Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte ett nytt bett till min unghäst. Ett Fager Anna baby fulmer, ett 2-delat sötmalmsbett med lock-up. Hästen tyckte nog det var lite märkligt, men tror han tyckte det var helt ok för att vara första gången. Dum som jag är tog jag ju höga nosgrimman, han är så mycket mer van vid den låga och det blev nog lite mycket med både nytt bett och hög nosgrimma :banghead: men vi provar detta bettet några gånger till innan utvärdering (med låg nosgrimma), gillar att ha fulmer på yngre hästar :)

Invigde också vårt nya (och första!) pannband :D ett clincher från Denni Design. Köpte också ett par huntertyglar därifrån.

20221230_140842.webp

Han ser så vuxen ut 🥺:heart

Råkade klicka hem ett Bucas Stalltäcke/ Liner, en blå grimma med ludd, och ett par BoT meshdamasker.

Och i förrgår råkade jag beställa en ridkavaj ( Bordeaux), ett dressyrschabrak och en matchande tröja (Monaco Blue) från Equestrian Stockholm.

Råkade klicka hem ett Bucas Stalltäcke/ Liner, en blå grimma med ludd, och ett par BoT meshdamasker.

Och i förrgår råkade jag beställa en ridkavaj ( Bordeaux), ett dressyrschabrak och en matchande tröja (Monaco Blue) från Equestrian Stockholm.
Jag har också "råkat" klicka hem täcken från H*stk***aren.
Det blir spännande att se hur de är.

Klickade hem ett par evo boots premium för att prova, skönt med öppet köp så man kan lägga den på hoven försiktigt och se passform när man ligger mellan storlekar. Så vi får se ifall de funkar 👍

Jag har satt lite köpstopp för mig själv men nu fick jag ett presentkort på hökks i julklapp och dem har lite rea så kanske få bli något ändå🫢

Behöver
- fler reflexer till pållarna
- bandageunderlägg

Villhöver
- ett snyggt vinrött eller grönt schabrak från trinity
- en funktionströja (kan aldrig få för många)
- en grimma
- varsin höboll till pållarna

Oj listan blev lång🤫 Återkommer med var det blev, ska dit på torsdag.

Hur är de i storlek?
Tycker de är normala i storleken. Har min vanliga storlek. Jämför jag med min Maya Delorez funktion som är i samma storlek så sitter Catagos något mindre tight men ändå tight. Men eftersom det är luften mellan kropp och byxa som isolerar mot kylan så ska de ju inte vara för tighta.

Jag har satt lite köpstopp för mig själv men nu fick jag ett presentkort på hökks i julklapp och dem har lite rea så kanske få bli något ändå🫢

Behöver
- fler reflexer till pållarna
- bandageunderlägg

Villhöver
- ett snyggt vinrött eller grönt schabrak från trinity
- en funktionströja (kan aldrig få för många)
- en grimma
- varsin höboll till pållarna

Oj listan blev lång🤫 Återkommer med var det blev, ska dit på torsdag.

Jag skulle inte rekommendera höbollar.

De väsnas nåt så fruktansvärt och de flesta hästar jag sett som har en blir mest arga och frustrerade på dem.

Jag skulle inte rekommendera höbollar.

De väsnas nåt så fruktansvärt och de flesta hästar jag sett som har en blir mest arga och frustrerade på dem.
Okej. Jag har också varit lite tveksam men så hittade jag en mjuk på hööks som jag tänkte, främst till konvalescenten som är väldigt pillig av sig. Men om dem flesta hästarna blir frustrerade så är det väl inget som jag vill lägga pengar på.

Det inlägget kostade mig 700 kr... nu hoppas jag att jag också blir nöjd :D
Hoppas! Nu är jag rätt varmlivad av mig så jag fryser sällan så länge jag håller mig i rörelse. Men dessa höll mig varmare (och smidigare) än när jag haft ridbyxor och två lager långkalsonger i merinoull under.

Hoppas! Nu är jag rätt varmlivad av mig så jag fryser sällan så länge jag håller mig i rörelse. Men dessa höll mig varmare (och smidigare) än när jag haft ridbyxor och två lager långkalsonger i merinoull under.
Låter toppen! Jag hoppas bara storleken blir bra, beställde min vanliga storlek men har inte haft catago innan.

Gjorde av med 1058:- på Hööks nyss :angel: Men det innefattar två par skor, två par ullsulor, trefingervantar, däckelunderlägg, våtservetter och flugset till käpphäst (:D). Allt på rea! :up:

Gjorde av med 1058:- på Hööks nyss :angel: Men det innefattar två par skor, två par ullsulor, trefingervantar, däckelunderlägg, våtservetter och flugset till käpphäst (:D). Allt på rea! :up:
Jag har lyckats hålla mig borta från deras rea. Jag har en (kort) lista på det jag ska köpa så småningom och inget av det finns där.

Jag har lyckats hålla mig borta från deras rea. Jag har en (kort) lista på det jag ska köpa så småningom och inget av det finns där.
Barnet behövde egentligen ett till par vinterstövlar men det fick bli kängor med ullsula nu istället. Och hästen villhöver faktiskt det där däckelunderlägget :angel:

Deras kappa Estelle är det väldigt bra pris på nu, men den saknar tyvärr benremmar till slagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
400
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 109
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka