilia verkar ha lite mer från mig och Maja lite mer från pappa. Men det varierar från dag till dag och vem man frågar.

Jag tittade på en känslomässigt jobbig film nyss. Handlar om två par där dom får veta att barnen (precis 1 år gamla) blivit förväxlade efter födseln. Om hur dom ska göra med barnen. Det måste vara ett väldigt svårt beslut. Min sambo sa direkt att han aldrig skulle kunna byta Emilia eller Maja , även om det skulle visa sig att dom inte var våra biologiska barn så har dom ändå blivit våra barn. Samtidigt så skulle det vara konstigt att veta att det barnet man fött inte är det man trott det var. Det är nog omöjligt att sätta sig in i situationen om man inte är där. Hur går era tankar runt det här?

Har också hört något i de banorna. Minns inte om det var film, nej jag har för mig det var verklighet. Att barnen blivit förväxlade på BB. Det ena paret ville ha tillbaka sin biologiska son och det andra paret ville behålla den sonen de trodde var deras...

Jag hade också velat behålla mitt barn. Det är ju det barnet som levat med mig som ÄR mitt barn. Däremot kanske jag skulle kunna tänka mig att ta mig an det biologiska barnet också. Men jag skulle ALDRIG byta ut det barn jag redan hade.

Efter att ha läst något sånt här känns det skönt att veta att jag inte har lämnat mina barn en sekund på BB...

Det är E´s pappa till vänster och E till höger :)

Nu börjar man se mer och mer av mig i henne, men i början var det enbart pappas sida som lyste igenom.

Det där med kinderna var för att E´s kinder är mer fylliga än pappabebis kinder :D

Oj, förlåt, jag är lite snurrig för tillfället :o
De är i alla fall galet lika!

29377_415834971640_593031640_4774900_6997832_n.jpg

Oj, vad lika de var!!! Vad roligt att se.

Precis! ;)

I det fallet som jag läste om har jag för mig att det ena paret "fick" båda barnen. De hade rätt till sin biologiska son samtidigt som de andra föräldrarna inte ville att deras biologiska son skulle slitas från sin familj som han växt upp med. Usch, vilken hemsk situation...

Hade inte kunnat bytt bort Isak heller.
Vilket svek för barnet.

Allting här hemma är mycket lugnare nu.
Inga utbrott direkt, nåt enstaka sådär men inget allvarligt.
Inte mer än vad andra barn i hans ålder gör.

I filmen ville den ena mamman ha båda barnen, hon tyckte att hon kunde ge barnen en bättre uppväxt än vad den andra mamman kunde. Filmen slutade med att dom bytte barnen.

Mirre- Vad skönt att det går bättre nu.

Vilken hemsk situation för barnen :(
Usch. Vad lurade och förvirrade de måste känna sig.

Ja det är jätteskönt. Visst testas det, men inte på långa vägar som förut.

Idag ville han lägga sig tidigt och inte höra saga.
Han skulle sova direkt så det blev fredag snabbare.
Han längtar efter pappa tror jag hehe.

Var visst en film bara, det där med bytet av barn.
Fattade det som att det var dokumentär först. Bra om man läser ordentligt. :o

Senast ändrad:

Är det någon som har koll på hur det fungerar med räkningar utställda på barn?

L fick en räkning från Egmont Kärnan för en prenumeration som han fick i födelsedagspresent. Svärföräldrarna som han fick den av betalade med kortet direkt vid beställningen, jag har även sett bekräftelsemailet där det tydligt står att prenumerationen är utställd på barnet medan svärmor står som betalningsansvarig. De var inte speciellt tillmötesgående när jag ringde upp och ifrågasatte heller. Men får de verkligen göra så, min son har ju inte ingått någon form av avtal med dem? Får han ens ingå avtal innan han är myndig?

Det verkar ju väldigt konstigt. Min son är medlem i disneyklubben och breven och böckerna kommer till honom men räkningen står på mig. Har du ingen konsumentombudsman i din kommun som du kan ringa till och prata med? Om företaget gör fel (vilket det i mina öron låter som att de gör) är det ju bra om det kommer fram.

Nej han får inte ingå något avtal när han inte är myndig.
Räkningarna borde alltså komma till dig. Dåligt att de inte var speciellt tillmötesgående när du ringde.

kl

Idag när vi åt frukost frågade sambon om inte han och barnen kunde få göra något sjäva. Han är väldigt sällan ensam med barnen för på helgerna gör vi oftast utflykter tillsammans. Så dom åkte iväg till ett barnmuseum. Jag känner mig ensam, det är så tyst när dom är iväg. Har passat på att storstäda övervåningen och nu ska jag ta tag i undervåningen också.

passa på och njut, och jag hade nog gått och lagt mig i soffan och slöat, inte varit så duktig som du och haft motivation att städa när man är "ledig" :D

Vad roligt ändå att han villa åka och göra nåt med dem :)

Moa är inne i en grym "min" period.

Där är min bil, jag ser den!
Det är min soffa
Mamma tog min katt
min min min

NU rullar hon ut 7 ordsmeningar, och numera är det hela meningar men start och slut. Så härligt att se framstegen :)

Jag måste hålla locket mamma häller mjölken
Ugglan är inte bakom stenen, den sitter i trädet i skogen
Moa åka farmor sen, först pappa måste jobba
Igår Moa åkte traktor morfar, göra det mon (imorgon)
Det är jättekallt ute, moa måste stanna inne då.

Och "ju"!
Där är harry ju! Jag sa ju det ju! Mjölken är slut nu ju!
Det är rätt roande :D

Senast ändrad:

Härligt att hon pratar så mycket! Jag tror att Sam blev jättefrustrerad just på grund av att han inte kunde uttrycka sig, han var drygt 2.5 när han sa mer än bi (bil) och tato (traktor). Isaac pratar jättemycket och är inte alls lika frustrerad, han kan säga "Nej mamma ja vill inte haaaa den, jag inte ooom den" och förklara vad han vill istället.

Turbo jag är också sån, kan inte slappa alls haha. Om jag får en ledig stund, som igår när barnen åkte till MacDonalds med storasyster, sprang jag en runda i bergen och sen köpte jag färg och en bit trä som ska bli trösklar och började såga i dörrkarmarna. Vila kan man göra när man är gammal och inte orkar annat.

kl mej själv

Jag är så upprörd idag. Jag har inte många vänner här, men en av mina närmsta träffar jag varje dag och umgås jättemycket med. Häromdagen dödade hennes ettåriga blandrashund fem av hennes höns och jag trodde att hon äntligen skulle göra en inhängnad åt dem så man slapp trampa runt i hönsens äckliga skit i stallet och på hela gården. Nä, då berättar hon idag att hon har avlivat hunden!!!! Han jagade hästarna och åt upp hönsen, var hennes argument. Hon sa inte ens ett ljud om det hela igår när hon var här, alltså precis innan hon skulle avliva honom. Så jäkla korkat och egoistiskt, det var en jättetrevlig hund och jag är så upprörd och ledsen och känner verkligen att Irland ligger så jäkla långt efter i så himla mycket att jag är glad att vi ska flytta härifrån. Nu är min väninna inte ens irländsk så man nog inte skylla det på det, utan mer på att hon aldrig lagt någon tid alls på att träna den stackars hunden. Den och en annan bor i en box i stallet, ibland släpper hon inte ut dem förrän runt lunchtid och sen är de ute en stund innan de åker in igen. Helt jävla sjukt. Och så tror hon att de ska lyda och kunna saker som hon vill att de ska kunna bara sådär. BLÄ, just nu kommer jag inte ens att sakna henne när vi flyttar!

/visslan, som nog påbörjat en frigörelseprocess och ett sorgearbete och börjat ta farväl av Irland....

Vet du. Den hunden har det med all säkerhet bättre nu, du får tänka så istället. Livet du beskrev är inte ett värdigt hundliv.

Men jag förstår att du känner som du gör..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
301
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 613
Senast: Blyger
·
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 792
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 667
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar