Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vi har också Superfit och vi hade höstmodellen i höstas. Höstmodellen var verkligen över förväntan bra, de var helt underbara och fröknarna på dagis lovordade dem. Inte en gång hade Milton gummistövlar, utan gick omkring i dem i vatten (och kröp :D ) och de läckte aldrig igenom.
Ska bli spännande att se vad vinterskorna har att ge.

Tycker dessutom att de är himla prisvärda :) Dock vet jag inte vad modellen heter som vi har.

Trivs bra i stockholm jag. :p

Våra har i alla fall aldrig läckt och vi brukar ha rätt bra med slask.

Har du kollat Sorel? Har för mig att jag hört att de ska va både varma och täta, men jag kan missta mig.

Okej, ja ett test säger kanske inte så mycket eg. Mer en fingervisning :)

Det är lite lustigt, för jag satt precis och kollade in ett par Sorel (snow commander toddle ). Dom har fått himla bra kritik och är väldigt lätta (viktmässigt).

Nu hittar jag inte det testet igen men enligt superfit själva så måste det ha varit något fel vid testet (säger iof alla när det blir dåligt i något test) och deras egna tester visar bra vattentäthet.

Vi har inte provat dom i ordentligt blött väder än så vi får se vad jag tycker senare.

Jag tittade på en känslomässigt jobbig film nyss. Handlar om två par där dom får veta att barnen (precis 1 år gamla) blivit förväxlade efter födseln. Om hur dom ska göra med barnen. Det måste vara ett väldigt svårt beslut. Min sambo sa direkt att han aldrig skulle kunna byta Emilia eller Maja , även om det skulle visa sig att dom inte var våra biologiska barn så har dom ändå blivit våra barn. Samtidigt så skulle det vara konstigt att veta att det barnet man fött inte är det man trott det var. Det är nog omöjligt att sätta sig in i situationen om man inte är där. Hur går era tankar runt det här?

Jag tänkte faktiskt på det igår. Vet inte alls varför, en konstig tanke som slog mig när jag stod och mockade i stallet.
Men jag känner nog precis som din sambo. Blod är inte tjockare än vatten helt enkelt. Det låter verkligen enkelt för mig att säga så, det tycker jag givetvis inte, fy fasen att behöva genomlida något sådant, kan inte ens tänka mig hur det skulle vara :(
Men om jag går till Milton så känner jag nog så. Tänk om någon (hemska tanke...) skulle komma idag och säga att han inte är vårt biologiska barn, ja nej då hade jag nog inte ens velat träffa den andra barnet och för alltid behållit Milton. För för oss är han ju vårt barn. Men viktigast, för Milton är vi ju mamma och pappa.

Vi har köpt ett par Sorel skor till E på Stadium. Vet inte vad modellen heter eller om dom är bra. Men dom ser fina ut på skohyllan:)

Kommer även köpa ett par Kavat skor som E kan ha när det inte är så kallt. Gillar verkligen Kavat skorna men i vintras när vi var i fjällen så var dom små fötterna kalla, så därför provar vi Sorel i år.

Är glad att vi bor nära Kavats outletbutik!

28734-g.jpg

Dessa?

Dom har verkligen fått bra kritik och omdömen. Det får nog bli att kika extra på dessa.

Jag tänkte på det här redan innan mitt första barn föddes, paranoid som jag är, så våra barn har aldrig varit utan både mig och pappan samtidigt vid så ung ålder. Så för mig är det helt enkelt inte möjligt. Ja om ingen sci-fi-style bytt ut ungen i magen förstås, men jag har inte dragit på foliehatten än. :D

Det tänkte jag på när jag var på BB. Eftersom jag var sängliggandes ett tag så fick en bm byta blöja på E en natt, tänkte då på att det skulle kunna vara fel barn som kom tillbaka. Men då hade jag ju "haft" honom ett tag och så fanns det ingen så hårig och tung bebis:) på BB när vi var där, så det var rätt som kom tillbaka!

Vi har haft viking play två vintrar i rad till William. I år har han större fötter så nu fick han ett par viking hemsedal (intersports). Även till Alicia köpte jag viking play i år. He he, behöver jag säga att jag älskar vikingskorna? Fast om de klarar 30 minus har jag ingen aning om för här nere i småland har vi väl på sin höjd -20 grader någon vecka. Det jag är mest impad av med dessa skor är att sonen har kunnat stå och leka i värsta vattenpölarna och de håller tätt.

Fast hyffsat varma måste de ju vara i alla fall för jag har aldrig använt någon extrasocka i till min son. Inte ens när det varit 20 minus, och han har aldrig klagat på att han har fryst om fötterna.

Viking har fått bra på vattentätheten, något sämre värmeisolering men absolut inte dålig.

Det blir nog ett par Sorel tillslut. Vi behöver en sko som klarar av både kraftig kyla och slask :)

Jag har faktiskt aldrig ens tvekat över att dottern är vår. Låter kanske naivt, men på BB var hon aldrig aldrig ensam och redan då syntes det så himla tydliga likheter till sambon (pappan).

Iom att jag var sövd ( ks ) så hade det ev varit teoretiskt möjligt, men iom att pappan var med hela tiden så är det omöjligt.

29377_415834971640_593031640_4774900_6997832_n.jpg

E ärvde iaf mina fylliga kinder :D

Det är E´s pappa till vänster och E till höger :)

Nu börjar man se mer och mer av mig i henne, men i början var det enbart pappas sida som lyste igenom.

Det där med kinderna var för att E´s kinder är mer fylliga än pappabebis kinder :D

Visst verkar det vanligt det där att de ser ut som sina pappor när de föds, och att det sen kommer mer och mer mamma i utseendet vartefter?
Man såg direkt att Chelsea var min sambos barn, det var så uppenbart! Men tyckte inte man såg så mkt spår av mig inte...
Men det har kommit mer och mer och det säger alla.

Funderat på det där med förväxlingar efter att jag såg ett program på tv om det förut. Det är en svårt fråga som är omöjlig att svara på egentligen, eftersom man inte kan sätta sig in i den situationen riktigt.
Chelsea är ju vår dotter, hon som är här och som vi älskat sen första stund! Skulle ju inte kunna lämna henne till en annan familj plötsligt efter 2 år.
Men sen så skulle det då finnas ett barn någon annan stans, det barn som man faktiskt födde fram och hade i sin mage i 9 månader... Kan man bara glömma bort den då? Usch, tur att man inte måste fundera över ngt sådant!

Mitt forsta barn var inte lik nagon av oss faktiskt, och tvaan en kopia av mej (eller min bror, fast vi var valdigt lika som barn).

Haller med om att det ar skont att slippa fundera pa om ens barn inte ar ens "eget" och hur ens biobarn i sa fall skulle ha det. Basta hade val varit om man kunde leva nara varann och umgas mycket med bada barnen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
301
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 613
Senast: Blyger
·
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 792
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 667
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar