Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Det går ju så mycket snabbare och enklare att städa när barnen är borta. Städa känns nästan som vila i jämförelse med att ta hand om barnen när dom är som vildast.

Tråkigt med folk som inte tar ansvar för sina djur. Irland är säkert värre men även här känns det som att folk har en annan syn på sina hundar än i Sverige. I nästan varje trädgård finns en hund som är "utestängd" utan skydd för vädret eller möjlighet att gå in. Hundar är välkommna att följa med överallt, men jag tror inte att en hund tycker det är så roligt att gå på Ikea eller H&M. En bit från oss bor två småhundar som får springa som dom vill, jag tycker inte det är speciellt trevligt när dom bajsar i våran trädgård och jag är livrädd för att jag ska köra på dom med bilen. Häromdagen blev en katt påkörd utanför oss, blir inte förvånad om det snart är en av hundarna som råkar ut för en olycka.

Ja du har ratt. Det som ar jobbigast ar att jag var jattefortjust i honom och jag hade gladeligen tagit over honom om hon bara fragat. En san ung hund med sa mycket harlig energi. :(

Ja det var säker jobbigt för honom (och er), Moa blir arg bara det är nåt litet jag inte förstår, som igår när hon sa att hon inte gillade halloween ( :confused:!!) och jag inte fattade det först, då ligger hon på golvet och skriker alt. kastar allt hon ser runt omkring. Kan bara tänka mig hur jobbigt Sam yckte det var

men fy så tråkigt med hunden :( Såna här historier är så himla sorgliga, när djur får lida för sina ägares "problem" med dem

Love it :love:

Men... meningen var att vi skulle komma narmre familj och vanner :p

Fast huset och omgivningarna var kanonfina, Skane ar sa himla platt och kalt ibland...

men det ligger typ 2 mil högst från mig :D

och tjena, flyttar du hit har du ju typ 20 mil till din släkt, vad har du nu? :angel:

Haha ja det har du ratt i, det hade varit kul! Kan vi inte gora en egen liten bukeby? Vi ar ju sa trevliga allihop! Bukeby, vilket bra namn! Eller Lilla Bukeby? Vastra Bukehult? Bukelånga?

:rofl: haha ja vilken grej!! Då vet jag fler på buke som kan vara med, bland annat Chlo bor inte så långt härifrån :D

Ja, det hade varit trevligt att bo i Bukeby :laugh:. Vi kunde ha buketräffar titt som tätt :banana:.

Vi får hoppas bopriserna hinner gå upp igen innan det är dags för er att sälja.

Med ett eget Bukedagis och Bukeskola med ridning pa schemat! Wihoo jag har nagot stort pa gang! Turbo ni far ocksa flytta dit, vi kan gora alla barnen tresprakiga, tyska, svenska och engelska, sa kan alla prata med alla!

Hur kan huset vara så billigt? :eek:

Har vi redan kommit dit i priserna? Du som bor i området, vad hade en liknande kåk gått för förra året?

Haha no shit?

(förresten bor jag numer på ett ställe där hus i tvåmiljonsklassen knappt excisterar :angel:)

Ok jag har inte koll på smålands inland (eller var huset nu stod) men jag kikade på husannonser i Kalmartrakten och där låg de i samma nivå som 4-5 mil söder om huvudstaden... :cool:

kalmartrakten går inte jämföra med här heller tyvärr, för två mille får du en fin hästgård här, typ :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
301
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 613
Senast: Blyger
·
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 792
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 667
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar