Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Fast det är ju lite mer än ett hus. 660 hektar mark, det hade blivit bra betesmark till hästapållen, och kanske en egen skogsslinga också :) Superbra plats för vår bukeby kanske?

Jaaa, och då kan ju alla bo i samma hus! Aldrig behöva tänka på fyllechaffis och barnvakt 24/7, kan ju inte bli bättre!

SHIT!! :eek: Vem fasen lägger 50 mille på ett hus!?

Det var ju inte bara ett hus, utan flera. Plus en massa mark.

Fast jag tycker det sag lite sjallost ut, och inte sa fint renoverat (kok, badrum etc) for det priset. Foredrar det forsta huset som visades - det var fint :love:. Och sa otroligt billigt :d! Kanske skulle man omvardera en Sverigeflytt trots allt....eller inte, med tanke pa att vi flyttar in i vart nya hus nu pa fredag :D

Och eftersom vi flyttar denna vecka sa har jag ungefar en miljon saker att gora och sjalvklart ar barnen sjuka. Feber, ont i oronen, superforkylda - definitivt ingen forskola idag :(

Ja herregud 404 ha skog :eek:.

Haha vad härligt det låter med en bukeby. På dessa 660 ha skulle vi ju kunna bli mer eller mindre självförsörjande när det gäller mat också. Frågan är hur bra sammanhållningen skulle vara efter ett tag med hästfolk som tycker olika.;)

Ah, jag tycker vi ar ganska lika i mycket. Det ar ingen som slar sina barn till exempel, bara en san sak!

Vi kanske maste gora ett suitabilitytest, ett frageformular som inflyttningskrav!

Fraga 1: Din hast vagrar sta stilla nar du ska sitta upp, vad gor du?
a) Slanger dig upp snabbt som attan eftersom du ar smidig som en gasell
b) Ryter och skriker och drar lite i bettet, och nar du val har kommit upp slar du till den med spot pa rumpan.
c) Kor lite NH och ovar tusen ganger pa att sta still utan att sitta upp. Nar hasten sedan star stilla bredvid staketet och du lyckats kravla dig upp, forst pa staketet eftersom du blivit nagot kylskapig efter din graviditet, sa ger du hasten en varm smekning pa halsen och sager "jag alskar dej".

Ja vad kul med en bukeby :D
Hästlekis och dagis i ett :D

Undrar vad sambon hade tyckt om att bo med en massa hästmänniskor runt sig hela dagarna :rofl:

Vi är ju jättetrevliga!

Säg att han ska vara glad att det inte är en Flashbackby eller en Familjelivsby ;)

:rofl: Jag kan inte svara för någon annan, men jag väljer då en Bukeby alla dagar i veckan. Väljer nog de flesta forumbyarna framför de alternativen! :D

Haha sant :D

Finns det sedan någon med en inkörd fjording så blir han glad.
Han är lite extra förtjust i just fjordingar och körning

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
301
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 613
Senast: Blyger
·
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 792
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 667
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar