Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gått och fullkomligt förälskat mig i en stor, svart skönhet som jag kommer få hem nästa vecka 🤩 Så, förutom att jag har köpt en häst så har jag spenderat helgen med att shoppa grejer för det enda jag hade kvar hemma sen sist var typ en hovkrats 😅

Känns väldigt roligt att "börja om" faktiskt.

Väldigt tacksam över alla reor nu. Fyndade två PS schabrak och ett Amigo- täcke bland annat 😁

IMG20230108111355.webp

Oops 😅 En Boj 216 EH för 18k får ändå ses som en investering tycker jag

Jag har gått och fullkomligt förälskat mig i en stor, svart skönhet som jag kommer få hem nästa vecka 🤩 Så, förutom att jag har köpt en häst så har jag spenderat helgen med att shoppa grejer för det enda jag hade kvar hemma sen sist var typ en hovkrats 😅

Väldigt tacksam över alla reor nu. Fyndade två PS schabrak och ett Amigo- täcke bland annat 😁

Grattis! :bump: Vad kul, jag skulle också vilja skaffa häst igen :)

Gratulerer!

Jag handlade faktiskt på mellandagsrean.
Beställt två nya selunderlägg och nya tömmar till ena selen. Mr trampade sönder ett par när han kom lös..Saknar dem så köpt ett par liknande 😅

Såg tyvärr pre view på ES nästa släpp i veckan.
Det är gröööönt. Kommer bli köp 😂
Funderar på att sälja alla andra färger jag har på mina schabrak eftersom jag ändå bara använder de gröna…..
Har en fux såklart.
Nyansen är dessutom sååå fin! Med eget köpstopp lever jagvgenom er andra😁

De har kommit och passar bra! Visserligen testade i fem plusgrader, men regnigt och blåsigt, så långt mycket nöjd. Det är verkligen mysigt med det luddiga fodret.
Härligt!
Jag som är rätt varm av mig håller på svettas ihjäl i dem när det nu varit runt noll ute 😅

Fyndade en begagnad Uhip vinterjacka till dottern förra veckan och igår fick jag hem den. Typ nyskick för 300 spänn! ✌🏻
Hon har ärv en Mountain Horse jacka av mig men saknat handvärmarna från sin Uhip Igloo parkas som hon haft senaste åren men vuxit ur. Känts dyrt att köpa en bara för handvärmarna men för detta pris så var det ju inte så mycket att fundera över 😊
Men storleken… Hon är lång och smal för sina 12 år, har 164/170 i kläder men denna jacka var stl 38 och jag trodde den skulle vara lite stor om man ser till Uhips storlekstabell. Men den var helt perfekt, och blir precis med säkerhetsvästen under 😳 Känns ju märkligt att hon skulle kunna ha stl 40!?

Fyndade en begagnad Uhip vinterjacka till dottern förra veckan och igår fick jag hem den. Typ nyskick för 300 spänn! ✌🏻
Hon har ärv en Mountain Horse jacka av mig men saknat handvärmarna från sin Uhip Igloo parkas som hon haft senaste åren men vuxit ur. Känts dyrt att köpa en bara för handvärmarna men för detta pris så var det ju inte så mycket att fundera över 😊
Men storleken… Hon är lång och smal för sina 12 år, har 164/170 i kläder men denna jacka var stl 38 och jag trodde den skulle vara lite stor om man ser till Uhips storlekstabell. Men den var helt perfekt, och blir precis med säkerhetsvästen under 😳 Känns ju märkligt att hon skulle kunna ha stl 40!?
Tack för varning om storlek. Har spanat på Uhip till dottern som har samma stl som din, men lite rundare modell. Då ska jag inte gå under 40 till henne.

Tack för varning om storlek. Har spanat på Uhip till dottern som har samma stl som din, men lite rundare modell. Då ska jag inte gå under 40 till henne.
Detta är en jacka som är något år gammal så det kan ju hända att nyare modeller är rymligare. Hon hade stl 160 på igloo parkasen som jag köpte ny för två år sedan och den funkade precis i höstas utan väst under. Så då tycker jag att 38 borde vara för stort hur som helst.

Jag som är 168 cm lång och pendlar i vikt mellan 70-75 ( och är 50+ med ganska smala axlar men större mag och höftparti) har en Ice i stl 42, en 365 i stl 42 ( och får då plats med en hybridjacka, har en i 40 och en i 42), en 365 som jag inte använder i stallet i stl 40 ( ingen plats för extra lager) och en Ice kjol i stl 42.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
403
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
171
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 109
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka