Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

kl

På söndag fyller Moa ett år redan, så idag är vi igång och bakar! Häromdagen gjorde vi bullar/solskensbullar, och idag blir det rulltårta, kolakakor och syltgrottor :d

och jag som går på diet!! Vilket förövrigt har skitit sig.Trots att jag byter 1 mål om dagen och inte äter så mycket sött har jag nog gått upp de 2 kilona jag gick ner:(

Usch, nej spontant tycker jag inte det låter som om den här personen skulle vara nån bra kontaktperson för dig.
Jag har förstått att det inte är så lätt att byta, men det där kommer aldrig bli bra.

Nej det känns inte bra :( men det är så himla ledsamt för jag trodde verkligen att jag hade hittat rätt person.

Jag håller med Gnarpis, jag tycker du ska försöka få till ett byte. Inte så mycket för älskarinna-grejen utan mer för hur hon beter sig med dina hästar och att hon är allmänt skum med din man ..

Ja det är något som inte står rätt till med henne helt enkelt. Jag får inte grepp om vad hon pysslar med :confused:

Det blir ett tufft telefonsamtal ikväll :crazy: men jag känner att jag vill verkligen inte att hon ska komma hit något mer.
F-n, varför kan det inte bara vara bra för :(

VAd är en solskensbulle?
Diet ja... Ju mer jag försöker desto snabbare går det uppåt... Och jag vet inte vad jag ska göra.... Jo- men det är ju så lätt att tugga när man är hemma. O så träffas man o alla ska fika...

Jag ksulle vilja ut o röra på mig på föräldraträffarna- inte sitta o glo på barn som inte har något större utbud av att leka med varandra eg... De är ju max 5mån

det är som vaniljbullar men istället för att gömma vaniljkrämen är den synlig och ser ut som en sol:)

MYYYYCKET lättare att göra än vanliga bullar -bara att rulla en degboll, göra ett hål och klicka i marsankräm :laugh:

solskensbullar_1_74051996.jpg

Senast ändrad:

Kan du inte föreslå det då?
Att ni tar en promenad eller något ihop med barnen?

Jo det kan jag nog snart... Men det var första gången där så- vi var på öppna förskolan...

Jag kommer krascha Moas kalas, definitivt. :d Då kanske jag slipper ordna ett eget här...

Nä, vad trist !

jag hade inte brytt mig i att hon träffar en gift karl, det är inte ngn annans business, men det andra - hur hon gör med hästarna och att hon verkar tro saker om din sambo....nej, hela hon låter väldigt skum.

Nu har jag köpt en amningsnapp men är lite osäker pa hur den ska sitta. Bröstvartan fyller inte ens upp halva amningsnappen, gissar att den är för stor da?
Upptäckte förut att jag inte bara är öm och irriterad utan nu är det sar ocksa, pa det bröstet som kändes bäst innan. Känns som jag är nära att ge upp nu :(

Amningsnappen var min räddning med Tuva.
När bebisen suger på den så följer ju inte bara bröstvårtan själva nappen, utan även vårtgården fyller ut nappen.

du ska liksom vika tratten på amningsnappen på mitten och lägga på vårtan och sen vika tillbaka, då följer vårtan med mer in av vacuumet och fyller mer.

Nä, vad trist !

jag hade inte brytt mig i att hon träffar en gift karl, det är inte ngn annans business, men det andra - hur hon gör med hästarna och att hon verkar tro saker om din sambo....nej, hela hon låter väldigt skum.

Jag har suttit i nästan en timme nu och försökt förklara snällt men hon ville varken lysna på vad jag sa eller försöka förstå min ståndpunkt. Jag tog inte ens upp allt om djuren för jag orkade inte höra henne gråta mer. Jag känner mej elak just nu men jag måste se till mej själv i det här läget, jag kan inte leka terapeut åt någon som egentligen är där för att hjälpa mej.

JAg hade också vaktat mitt bo så att säga....

Ja jag hade ju sagt hur mycket han betyder för mej och sedan säger hon detta. Vad är hon ute efter :confused: Nåväl, nu hoppas jag att jag iallafall inte behöver fundera mer på det utan kan släppa det.

Hon är (var) ju din kontaktperson, du ska inte vara hennes terapeut. Ut, och in med ny. Det ska vara någon som får dig att må bra. Inget dåligt samvete, var glad att du tog tag i det direkt.

Du kan fukta amningsnappen med lite vatten innan du sätter fast den så fastnar den lättare. Jag fick ständigt ha en kopp vatten till hands:crazy:
Hoppas att det löser sig på ett bra sätt. Min kändes också stor men som andra skrivit så fylls den ut av vacuumet och när bebisen suger.

Tack
Ja jag kände att jag kunde inte låta tiden gå då jag mådde så dåligt av detta att jag har grubblat konstant. Nu ska jag försöka släppa allt det här och det känns faktiskt mycket bättre redan.

Nu startar bara nästa problem... att få tag i någon ny. Men jag hoppas verkligen att det löser sig snabbt.

Eller så fuktar man den med lite bröstmjölk :). Bara man får vakum så gör det ingenting att bröstvårtan inte fyllar ut, den ska kunna röra sig när barnet suger.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar