Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

T (8 mån) har den senaste veckan vaknat nästan en gång i halvtimmen på nätterna och störtgråtit. Hon gråter hejdlöst och det enda som tröstar henne är att hon får komma upp till bröstet. Får hon det så somnar hon om på några minuter. Någon som kan ha någon tanke om varför eller vad vi kan göra.

Utvecklingssprång? Det som häbder runt 9 nån är det största separationsmässigt i deras liv. Ha henne i sängen om det funkar...

kl

Jag blir galen, det finns inga vinterkläder i det här landet. idag akte vi till det största köpcentet i här för att leta kläder till Emilia. En jacka hittade vi som vi kunde prova, men minsta storleken var för stor. Upp till storlek 86 verkar dom räkna med att bebisar som mest aker vagn har, inga vattentäta och lekvänliga kläder där. Sen verkar det vara ett hopp och dom bra klädena börjar i 92, Emilia har 80-86. Funderar pa att beställa fran Sverige nu, men frakten blir dyr och jag vill helst prova innan.

Du har inte möjlighet att be någon i Sverige att köpa och skicka, kanske blir billigare så?

Dom företag som jag sett skickar inom Europa (tex villervalla) har en frakt som är billigare än om man skickar själv. Ska kolla upp vilka affärer som skickar och fundera pa om det är värt det. Har ngr affär till här som vi ska titta i ocksa, förhoppningsvis finns ngt där.

Isak har varit hos frisören första gången i sitt liv.
Håret var tunt och litet så det var dags, han fick en lastbil att leka med och var hur nöjd som helst :D Jättesöt blev han!

Vi var också till frisören idag, Snäckan såg inte ut:D Efter att ha gett upp alla tankar på tofs och hårspännen ("rör och du dör" är Snäckans motto) gick vi till frisören och smärtfritt var inte ordet, hon avskyr när man pillar med hennes hår, så illvrål, tårar och en kräkning blev resultatet. Samt lugg. Är glad att jag inte gav mig på det själv, räcker så bra att vara den som borstar det. Hon är dock nöjd nu, och sitter inte och blir irriterad på att det hänger i ögonen.

Ojdå men bra att hon blev nöjd efteråt allafall.:D

Mätte Isak igår, 94 cm är han nu:)

Antagligen är det ett utvecklingssprång för det har hänt massor den senaste tiden. Ovanpå det så är hon lite sjuk och har fått två nya tänder. Så det är inte jätte konstigt att hon ragerar på nått sätt. Tyvärr så behöver jag dock min sömn för att klara skolan. Och maken duger inte riktigt. Det enda som lugnar nere henne är bröstet. Hon sover redan mellan oss så vi har svårt att ge henne mer närhet.

I natt vaknade hon dock bara någon gång i timmen. Peppar peppar ta i trä.

Här har vi också problem med sömnen.. mer än vanligt alltså:D

Moa 1 år har de senaste 3 nätterna vaknat gråtande och inte velat somna om, och när hon väl somnar om sover hon högst en halvtimme och gråter sen.

I natt sov vi som längst 45 minuter i sträck, och var vakna mellan 23-04:crazy: och sen upp vid 7.00 (normalt kliver hon upp vid 9.00 med 3-5 vakningar/natt.

kanske hon drömmer mardrömmar och inte vill somna därför..:confused:

Här har vi haft en av de sämsta nätterna någonsin...
Somnade 23.30 som vanligt, vaknade 2 men det räckte med nappen och att bli lite buren denna gången sen vaknade vid 4 och 6 för att amma.
sen vaknade för dagen vid 8.30.
vi brukar annars sova från 23/00 till 06/08 utan uppvak.

Kanske ska tillägga att hon är snart 6månader :D

Senast ändrad:

Du kan få låna Mathilda på sov-bootcamp också ;)
Vi tycker nätterna är bättre nu när hon inte är vaken i två timmar på natten som hon vart en period. Nu vaknar hon bara varannan timme och får napp/äter och somnar om...

kl

Vi har inte heller haft en kul natt, och mitt bland Isaacs otaliga uppvak fick Sam för sig att han inte skulle sova. Och att ha en 3-åring bökande bland en bebis som är lättväckt är ingen jättehöjdare. Precis när han hade lugnat sig kom sambon hem (vid 4 i morse) och givetvis piggnade Sam till igen... så vi väntade tills sambon kom upp så fick de sova i Sams säng ihop. Jag var aptrött efter vår hotellnatt, Isaac åt säkert femton gånger (eller han vaknade upp och ville ha bröstet för att somna om).

Nu längtar jag efter att åka till jobb tror jag, men min chef låter sådär kul på sms....

Fast när din tjej har börjat sova hela nätterna så börjar väl min vakna och gråta på nätterna.
Oh ja jag tror på nån sorts rättvisa här i världen ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 772
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar