Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Grattis TinyWiny!!

Phu har stått vid ugnen hela eftermiddagen nästan.
Blev tre plåtar morotmuffins och sedan ungstekt falukorv.
Jag är VARM!! Sitter just nu och väntar på att Isak ska somna
någon gång så jag kan gå och duscha.

Regnet öser ner här nu och det är klibbigt och varmt. Blä!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Men åh vad roligt! Grattis :)

Tack! Ja det är så roligt :laugh:

åh grattis, så mysigt! det måste vara jättefärskt!

Ja hon plussade i lördags och vi fick veta igår. De kunde inte hålla det hemligt utan ville dela glädjen med oss genast vilket känns extra roligt att de ville.
Det blir en ny era som börjar nu. Min yngsta har ju flyttat hemifrån nu i sommar också får vi snart en ny liten familjemedlem.
Var sak har verkligen sin tid...

Grattis TinyWiny!!

Tack!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Hihi jag var likadan, kunde inte hålla tyst alls! :bump:

Haha ja det beror väl kanske lite på vad man har för relation. Jag berättade ju inget förren det syntes... Men visst ville man skrika ut för hela världen genast! Underbart när man känner att man kan göra det :laugh:
 
Senast ändrad:
Sv: Stora snacktråden TVÅ

*kl

Det kanske börjar röra lite på sig här. Jag förklarade att minsann inte har ngn lust att vänta fyra år till och att bebisar inte är så dyra i drift. Om det ploppar ut en tidigast jan 2013 så har jag ca 2 år kvar på min utmätning = innan skolåldern är jag klar...
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ja så det är inte såå jättelångt kvar :)

Är man dålig förälder om man skippar ett föräldramöte för att man inte orkar gå?
Det blev inte mycket sömn i natt och jag är huur trött som helst. Har verkligen ingen motivation öhvt att gå.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Kan du reflektera över varför du tycker att det är jobbigt att klä din dotter i sonens kläder ? Det är ju en intressant diskussion i sig.

Det var inte meningen att det skulle bli en sån diskussion om det här med "tjej och killgrejer" fast det kunde jag kanske ha räknat ut innan, hi hi ;). Men ibland skiver man tyvärr utan att tänka sig för.

Jag ska i alla fall svara på din fråga: Det är tyvärr sån jag är helt enkelt. Jag tycker helt enkelt inte att hon är särskilt fin i blå tröjor med bilar på till exempel. Trots det tycker jag inte det är fel om andra klär sina töser så, men jag vill det inte. Mer nerutrala kläder kan jag däremot tänka mig. Han hade tex en turkos fleecetröja vilken jag tycker är precis lika fin till en tjej och den tänker jag använda till dottern. Däremot är jag själv förvånad över hur lite kläder från sonen jag verkligen använder, när jag var gravid trodde jag att jag skulle återanvända betydligt mer kläder än vad jag gör.

TinyWiny:
Många grattis! Åh, jag tycker det är så underbart att se och höra när mor- och farföräldrar gläds så otroligt över sina barnbarn eller kommande barnbarn.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Rent spontant sager jag ja. Lararna har spenderat tid pa att summera din sons kunskaper och forberett ett samtal med dej, och sa pallar du inte komma? Hur lang tid tar det liksom?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Nu var det ju inte utvecklingssamtal utan föräldramöte.
Alltså inget enskilt samtal om just Isak.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vad brukar de saga pa foraldramotena da? Ar det information du kan vara utan? Ska Isaks pappa ga? Utan att veta mer an att du ar for trott sa tycker jag att du ska ga anda.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Det som sägs kan jag få veta ändå.
Så sett är det inga problem, just nu sitter jag
ned världens huvudvärk och allmänt matt och risig.
Så jag avstår nog tror jag. Hade det varit samtal om Isak specifikt
hade jag gått.

Hans pappa jobbar men vi kan få infon ändå.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag hade gått ändå. Jag vill veta vad som sägs på dagis, om deras planer för hösten och andra upplysningar. Här har vi inte föräldramöten ofta, bara en gång per termin tror jag så då känns det som det inte är så stor uppoffring.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

kl

6 natter utan amning och inatt vaknade jag i en sjo av brostmjolk. Hogra brostet ar heltomt men vanstra ar ganska fullt. Inte sa att det ar jobbigt men det blev tusen ganger jobbigare for isaac nar hela sangen luktade mjolk.

Halv fem i morse sa han "kom mamma, titta Dora". Jag bara naaaaaj och efter en halvtimmes bok somnade vi om igen till kl 8 i morse *tummen upp*. Trots det var jag jattetrott. Tur jag har fatt vila upp mej lite pa jobb :D

Annars kanns det som om jag valde en bra tidpunkt att sluta amma, det har gatt valdigt smartfritt. Jatteskont!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

TinyWiny:
Många grattis! Åh, jag tycker det är så underbart att se och höra när mor- och farföräldrar gläds så otroligt över sina barnbarn eller kommande barnbarn.

Tack!
Ja det ska verkligen bli jättekul. Vi lär väl slåss om att få vara med bebisen när hen väl är här :D För vi är barnkära allihop.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 047
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
39
· Visningar
2 006
Senast: Palermo
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 197
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp