Sv: Stora snacktråden - förälder
Kl på mig själv.
Jag har ett jättedilemma
Kontaktpersonen som verkade så bra har visat sig ha en så totalt annorlunda värdegrund än jag att jag inte vet hur jag ska göra.
Kanske var jag för snabb eller så har jag helt enkelt blivit dålig på att bedömma folk eftersom jag så ofta är ensam.
Jag vill inte vara fördömande men det här är så fel i mitt hjärta att jag inte vet hur jag ska bete mej.
Hon är kär i en man som är gift och har små barn och är helt fokuserad på att han ska bli hennes. Hon berättar om hur dålligt deras förhållande är, hur patetisk frun är och hur underbar han är. Hon gråter och är allmänt upprörd över detta faktum att han bara ville ha en affär med henne och inte vill lämna sin fru. Hon menar att det är förutbestämt och att hon ska ha honom oavsett vad. Han menar att han har varit trogen sin fru i alla år och att hon är så speciell, han är tidigare omtalad som värsta horbocken (hennes ord) och var alltid otrogen men att han nu har slutat med det. Eller ja, tills han träffade henne då. Jag inser ju att detta lika gärna kan vara lögn. Hon menar att hade det inte varit hon så hade han varit otrogen med någon annan...
För mej är en upptagen person totaltförbjuden mark, jag skulle inte tillåta mej att göra något om jag fick känslor för någon som redan är upptagen oavsett hur dåligt han säger att hans förhållande är. Jag vägrar vara orsaken till andra människors smärta helt enkelt.
Det som verkligen fick mej att börja fundera var att hon frågade om min sambo brukar vara som han är när hon är med
hon hintade om att hon skulle ha någon dragningskraft på honom och att han skulle vara nervös i hennes sällskap
När jag talade om detta för sambon så undrade han om hon var riktigt klok
han sa - hon är ju inte ens snygg.
Hon uttalade sig vara en lugn, trygg, seriös och duktig hästtjej men hon inser inte ens vikten av att borsta hästen ren. Hon sitter ned oavsett hur branta backar vi klättrar uppför vilket har gett hästen ont i ryggen
Jag har hintat om att man står i backar men hon tar inte till sig. När hästen sprang iväg och jag sa oj, kanske behöver göra en halvhalt så snäste hon åt mej så det är ju ingen ödmjukhet eller så där precis. Hästen brukar aldrig dra iväg så det förvånade mej att han gjorde det men jag vet inte vad hon gjorde innan, kanske är hon van vid tröga ridskolehästar och sparkade igång traven
hästen är av den känsligare typen som man bara behöver hålla om mjukt och nudda med skänkeln.
Hon kan helt plötsligt stå och ge mina djur "healing" utan att fråga eller säga något. Jag vet ju inte om hon är seriös eller vad detta handlar om för helt plötsligt står hon där med handen på djuret oavsett om det är en katt, häst eller hund och när jag frågar vad hon gör så säger hon att "hon ger lite". Hon menar sig vara djurkomunikatör men kan inte få hästen att komma till sig i hagen (han kommer normalt med spetsade öron, henne går han ifrån) eller närma sig stallkatterna som vanligtvis är väldigt kelsugna.
Jag blir helt snurrig av allt healing-ge lite-djurkomunikation-gråtattacker grejer hon håller på med och jag är ändå en person som är enormt öppen för allt.
Hjälp