Sv: Stora snacktråden TVÅ
Usch, fy vad jobbigt! Jag förstår att det känns pest! Hoppas att det går bättre i morgon.
My har också haft det lite jobbigt nu. Allt började ju så bra, och lämningarna har inte varit några problem alls, men i går blev hon orolig vid vilan och störtledsen (hemlängtan) när den var färdig (läsvila med massage), så då fick vi komma ner och hämta henne. Hon fick leka en stund först innan vi gick hem, så hon skulle få ett positivt avslut, vilket det absolut blev.
I går pratade hon om att hon hade varit ledsen på dagis och att det inte kändes bra, och vi sa att man kan vara ledsen ibland och att det inte är något farligt, utan att det går över. Och så gav vi massa förslag på vad hon kunde göra om hon blev ledsen. Hon var positiv i går när hon la sig, och det gick bra när min man lämnade henne (jag var på jobbet), men sen hade hon varit lite ledsen under dagen. Det gick bra att trösta under förmiddagen men vid lunchen brast hon helst och Micke fick åka ner och hämta henne. Nu dröjer det tills tisdag nästa vecka innan hon ska gå igen, och det är nog bra. Det är ju precis nytt allting, och får hon bara ta det i sin takt så tror jag att det kommer att ordna sig. I kväll när vi pratade vid läggningen så sa hon att det skulle gå bra igen på tisdag, gullungen min!
Men fy vad det gör ont i hjärtat när hon är ledsen! För det är ju vårt fel att hon utsätts för det.... fy!
//Julia