Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

När min börjar sova på nätterna är det nog för att de ger henne sömnpiller på äldreboendet:p

För det känns inte som det kommer ske innan dess:cry:

Jag kan tänka mig att det känns hopplöst men samtidigt så är hon ju inte jätte gammal utan bara ett litet barn och sömn brukar rätta till sig förr eller senare.

haha ja det ar nog latt att saga nar man har ett barn som sover bra, det ar skillnad nar du inte fatt sova mer an 4 timmar i strack i mer an ett ar ;)

Fast det jag säger är ju även sant, lite som att de som går över tiden tror att de ska vara gravida resten av livet ;) Eller när man efter 40 timmar fortfarande har värkar och inget barn är ute så tror man också att man ska ligga på förlossningen hela livet.

Bara för att mitt barn sover 9 timmar i sträck så sover inte jag 9 timmar. Pga gamla skador så vaknar jag flera gånger om natten och har svårt att somna om så att sova 4 timmar i sträck gör jag aldrig. Enda fördelen är att jag inte har ett barn att ta hand om då :D

ja sjalvklart ar det sa att det kommer bli battre nangang, det jag menar ar att det ar svart att se att det kommer bli det nar man ar ratt sliten

Ja och när man är sådär skitsliten och förjävla trött så tycker man att alla andra föräldrar stolt deklarerar att deras ungar minsann sovit hela natten i eget rum från dag 1..

Ibland får man bara vara spyless =)

Tycker du? Jag tycker majoriteten säger att deras barn vaknar på nätterna och det är undantag att de sover hela nätterna, kanske beror det på vilken sida man står och tittar från? :)

det ar det hon menar, nar man sjalv har ett icke/sovande barn verkar det som att alla andra har barn som sover skitbra, precis sa uppfattar man det:)

Så himla lätt att man missar ett ord och så tolkar man texten helt annorlunda än vad skribenten menade. Men nu har fått rätsida på det också :D

kl

vi har ocksa haft en stökig natt, Emilia vaknade flera ganger (inte ovanligt iof) och Maja ville äta hela tiden och däremellan ligga och titta (om jag släckte lampan skek hon). Till slut sov Maja iaf (pa min mage) men da vaknade Emilia ovanligt tidigt.

Även här har vi haft en jobbig natt :grin:
NU börjar jag se det som ett problem. För inte förrän nu känner jag mig så sliten så jag vill skicka ut ungen i skogen och gå och lägga mig med täcket över huvudet ;) Sen om det beror på mensvärk, huvudvärk seg förkylning med ond hosta är oklart i nuläget :angel: men nu måste vi börja agera, för såhär kan vi inte ha det när jag börjar jobba.

Sonen är snart 15 månader och i ett par månader nu ligger han vaken några timmar om natten. Inte varje natt dock. Han gråter inte utan ligger för det mesta stilla så länge man håller honom i handen, men så fort man släpper börjar han "sjunga". Det var jättegulligt första gångerna :grin: Det var också jättegulligt de första gångerna som hans pappa kom in med honom till oss på natten och han gav till ett glädjetjut när han fick syn på mig :cool:

Men nu är det inte så gulligt längre :devil:

kl

Idag fylls det ett år här hemma hos oss! :banana:
Hur firade Chelsea det? Jo, genom att ta två små små stapplande steg = sina första!! :bump:

Blir inte mkt till firande idag, får ett litet paket av mig och jag har köpt varsin bakelse till mig och sambon :D Jag jobbar nämligen ikväll, det riktiga firandet blir till helgen med både släkt ena dagen och kompisar (bukebruuudar) andra dagen :banana:

Yay grattis till Chelsea och forsta stegen! :bump: Hoppas hon gillar partyt i helgen!

Grattis Chelsea!
Vad kul med första stegen :)

Idag har vi haft pyssel och kladdag:D
Med fingerfärgsmålning och bakning.
Blev inte så lyckade bakverk men Isak hade ju roligt alla fall:)
Nu är det en trött kille som tycker att mamma ska göra makaroner;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 775
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar