Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

haha jag förstod det;)

fast sova till 2 på eftermiddagen tror jag tonåringar behöver, när ja var där blev man uppsjasad vid 10-10.30, men hade jag fått välja hade jag väl sovit till typ 13:D det vill jag fortfarande helst...

Jag tänker ofta att ha småbarn är ett sjukt bra sätt att lära sig uppskatta sin egen tid. Innan Jag fick barn kunde Jag vara ledig och inte orka gå i bergen eller städa eller rida. Minsta uns av lathet är totalt bortblåst och Jag uppskattar små saker i livet som en kopp kaffe i lugn och ro eller att få bajsa ifred. Dessutom har Jag blivit otroligt billig i drift, Jag dricker max ett glas vin i månaden, shoppa två gånger om året och blir löjligt glad när sambon serverar mat, även ön det är makkisar och korv!

:banana:

Håller helt med dig, jag tror jag tror jag är tonåring fortfarande :D

Vindvissla det enda jag kan hålla med dig i är att jag uppskattar de små sakerna ffa det där med att bajsa i fred :D
men jag har nog snarare blivit dyrare i drift, dels på grund av att jag nyligen köpt häst och shoppa är kul :angel:
men ibland känner jag mig latare än jag gjorde innan, men det beror troligtvis på sömnbristen :grin:

Jag är fortfarande lat men visst uppskattar man egentiden mycket mer! Förr sov jag alltid till minst 10-11, nu är en sovmorgon till 8 guld värd :)

Håller med om det.

Jag är ju ändå barnledig varannan vecka men sover ändå högst sällan till 10-11.
Man har blivit van att gå upp tidigt och nu mår man nästan bättre av att gå upp tidigt. Även om det är skööööönt att sova länge ibland

haha jag förstod det;)

fast sova till 2 på eftermiddagen tror jag tonåringar behöver, när ja var där blev man uppsjasad vid 10-10.30, men hade jag fått välja hade jag väl sovit till typ 13:D det vill jag fortfarande helst...

Jag lyssnade på Knattetimmen på radion här för några veckor sedan, då pratade de just om sömn och tonåringar. Det är så att under tonåren förvrids sömnrytmen för ungdomar, så att de mår bäst av att lägga sig sent och gå upp sent. När du sjasar upp en tonåring vid 7 är det som att du skulle gå upp vid 2 på natten. Så de gav rådet att man som förälder skulle säga till sin tonåring att sova länge på helgen, för att de behöver det för att ta igen sig för alla tidiga morgnar i veckan. :)

Har dock inte kollat källan själv, det var deras experter som talade om nyare undersökningar de läst. :)

Jag har för övrigt gått i säng mellan 21 och 22 de två senaste dagarna. Helt slut. :p Men så kunde jag inte somna om efter morgonvällingen vid 04:40 i morse heller. :D

Jag lyssnade på Knattetimmen på radion här för några veckor sedan, då pratade de just om sömn och tonåringar. Det är så att under tonåren förvrids sömnrytmen för ungdomar, så att de mår bäst av att lägga sig sent och gå upp sent. När du sjasar upp en tonåring vid 7 är det som att du skulle gå upp vid 2 på natten. Så de gav rådet att man som förälder skulle säga till sin tonåring att sova länge på helgen, för att de behöver det för att ta igen sig för alla tidiga morgnar i veckan. :)

Har dock inte kollat källan själv, det var deras experter som talade om nyare undersökningar de läst. :)

den undersökningen var garanterad gjord av tonåringar:D

Hahaha, tror inte att den fått så stor genomslagskraft att den tagits upp där då. ;) :D

Kl

Kaosdag... isaac har feber, hoppas det är tänder.. sambon blev törstiga igår och drack en halv flaska whisky och mår därefter idag. Två gnälliga karlar och en duracellkanin är lite kaotiskt. Jag smet iväg och jobbade en stund och kom nyss hem och skickade sambon i säng. Huset ser ut som ett bombnedslag och isaac vägrar lämna min famn. Jag tror Jag drar iväg ett tag.

Låter inte som någon höjdardag direkt.
Hoppas Isaac och sambo piggnar till:)

Jag skulle precis skriva att varan dag ocksa varit kaos, inte helt enkelt att komma in i livet som tvabarnsmamma. Maja har inte velat sova alls och när hon varit pa väg att somna har hon blivit väckt av Emilia = skrikig liten som ville äta hela tiden. Emilia har velat ha uppmärksamhet hela tiden och blivit jättearg för att hon inte fatt det. Vi gav oss ut pa en promenad och den var trevlig iaf, da somnade bada barnen. Det var över 15 grader varmt och om inte träden haft sa härliga färger hade jag trott att det var var.

Jag har haft daligt samvete för att inte kunna ge Emilia den uppmärksamhet hon behöver. Det var väldigt skönt när sambon kom hem.

KL

Sliten pluggmamma ( med hemmabarn fortfarande ) loggar ut för veckan och drar till STHLM för att umgås, mysa, gå på museum, luncha ute vid Djurgården, festa med bästa brudarna..

This brake I need!!!

/ Slut i huvudet.se

Mysigt det lät!!! Ha en härlig helg!

turbo ja det är inte lätt att synka dem, det är nog det som är svårast, speciellt när de är så små som Maja är. Det jag lärt mig sen Isaac föddes är att Planera. Inte så att man måste ha var minut planerad utan att alltid ha nästa steg redo. Typ som att gå på promenad när Maja väcks av Emilia hela tiden. Men kaos blir det ändå ibland.

Jag och ungarna stack till Thurles och tittade på en svensk kompis som fick en hopplektion. Det var superskoj, där fanns en massa roliga ställen att kolla på, kafeteria, inglasad läktare, toaletter mm. Innan dess handlade vi på Aldi och det var också kul. Fast sen skrek Sam hela vägen hem för han inte fick mer än en chokladtomte. Isaac somnade. Sam fick prova rida på en liten söt vit ponny som heter Crystal. Toppenpopulärt och lilla Orlagh (Crystals ryttarinna) som är 6 var så duktig och kunde både galoppera och hoppa!

När jag kom hem hade iaf sambon lagat mat och städat i huset och han var på bättre humör. Nu har båda barnen somnat och jag ska måla lite på min garderob...

Har ni några planer för helgen? Jag ska försöka rida om det slutar regna och så ska jag snickra på min garderob. Får sverigebesök om en vecka och vill att den ska vara klar då. Vi ska förresten till Galway och bo på hotell då, ska bli jättemysigt! Fast först ska jag bo på hotell med jobb på måndag, gratisnatt med gratismiddag och fiiin pool! Isaac får följa med.

Det gäller att hitta dom är trixen och rutinerna för att fa det smidigt, dom kommer vi nog pa snart. Och vet ni, i natt at Maja bara 2 ggr (kl 4 och kl 7) :)Emilia sov dessta sämre men hon är sambons ansvar pa nätterna nu.

Sambon är hemma idag, dom skulle göra stora uppdateringar pa datorerna pa hans jobb och utan dator tyckte han inte att det var ngn idé att aka till jobbet (han styr själv över vilka dagar/tider han jobbar). Vi funderade pa att aka till simhallen men vädret är sa fint sa da känns det dumt med simhallen. Nu är sambon och Emilia iväg och tvättar bilen, E skulle stanna hemma men blev sa ledsen när sambon skulle aka sa hon fick följa med. Istället för simhallen aker vi nog till en större lekplats efter lunch, ska kolla om Emilias kompis vill komma dit ocksa. Sen tar vi kanske simhallen imorgon och pa söndag kommer barnens farfar och hälsar pa.

Cala- Vad härligt det later, jag funderar pa att göra samma sak när Maja är lite större. Aka till stockholm en helg och hälsa pa en kompis.

Har ni några planer för helgen?

Maken tar med sonen lördag em till sin bror, sover kvar och återkommer söndag mitt på dan.
Jag skulle vilja hinna med tusen saker, som att fixa med blommorna, grejja i trädgården, slappa i badet, städa huset, vara i stallet (lääänge), dricka vin hos kompisen (som bor granne).... eller så tar jag det lugnt... fast det kommer jag aldrig klara av :D
Grymt skönt ska det bli i alla fall!

Harligt med en bebis- och sambofri helg! Och lika harligt nar de kommer tillbaka!

Min sambo har hela tiden sagt nej nej nej till en tredje och jag har sa smatt borjat acceptera det nu. Idag klacker han ur sig "I wonder if we had another one, would it be a girl"

Och jag kan inte sluta tanka pa att det faktiskt ar ett positivt uttalande, inte "jag ska klippa sadesledarna" eller sa.... *hoppas* Vad ska jag gora?

Haha. Men det låter som ett positivt uttalande?! Jag tycker du ska bara nicka och hålla med lite försynt. Om du pushar kanske han ångrar sig. Han kanske måste komma på själv, liksom.
Så avvakta är mitt råd. Dessutom har du ju redan två ganska små barn, så det kanske inte är jättebrådskande med ett till?

Nej absolut inte bradskande, men jag vill ju inte att han gar och steriliserar sig och sen angrar sig! Jag ska forsoka lata bli att pusha, jag hade garna vantat tills yngste ar typ tre i alla fall...

Forresten tror jag att Isaac 10 manader sov hela natten.... eller fran 22-05 i alla fall. Jag har inget minne av att mata honom och han lag pa samma sida som nar jag gick och la mig...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar