Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick ett presentkort värt 500kr på Hööks av svärföräldrarna och står och velar mellan ett par nya handskar och något så kul som ... Torv :cautious:

Jag gillar verkligen alequi, är mina favoriter sommartid! De har ju vinterbyxor nu också men de har jag inte testat.
Tycker alequi har perfekt kombo av stretch men ändå ”stuns” och så lagom klistrigt silikon.
Beställde hem ett par från rean nu! Hoppas att de ska passa. :D Lite orolig då alla modeller var så korta, men förhoppningsvis funkar stretchen åt många håll.

Beställde hem ett par från rean nu! Hoppas att de ska passa. :D Lite orolig då alla modeller var så korta, men förhoppningsvis funkar stretchen åt många håll.
Alequis vanliga tights är jättelånga i benen. Jag har långa ben och jag får vika upp kanten längst ner. Terra är inte lika långa, sitter helt perfekt på mig.

Alequis vanliga tights är jättelånga i benen. Jag har långa ben och jag får vika upp kanten längst ner. Terra är inte lika långa, sitter helt perfekt på mig.
Beställde ett par Delta. Får se helt enkelt! Pommes var aningen för korta, men hade kunnat leva med det. MDs Performance är alldeles för korta, Ps of Sweden-byxorna jag har är bra. Bäst är Ariats sommartights som tom har lite tyg över där nere, utan att för den delen vara alldeles för långa. Men de går faktiskt hela vägen ner och det är lite utav en lyx🤩

Beställde ett par freejump soft i färg Bordeaux för att matcha schabraket och huvan i Dark Bordeaux som jag beställde från Equestrian Stockholm för att matcha kavajen i färg Bordeaux. Och jag ska inte ens tävla i hoppning, bara dressyr och jag har inget dressyrschabrak som matchar…

Tell me about it... Hovslagaren var ute i tisdags och hela kalaset gick på fina 1400 kr totalt med körning osv. Då går min häst också barfota så ingen skoning eller likande utan bara verkning...
1400??
Jag betalade 2300 i måndags 😂😂
Men okej, en helskoning och så raspade han lite på fölungen. 😅

1400??
Jag betalade 2300 i måndags 😂😂
Men okej, en helskoning och så raspade han lite på fölungen. 😅
Ja en helskoning är ju något helt annat. Min hovslagare tar 600 kr för en verkning, 70 kr milen tor i körersättning och minsta belopp 1000 kr per besök exkl körersättng. Är man ensam kund i stallet med en häst blir det dyrt. En helskoning kostar 1700. Jag ska se om jag kan få med mig iaf en av stallägarnas hästar så att man slipper betala 400 kr extra bara för att komma upp i minibeloppet.

Ja en helskoning är ju något helt annat. Min hovslagare tar 600 kr för en verkning, 70 kr milen tor i körersättning och minsta belopp 1000 kr per besök exkl körersättng. Är man ensam kund i stallet med en häst blir det dyrt. En helskoning kostar 1700. Jag ska se om jag kan få med mig iaf en av stallägarnas hästar så att man slipper betala 400 kr extra bara för att komma upp i minibeloppet.
Men vad värdelöst! Betalade 500 för verkning av fölet så du kan ju verka en häst nästan gratis för dedär 400 🥺

Men vad värdelöst! Betalade 500 för verkning av fölet så du kan ju verka en häst nästan gratis för dedär 400 🥺
Ja, samtidigt förstår jag att de måste ta betalt för att det ska gå runt, att bara åka ut och verka en ensam häst för basbeloppet 600 kr är inget man går runt på numera. Har man dock två hästar som bara ska verkas så är man ju över 1000 kr så redan där är problemet löst. Stallägaren har två barfotahästar så jag ska se om jag kan få "låna" en av dem till min hovslagare.

Alltså, jag är ju otroligt sparsam och spartansk när det gäller shopping överlag då jag känner att jag inte är en villhöver-människa. Men jag vet att jag i längden hade behövt en transport, inget fancy men boggie och rätt vikter (1400 och ok lastvikt) men har liksom kännt att det kan vänta då vi kunnat låna hyresgästernas de gånger det ska hämtas hö, köras till vet osv. Men nu hittade jag en Boj EH precis i närheten, med perfekta vikten, fint skick förutom någon liten rötskada utpå som på sikt säkert behöver fixas.

Liksom, det känns jobbigt pga jag undrar om jag kommer hitta lika bra deal (om den är som jag tänkt mig) ifall jag inte köper den men samtidigt känns det som mycket pengar när något inte är dödsnödvändigt. Gah!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
403
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
171
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 109
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka