Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Jag har inte kännt efter om jag kan känna trådarna :o
Kanske ska be sambon utforska lite :p

Jag har kopparspiral därför att jag var lite snål :P plus att jag hade p-stavar(den med 2st) förut och då blödde jag lite då och då och det va skitdrygt så bm trodde nog att det skulle bli lika med hormonspiral. Jag hade mkt mens redan innan jag fick barn så det är lika förutom att jag har en dag till med lite mens bara så blöder 7dagar ist för 6dagar. Dock har jag ingen mensvärk längre, iaf inte dom två gångerna jag har hunnit haft mens nu!

ja precis det är reaktioner runt munnen jag hört, aldrig om barn som blivit röda i rumpan.. men vi får se, et hänger kanske inte alls ihop.

Jag har kretat henne i munnen idag och vad jag kan känna är det inga bissingar på g..

SHitamolla klockan är nästan tolv, jag måste gå och lägga mig! Jag har målat som en tok i lekrummet och blev klar med tre väggar....

Hoppas clementinförbudet hjälper.

Clementiner skulle jag också ta bort omgående och se om det blir någon som helst skillnad.

Annars skulle jag tipsa om rinnande vatten direkt, dvs skölja bort bajset och inte använda tvättlappar hemma alls under en period.

Allmänt:

En ny människa har återvänt från Sthlm :laugh:. Så här levande och glad har jag inte känt mig på väldigt länge. Håll en tumme för mig i morgon, detta kanske blir lite mer bestående om ett tag :angel:

Håller tummarna.

Comfort: Hoppas det hjälper med clementinförbudet.
Citrus är ju ganska starkt.

Tror att min kära sambo börjar få bebislängtan;)
Vi var hos hans bror i helgen och tog ett par vändor på stan.
Mötte några st med barnvagnar och han frågade hur gamla jag trodde barnen var, pratade mycket om hur Isak var som bebis osv. :p:D

Å, jag hoppas att min man också ändrar sig om antal barn så småningom! Håller mina tummar både för dig och mig =)

kl

Här hemma är det fullt ös hela dagarna, jag hinner knappt med. My är lite förkyld för tillfället och det begränsar ju lite i val av aktiviteter (man vill inte gå till öppna förskolan och smitta ner andra barn t ex), men det går ju alltid att hitta på något ändå. Vi är ute mycket med vagnen för då sover Maja så gott och så kan jag och My leka =)

För tillfället ligger My och härjar i badkaret tillsammans med sin pappa och Maja ligger och sover utanför i vagnen. Jag hör hur My säger "Mamma nej, pappa aaaa, hugo aaaa, mormor nej, bebis nej, apa aaa" osv... Kan ni gissa vad hon menar då? Hon har upptäckt att killar och tjejer ser lite olika ut :D

Maja har varit på bvc besök i dag och väger nu 4,9kg och är 57,5cm lång. My var ett halvt kilo tyngre än Maja i samma ålder :D (och åt desto oftare).

//Julia

Hehe får hålla tummarna här också för oss båda:D
Sambon vill ha barn det vet jag men är väl inte riktigt läge för det än.

Sitter och tittar på Isaks skolfoton från dagis och försöker bestämma vilka man ska beställa. Supersvårt ju! Man får ju ett förslag på paket sedan får man ändra som man vill. Funderar på att byta ut största fotot men vet inte vilken bild jag ska ta. Alla är verkligen jättefina! Isak gillar att bli fotad och är väldigt duktig framför kameran.

Hi hi, det kanske är jag som är knasig som går och funderar på de där trådarna ;)

kl

Leker inte barn pa lekplatser längre?

Där vi bodde förut var det sällan ngr barn pa lekplatsen och nu när vi varit ngr ganger pa den där vi bor nu kan jag konstatera att det sällan är barn där heller. Jag hade ju tänkt att lekplatser är ett bra ställe för Emilia att träffa andra barn eftersom vi inte känner sa manga med barn i hennes alder, men vart är barnen?

Fick en lapp i brevladan häromdagen om att dom börjat bygga dagiset här i byn, det öppnar i februari. Funderar pa om vi ska anmäla Emilia sa hon far leka med andra barn där.

Maja har varit på bvc besök i dag och väger nu 4,9kg och är 57,5cm lång. My var ett halvt kilo tyngre än Maja i samma ålder :D (och åt desto oftare).

//Julia

Vi vägde varan Maja hemma i söndags, hon vägde 4,4 kg vilket är 1kg mer än vad Emilia vägde vid samma alder (Maja vägde 400g mer vid födseln). Men Maja är ocksa längre. Lite roligt att jämföra syskonen även om det inte spelar ngn roll egentligen.

kl

Nu är vi väldigt redo för en riktig vinter. Idag inhandlades en röd overall, röda vantar, röd mössa, röd rånarluva till min lilla son. Han bara älskar sin nya mössa :love:

Det saknas bara en pulka nu och vi längtar tills vintern sätter igång på riktigt :banana:

Kan inte säga att jag längtar lika mycket! Skulle bumpa ner vagnen i morse i underkylt snöblask för våra 20 trappsteg. Inte skojjigt! För att sen upptäcka att Bugaboo Cameleon verkligen INTE är en optimal snöblaskvagn :mad: Tur jag har en annan också! Får bli den imorron!

Mvh Miks

Åt DEN sca det givetvis stå i mitt förra inl'ägg.

Jag täncte höra om det är någon som har bra tips på hur jag sca göra för att bli av med scorv? Alltså, mjölcscorv som fortfarande finns cvar vid två års ålder. Just nu har jag precis börjat smörja in med olja två gånger om dagen, för att sedan förhoppningsvis sca cunna få gnugga lite sedan i duschen. Men om det inte sculle funca? Att hålla huvudet i varmt vatten för att sedan gnugga, som är det tips jag fått förut funcar inte längre på ett så stort barn tyvärr.

Vi köpte en kräm på apoteket som heter Borago. Sonen hade jättemycket mjölkskorv, var som en beläggning på hela huvudet. Smörjde med denna 2-3 ggr om dagen i en vecka och sen vid behov. Den var super tyckte jag. Försvann nästan direkt. Nu var ju sonen ett par månader bara, vet inte hur det är med äldre barn. Kanske värt att testa?

Tacc för svar! :) Är du säcer på att det är Borago den hette? Försöcte söca på den på Fass för att se vad som stod om äldre barn, men ficc inga träffar. Var det länge sedan du cöpte den, den cansce utgått eller bytt namn?

Nää inga snöhjul ännu. Vet inte om jag är så sugen på dom heller. Mycket av vagnens suveräna funktioner försvinner ju liksom då. Har den egentligen bara i bilen och använder när jag handlar eller strosar i stan. Nu råkar den hamnat uppe i huset och fick följa med ut idag. Ett misstag visade det sig. :)

Krämen Borago såg jag på apoteket igår så den borde ju inte utgått. Har hört flera som använt den med mycket goda resultat. Barnen har varit allt mellan några månader till typ 1,5 år.

Mvh Miks

Jag köpte den i somras, så jag tror den finns kvar. HÄR står lite om den på ccs egna sida och så ser du hur den ser ut.

Sen finns ju oxå Salsyvase kom jag på. Den är oxå receptfri och kanske bättre till äldre barn.

Ah, jag förstår. Nej, de costar ju en del tyvärr.

Ah, tacc för era svar! Får gå ett varv på apotecet. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 283
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar