Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Barnet behövde egentligen ett till par vinterstövlar men det fick bli kängor med ullsula nu istället. Och hästen villhöver faktiskt det där däckelunderlägget :angel:

Deras kappa Estelle är det väldigt bra pris på nu, men den saknar tyvärr benremmar till slagen.
Fast jag tycker verkligen inte att det behövs några benremmar på den. Den är så pass kort i modellen.

Vår ridskola har det som krav på både kappor och kjolar, oavsett längd.
Aha, då förstår jag. Rider mycket i min och den fladdrar ingenting då den är så pass kort. Är ju en parkas och inte en kappa. Men är det ett krav så är det ju bara att rätta sig efter det förstås. :)

Idag kom det två underställströjor och ett schabrak från PS of Sweden, allt med 50% rabatt. Jag har ridit i den ena tröjan och är jättenöjd! Schabraket får premiär på söndag när jag ska rida en uppvisning är planen. Sen väntar jag då på de där teddyfodrade tightsen med spänning :-)

Aha, då förstår jag. Rider mycket i min och den fladdrar ingenting då den är så pass kort. Är ju en parkas och inte en kappa. Men är det ett krav så är det ju bara att rätta sig efter det förstås. :)
Det var lättare att ha kravet för alla än undantag. Vi har sydd dit remmar på dotterns. Nästa år kommer den vara för liten så ingen idé att köpa ny än.

Stor snark...
Fick hem Pomme-byxorna i M. Fortfarande alldeles för tighta över knäpartiet, bra i vad men för stora upptill. Hade kunnat ta att de var lite stora i lår/midja, det var inte alls mycket över låren och midjan löser man med ett skärp. Men att ha för tight på knäet går bara inte. Mycket märkligt, men aja det var väl inte en passform för mig då. Synd eftersom de var så himla sköna.

Borde kanske testa Alequi. Hon som grundat märket är en gammal bekant till mig och vi är byggda på typ exakt samma sätt, så hon kanske hade oss lite mer långskånkiga personer i åtanke när hon grundade märket. Hoppas kan man :laugh:

Stor snark...
Fick hem Pomme-byxorna i M. Fortfarande alldeles för tighta över knäpartiet, bra i vad men för stora upptill. Hade kunnat ta att de var lite stora i lår/midja, det var inte alls mycket över låren och midjan löser man med ett skärp. Men att ha för tight på knäet går bara inte. Mycket märkligt, men aja det var väl inte en passform för mig då. Synd eftersom de var så himla sköna.

Borde kanske testa Alequi. Hon som grundat märket är en gammal bekant till mig och vi är byggda på typ exakt samma sätt, så hon kanske hade oss lite mer långskånkiga personer i åtanke när hon grundade märket. Hoppas kan man :laugh:
Jag gillar verkligen alequi, är mina favoriter sommartid! De har ju vinterbyxor nu också men de har jag inte testat.
Tycker alequi har perfekt kombo av stretch men ändå ”stuns” och så lagom klistrigt silikon.

Jag fick hem ett Amigo Bravo bundle med 3 olika liners (ett extra). Satt fint i bogen men det ser lite stort ut på sidorna, det kan också va en synvilla. Längden var okej 😅
Kanske bara en vanesak 😊

Fick ett par örhängen av mina föräldrar i julklapp, men jag lämnade tillbaka dem och köpte ett par nya tyglar i stället då mina gamla var alldeles utslitna 😁

Fyndade även trevliga ridhandskar, på Stadium! Ville ha ett par som är något varmare än de vanliga typ Roekl med lite foder att ha när det börjar krypa ner mot -15. Hittade ett par fingerhandskar gjorda för typ skidåkning i softshell med foder men ändå nog tunna och smidiga för att kunna rida med. Bra grepp är det också på dem. Mycket nöjd! Återstår bara att se hur länge de håller men de känns rejäla. 150kr ✌🏻

Är sugen på en tävlingshjälm men vet inte alls vad jag vill ha! Rider till vardags i en BoT Lynx, men är inte helt nöjd med den. Har ett litet ovalt huvud. Har också en billig hjälm (märke okänt) i strl 57 som faktiskt sitter bättre och känns bättre. Har dock ramlat av i den så den använder jag vid tömkörning/ longering. När jag tänker efter har jag ju ramlat av i den andra med, så då måste jag ju köpa en ny hjälm😂

Inte så bra bild men det nya täcket 🥰
F8537ADC-0295-4FDB-B67F-783C4E104AB4.webp

Vill köpa en grej från Hööks. Finns inte i min butik och online är det under lägsta ordervärde. I-landsproblem?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
400
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 109
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka