Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns inte riktigt värt att göra en ny tråd tbh så frågar här. Ni som rider med någon typ av hävstångsbett där kindkedja används, vad föredrar ni för kindkedjeskydd? B är tydlig med att hon vill ha skydd på kedjan då hennes vinterskägg tydligen fastnar i kedjelänkarna. Alternativet är ju också att byta till en läderrem istället för kedja.
Jag tycker att ett tunt i läder är snyggast och smidigast men de i gummi är bra om hästen är känslig. Båda är ofta enkla att hålla rent.

Hittat en annons på marketplace på ett par Königsstövlar. De är min storlek i foten, extra långa och smala. Har jag tur så passar de perfekt, så har jag ett till par stövlar att rida i. Rider idag i ett par Supreme high rider, bruna, från MH. Vore skönt att ha ett par svarta mer dressyriga stövlar inför eventuell framtid på dressyrtävlingar.

Har dock aldrig ridit i stövlar med så hårt skaft, är det trevligt? Jag tänker att stödet borde gynna mig 😅

Känns inte riktigt värt att göra en ny tråd tbh så frågar här. Ni som rider med någon typ av hävstångsbett där kindkedja används, vad föredrar ni för kindkedjeskydd? B är tydlig med att hon vill ha skydd på kedjan då hennes vinterskägg tydligen fastnar i kedjelänkarna. Alternativet är ju också att byta till en läderrem istället för kedja.
Acavallos geltunnel! Mildrar kedjans inverkan

Har också haft acavallos i gel. Lätt att hålla ren och verkar bekväm.

En fråga, rider ni i vanlig bh eller sportbh? Någon specifik sportbh i sådant fall som håller det på plats? Jag rider nu i vanlig bh, har inga problem med det men det känns inte optimalt. Vill helst hålla alla vardagskläder och ridkläder separata. Ge gärna tips om ni rider i någon specifik sportbh så jag kan shoppa :angel:

En fråga, rider ni i vanlig bh eller sportbh? Någon specifik sportbh i sådant fall som håller det på plats? Jag rider nu i vanlig bh, har inga problem med det men det känns inte optimalt. Vill helst hålla alla vardagskläder och ridkläder separata.
Sport bh, men inget särskild märke :)

En fråga, rider ni i vanlig bh eller sportbh? Någon specifik sportbh i sådant fall som håller det på plats? Jag rider nu i vanlig bh, har inga problem med det men det känns inte optimalt. Vill helst hålla alla vardagskläder och ridkläder separata. Ge gärna tips om ni rider i någon specifik sportbh så jag kan shoppa :angel:
Jag rider i sport-bh, tycker det är bekvämare.

Naaaaj inte gå i dem, bara rida! Annars får de veck på fel ställen och blir inte lika bra att rida i. Idealet är att ta på dem när man sitter upp och ta av dem när man sitter av. 😉
Kanske lite svårt att undvika att gå i dem helt men man ska definitivt inte ”gå in dem”!
Oj, jag har nog använt terminologin fel. Just nu vill jag få lädret att anpassa sig lite bättre efter mina ben (härligt med nya stövlar!). Jag tar på mig stövlarna, har de på i ca fem-tio minuter ståendes och sen tar jag av dem. Upprepar processen med några timmars mellanrum. Jag går alltså inte runt i dem under flera timmar eller tar ut stövlarna på långpromenad :rofl:

Oj, jag har nog använt terminologin fel. Just nu vill jag få lädret att anpassa sig lite bättre efter mina ben (härligt med nya stövlar!). Jag tar på mig stövlarna, har de på i ca fem-tio minuter ståendes och sen tar jag av dem. Upprepar processen med några timmars mellanrum. Jag går alltså inte runt i dem under flera timmar eller tar ut stövlarna på långpromenad :rofl:
Det låter betydligt bättre, blev lite orolig för dina nya vackra stövlar för ett ögonblick där 🥰

Sport-bh
Har beställt från usa. Bästa som jag någonsin haft. https://shefit.com/

Det låter betydligt bättre, blev lite orolig för dina nya vackra stövlar för ett ögonblick där 🥰
Tack för omtanken :love: jag har alltid fått lära mig av min pappa att man tar på sig ridstövlarna innan man går till ridbanan/ridhuset, man går försiktigt med sina stövlar på plan yta och tar av sig stövlarna så fort hästen står uppbunden i stallet. Behöver jag gå mer än 100 meter för att komma till ridbana/ridhus eller behöver gå på något som inte är en plan yta tar jag på mig stövlarna innan jag hoppar upp. Hade min pappa sett mig gå runt i stövlar och göra stallsysslor hade jag blivit lynchad :eek:

Tack för omtanken :love: jag har alltid fått lära mig av min pappa att man tar på sig ridstövlarna innan man går till ridbanan/ridhuset, man går försiktigt med sina stövlar på plan yta och tar av sig stövlarna så fort hästen står uppbunden i stallet. Behöver jag gå mer än 100 meter för att komma till ridbana/ridhus eller behöver gå på något som inte är en plan yta tar jag på mig stövlarna innan jag hoppar upp. Hade min pappa sett mig gå runt i stövlar och göra stallsysslor hade jag blivit lynchad :eek:
Din pappa låter som en riktigt redig karl!

Jag har en sömlös variant från Stay in Place. Har typ 6 st av samma modell, superbra👍

Jag gillar Pierre Roberts "standardmodell" dvs ingen som heter nåt i stil med "lätt stöd" och har jättesmala axelband. Brukar finnas på lite större mataffärer och online. Helt ok pris tycker jag, och håller många tvättar innan dom blir lite slappa.

Jag gillar Pierre Roberts "standardmodell" dvs ingen som heter nåt i stil med "lätt stöd" och har jättesmala axelband. Brukar finnas på lite större mataffärer och online. Helt ok pris tycker jag, och håller många tvättar innan dom blir lite slappa.
De har jag också ett gäng av, och några andra i liknande modell.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
396
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 109
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka