Sv: Stora snacktråden - förälder
Besök på brandstationen är poppis här med! Mys pappa är brandman så vi kan komma dit så ofta vi vill
My är tycker att det är väldigt spännande med traktorer, motorcyklar, flygplan och bilar, framförallt stora bilar (kooo biiila), men på brandstationen är båten mest spännande. Och så gympahallen med alla bollar förståss... =)
kl
Här rullar dagarna på i ett rasande tempo, man hinner knappt blinka så är det en ny vecka igen! Maja har hunnit bli 6 veckor och är vaken lite mer nu. Det är roligt, och hon tajmar ofta in sina vakenperioder när My sover, dvs efter lunch och på kvällen. Smart tjej alltså som också är mån om lite ensamtid med mamma och pappa! Det är väldigt behändigt eftersom man kan ägna sig mycket åt ett barn i taget!
Vi är iväg på något varje dag och det känns nästan som om vi aldrig är hemma. Men jag tycker nog att det är lättare så, för det går lättare att aktivera My när man inte är hemma och det går lättare att få Maja att sova och vara nöjd. I dag har vi varit på allum (ett inomhusköpcenter i närheten) och My älskar det. Hon ränner runt som en tok mellan folkmassor och klädstänger, åker rulltrappan tjugoelvatusen gånger och leker med allt hon kan komma på. Man får inte hjälpa henne med något heller eller hålla henne i handen, för då blir det protester som heter duga! "Nej, Myyyyyyy" (my kan själv) får man till svar nästan jämt nuförtiden!
Igår köpte vi en jättefin overall till My också. Jag har velat mycket fram och tillbaka med vad det ska bli för vinteroverall, men nu har vi äntligen hittat en som är både smidig och lagom varm från Minymo. Dyr som skam men både finare och bättre passform än de andra vi provat ( b la NameIt och Didriksson som jag tyckte satt riktigt illa uppe vid halsen).
Just nu sover båda töserna (liiiite för sen lunchsovning för My, men vad tusan ska man göra?) så jag passar på att slänga i mig en kopp varmt thé innan någon vaknar och kräver uppmärksamhet! Känner mig väldigt nöjd med dagen, jag hade både hunnit äta frukost och förse ungarna med mat och rena kläder samt städat hela huset (både dammsugit och tvättat golven) innan klockan slog tio! Det händer inte ofta, så det kändes toppenbra!
//Julia