Sv: Stora snacktråden TVÅ
Jag vet inte hur stor hon är ännu, ska mäta och väga på tisdag. Sist (10,5 månad) var hon 70.5cm och vägde 7850g. Hon hade då tappat en del i vikt på sin kurva, men de tyckte inte att det var konstigt eftersom hon börjat röra sig mycket och varit lite förkyld och fått tänder och inte velat äta så bra som tidigare. Hon känns tyngre nu, men jag vet inte jag.
Jag tycker också att Maja är mycket mer bebis än vad My var i samma ålder. My kändes så stor när hon var ett. Hon gick ju också tidigt. Maja skulle nog egentligen kunna gå nu, men hon går bara till mig om jag ställer henne en bit ifrån mig, hon går liksom aldrig iväg bortåt på egen hand. Men när hon går går hon väldigt stadigt, så det borde inte dröja så länge nu. Jag tycker att det har hänt mycket med Majas utveckling nu på senare tid, hon leker mer medvetet och kan tala om vad hon vill med ljud och kroppsspråk på ett helt annat sätt än tidigare.
Ja, My pratar mycket och bra. Det är roligt att hon är så verbal, man kan liksom prata med henne om nästan vad som helst. Väldigt skoj!