Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Grattis i efterskott till maja, menar du att det redan gått ett år??!:eek: hjälp vad tiden går fort, jag hänger ine med riktigt.. konstigt hur alla andra blir äldre men aldrig en själv, eller hur? ;)

kl

Idag ska vi gå på Moas pojkväns ettårskalas:D Hon har pratat hela veckan om att Olle ska öppna paket, och att hon ska hjälpa honom för han kan ju inte själv, haha!

Igår började det rulla ut prepositioner för fulla muggar! Lite har det varit innan , typ "dockan är inne, i bilen" osv. Men igår skulle vi tvätta bilen och hon fick sitta i baksätet medan jag flyttade bilen typ 20 meter, värsta balla grejen för henne såklart:p Då hör jag

-Mamma?
-Ja
-Moa sitter här, bakom dig.
-va?
-Jag sitta bakom mamma, i bilen! Mamma sitter framme kör bilen Moa bakom!

Sen låg bollen uppe hinken, och hennes mimmidocka under soffan.

Och så hjälpte hon ju mig tvätta den såklart, också jätteroligt. Hon har sin svamp och drog några gånger på bilen:

-SÅ! färdigt! Fint! Moa bäst!

:rofl:

och så fort hon tvättat nåstans skulle hon gå och visa sin pappa hur duktig hon varit.. kan en tvååring vara för ego? :angel:

Dagisföken frågade henne vad hon vill ha när hon fyller år, Svaret
-Bebis:p
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Här ska man också ha inneskor, vet inte riktigt vad Emilia ska ha för skor till hösten. Det är även ok med halkstrumpor så hon får börja med det.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag är tacksam för att man "bara" behöver halkstrumpor på Ellas dagis. Hon är så varm om fötterna så det skulle bli olidligt för henne att ha mockasiner eller inneskor på fötterna hela dagarna :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ja jag är glad att det inte är längre än 3 timmar, lokalen är liten och utemöjligheterna minimala. Det är alltså inte inneskor vi pratar om, man har samma skor som ute.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

KL

Idag har E gett sina nappar till älgbebisarna! Vi la dom på ett bra ställe i skogen och när vi gick dit några timmar senare så var dom borta. Han frågade efter napparna två gånger när han skulle somna, men inget mer. Nu sover han så gott i tältet.

Hoppas det går lika bra inatt när han vaknar.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Blir det inte väldigt smutsigt inne?

Jag har jobbat som städare och det var hemskt smutsigt när det var slasktider. På dagisen jag städade stannade det som tur var i kapprummet men på kontoren på det stora dataföretaget var det smutigt överallt, hade inte velat att mitt barn lekte på golvet där.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

de har ju heltäckningsmatta :idea: Irländarna har lösningen på allt ;) Gången från bilen till förskolan är cementerad och 25 m lång så även om den blir blöt blir den inte så smutsig. Sen är de ju inte ute så mycket och det är aldrig slask eller snö. Sen har de inga småbebisar här heller, dessa 14 3-4 åringar är de enda barnen hon har.

Själv skulle jag aldrig ha heltäckningsmatta, så jäkla äckligt.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag sitter här med en nysomnad Isaac i famnen han har kräkt två gånger i em. Inga andra symptom och vi har inte ätit något konstigt. Jag mådde också pyton i tor em, fick gå hem från jobb och sova och sen bröt värsta förkylningen ut, antar att det kan vara samma. Vad tror ni?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vi hade heltäckningsmatta i hallen i vår förra lägenhet, jag vill inte ens tänka på hur äcklig den var under ytan (men det såg ren ut). I sovrummet hade vi också heltäckningsmatta men där kändes det mer ok.

Hoppas Isaac mår bra imorgon igen.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Knepigt.

Jag hade nyss en redig förkylning och precis innan den bröt ut så mådde jag ap-illa. Har aldrig hänt förut att jag mått illa så innan en förkylning men just denna...

Hoppas Isac klarar sig :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Lowe har också fått en dunderförkyldning. Han har varit rejält snorig och täppt i en vecka nu och det har inte blivit något bättre. Tjockt äckligt snor i näsan som gärna sätter sig i halsen så han rosslar också.
Hoppas det börjar vända snart!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jobbigt med förkylningar.
Vi har gått här och snorat och haft oss men klarat oss i övrigt.

På dagis här finns inget krav alls på inneskor eller halksockor.
Dock har de flesta halkisar ändå.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vi mår mycket bättre idag, har fått sova hela natten och vaknade med Isaac på ena sidan och Sam på andra. Lite makrillkänsla är det men åh så mysigt :love: Tyvärr hade jag sjukt ont i örat, en liten deformation jag har, så jag kunde inte ligga still utan var tvungen att lyfta upp det från kudden. Och då vaknade Isaac och sa "gå ner och äta fuskut mamma" och då vaknade Sam och ja, så var vi igång :) Men klockan var ändå halv åtta så det var inte så illa!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vad skönt att ni mår bättre :)
Önskar att vi kunde ha en bredare säng än vi har nu men det
får omöjligt plats i vårat sovrum.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vi har satt ihop en 80 säng till vår 180, så den är allltså 2.60nu. Men det är ändå jättreångt, för mig, eftesom Moa vill dela kudde alt. ligga sked med min ena arm om sig och den andra som kudde:D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

kl

Idag är Emilia tillbaka på dagis igen efter 9 v sommarlov. Hela sommaren har hon pratat om dagis men igår sa hon att hon inte ville gå till dagis. Idag på morgon sa hon att hon inte ville leka med dom andra barnen men hon ville dansa med Norma (en i personalen). Dom andra föräldrarna kunde lätt lämna sina barn och gå men Emilia var väldigt blyg och ville inte bli lämnad så jag stannade en timme ungefär och sen tyckte hon att det var ok. Maja däremot kröp direkt fram till leksakerna och brydde sig inte alls om mig, kanske dags för henne att börja snart också?

From nu får dom mat också, ivåras var det en testperiod på dagiset (öppnade nytt i april) så då fick vi ta med mat. Vi tittade lite på menyn och mätt lär hon bli, soppa, huvudrätt och efterrätt varje dag. Tyvärr ganska mycket söta saker också :(.

Maja sover nu och det känns konstig att ha en stund för sig själv på förmiddagen.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Men gud vilket lyxdagis med treratters varje dag! Trist att det ar mycket sotsaker bara, man ar ju valdigt influerad av det svenska halsosamma.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Det är mkt söt här, inte så mycket godis men kakor, saft, sötad yougurt/kräm osv.
Den kostar en del också, 3,90 euro/dag, det är mer än sambon betalar för lunchen på sitt jobb.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vi har satt ihop en 80 säng till vår 180, så den är allltså 2.60nu. Men det är ändå jättreångt, för mig, eftesom Moa vill dela kudde alt. ligga sked med min ena arm om sig och den andra som kudde:D

Vi har en 2.80 och det är ändå trångt här med, Ella på en sidan och hunden på andra sidan :crazy::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 050
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
39
· Visningar
2 053
Senast: Palermo
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 199
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 057

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp