Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Hur reagerar era barn på det här med sommar vs vintertid?
Försöker vänja Isak vid att vara vaken till halv sju nu (vilket ju blir halv 8 sommartid), han orkar det men är bra trött vid sex.

Samma här men det går. Lite lättare för varje dag och inte någon jättekatastrofomställning, sov bra i natt med ett uppvak.

Hm, kan det vara därför han sov så bra inatt :idea:

Jag tänkte typ, efter regn kommer solsken. Inatt sov han utan att pipa en enda gång. Somnade halv åtta och vaknade nästan exakt 12 timmar senare.
När jag gick och la mig hade han ingen napp i munnen och inte i morse heller, så då måste han sovit utan hela natten. Detta har aldrig hänt.
Synd att jag inte sov ordentligt. Magknas :crazy: och dessutom var jag tvungen att gå och kolla så han andades ett par gånger :D

vi hade också en lite bättre natt än tidigare 3! Jag vaknade mitt i natten och var övertygad om att nåt hade hänt för hon hade sovit så länge-kändes som klockan var tidig morgon..... - kollar på klockan och inser att hon sovit i 2 timmar!:rofl:
Då är man inte bortskämd med sömn när man är praktiskt taget utsövd efter det!:D

Resterande av natten tillbringades i min säng, 2 timmar i sträck av ökande och gnällande bara! 4 natten innan) och efter det vad jag minns bara 2 uppvak:banana: det dryga är ara att det tar länge för henne att somna om och minsta jag rör mig under natten flyger hon upp:(

Idag är hon hos sin faster medans jag fortsätter mura upp en "bänk" till nya akvariet. jag har aldrig hållt en murslev innan, och nu går jag på att mura med vita mexitegelstenar och grått bruk:crazy: Vi hade väntat oss att det skulle se ut därefter, men det blir faktiskt rätt fint!! Den blir 127 cm lång med två valv i, 4 tegelstenar högt som vi ska sätta en svart glasskiva bakom, där vi ska sätta ljus eller nåt.

vi hade också en lite bättre natt än tidigare 3! Jag vaknade mitt i natten och var övertygad om att nåt hade hänt för hon hade sovit så länge-kändes som klockan var tidig morgon..... - kollar på klockan och inser att hon sovit i 2 timmar!:rofl:
Då är man inte bortskämd med sömn när man är praktiskt taget utsövd efter det!:D

Resterande av natten tillbringades i min säng, 2 timmar i sträck av ökande och gnällande bara! 4 natten innan) och efter det vad jag minns bara 2 uppvak:banana: det dryga är ara att det tar länge för henne att somna om och minsta jag rör mig under natten flyger hon upp:(

Visst är det magiskt att man vaknar av sig självt när man faktiskt fick sova?!

Du kanske får sova på en madrass nedanför sängen ;)

ja det är grymt, om det kunde hända lite oftare bara;)

madrass nedanför går nog inte. För hon vill hålla hand, och sen inte hålla hand. Ligga med fötterna på min bröstkorg, ligga sked, ligga långt ifrån, ligga på mig, ligga vänd 90 eller 180 grader osv! Ibland vill hon även hålla i min haka.. gosa in sig bland brösten är också en favorit. ända tills hon kommer på att bröst - efter amning finns de kvar för att man ska dra i dem.

får hon inte vara hos mig bara gråter hon:(

alla de rörelserna utför hon ofta inom en minut, ibland kan hon ligga stilla 10 sekunder såpass att jag tror hon börjat somna - sen rycker hon till och allt börjar om:(

kl

Emilia vaknade bara en gang inatt, helt otroligt. Maja vaknade desta fler ganger och ville inte sova igen. Men Maja somnade iaf utan att jag behövde amma henne tio miljoner ganger, hon somnade med nappen i munnen :)

Visst är det härligt att dom aldrig kan bestämma sig för hur dom ska ha det :D

Vad skönt att hon tar nappen nu, känns det bättre när du slipper vara levande napp?

Vi har också sovit bättre inatt, men haft en otroligt lång eftermiddag. Det är absolut ingen rast med Sam, han är så otroligt aktivitetskrävande att man blir helt matt. Men nu sover de båda två och jag ska måla lite garderob.

Levande napp är jag fortfarande, hon vill oftast inte ha nappen men jag hoppas hon börjar tycka att den är ok nu. Jag har fortfarande väldigt ont men tar en dag i taget. Har även provat flaska och det gick bra, bade med ersättning och urpumpad mjölk.

kl

Maja är helt prickig, ser inte ut som dom hormonprickar Emilia hade. Funderar pa om jag ätit ngt dumt, men det enda jag kan komma pa är clementiner och det at jag senast igar och prickarna kom nu ikväll. Kan det ända vara dom?

kl

Apropå sömn, sambon nattade igår när jag jobbade och testade en ny grej.

Chelsea kröp fram till sin säng och stod och studsade så han satte dit henne och gav henne hennes katt hon sover med.
Hon lekte lite, och han släckte ner, sa gonatt och lämnade rummet.
Väntade på gråt men det var tyst, tittade in efter 10 min och hon sov! :eek:
Sov sen nästan 12 timmar!

Brukar vara vilda protester och man ska klappa ryggen tills hon somnar och sen smyyyyga ut... Så hoppas ovanstående sak fungerar fler gånger, han ska testa ikväll igen :banana:

Du får trösta dig med att hon antagligen kommer sova hela tonåren, så du slipper stanna uppe och vara orolig då. Det är iaf det kag hoppas på när jag brottas med stålvulkanen här hemma, medan andras ungar ritar medan man lagar mat eller plockar ner matvaror i sin lilla kundvagn...

haha ja fast då kommer jag väl väcka henne istället så hon inte ska sova för mycket:angel:

haha ja fast då kommer jag väl väcka henne istället så hon inte ska sova för mycket:angel:

Jag hörde på radion att tonåringarna sover så mycket för det händer så mycket med dom då, så dom behöver sömnen, ungefär som nyfödda.
Fast... när min var nyfödd sov han då inte lika mycket som andra nyfödda... :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar