Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klickade faktiskt hem en halsring i LED som var inne i lager på nytt 👍
Jaaa! Mer ljus åt folket! Jag har gått bananas med ljus på hästarna eftersom jag rider väldigt mycket i mörker. Ledljus på benen och julslingor på brösten och ländtäcket😁. Mötte flera ekipage ute ikväll varav ett par bara hade reflexer och de SYNS ju inte när en kommer med häst! Sen mötte jag några andra som alla hade ljus på och det är otrolig skillnad!

Känns inte riktigt värt att göra en ny tråd tbh så frågar här. Ni som rider med någon typ av hävstångsbett där kindkedja används, vad föredrar ni för kindkedjeskydd? B är tydlig med att hon vill ha skydd på kedjan då hennes vinterskägg tydligen fastnar i kedjelänkarna. Alternativet är ju också att byta till en läderrem istället för kedja.
Jag har ett tunt i jättemjukt läder, Döbert tror jag det är från?

Bedrövlig annandags-rea måste jag säga. Känns bara som det är upprepningar på ubgefär samma nedsänkta varor som innan jul eller det kvarblivna sen förra året udda storlekar osv.

Har ni hittat någon hästbutik med vettig rea? Alltaå bra produkter och inte heller bara 10-15% på dem.

Bedrövlig annandags-rea måste jag säga. Känns bara som det är upprepningar på ubgefär samma nedsänkta varor som innan jul eller det kvarblivna sen förra året udda storlekar osv.

Har ni hittat någon hästbutik med vettig rea? Alltaå bra produkter och inte heller bara 10-15% på dem.
Det har ju varit rea typ hela hösten. Inte så konstigt.

Jag som har större byst (d-kupa) har lärt mig att sportbh som man drar över huvudet aldrig kan bli tight nog. Jag har en modell från swegmark som knäpps i ryggen och axelbanden kan knäppas ihop till en brottarrygg för extra stabilitet.

En Uhip kjol 40% är jag nöjd med 😄
Hade velat ha kappan i samma serie meeeeeen jag har inte råd. Så fick bli kjolen till min 365 jacka de dagar de är för varmt med min tjocka kappa men ändå vill ha något över benen.

Annars harnesk inte hittat något roligt. Alequi hade 30% på skydd men det brukar de ha med jämna mellanrum. Är lekte sugen på ett pannband …

Jag är ute efter ego7 (horseonline brukar ha 15% med jämna mellanrum) och uhips frost jacka. Båda sakerna är till dottern.

Fick hem ridbyxorna jag beställde på rean från Pomme. Glatt överraskad! Tyckte verkligen om känslan av ridbyxan, fick en betydligt bättre känsla av både material och kvalité än om jag jämför med t.ex. MDs ridbyxor. Kändes som mil skillnad i upplevelse. Tyvärr var ridbyxorna JÄTTEsmå i storleken. Jag brukar ligga mellan XS-S i byxor, oftare S nu för tiden har jag märkt. Köpte dessa i S och de var alldeles för små. Vet inte ens om M kommer räcka, så det blir retur och sen hoppas jag verkligen att M ska duga. Jag är visserligen lång, men jag är väldigt liten i kroppen så jag har absolut aldrig varit med om att S är för litet för mig. Lite märkligt att de då bara går upp till L i storlekar i den här modellen, det måste exkludera otroligt många...

Fick hem ridbyxorna jag beställde på rean från Pomme. Glatt överraskad! Tyckte verkligen om känslan av ridbyxan, fick en betydligt bättre känsla av både material och kvalité än om jag jämför med t.ex. MDs ridbyxor. Kändes som mil skillnad i upplevelse. Tyvärr var ridbyxorna JÄTTEsmå i storleken. Jag brukar ligga mellan XS-S i byxor, oftare S nu för tiden har jag märkt. Köpte dessa i S och de var alldeles för små. Vet inte ens om M kommer räcka, så det blir retur och sen hoppas jag verkligen att M ska duga. Jag är visserligen lång, men jag är väldigt liten i kroppen så jag har absolut aldrig varit med om att S är för litet för mig. Lite märkligt att de då bara går upp till L i storlekar i den här modellen, det måste exkludera otroligt många...
Har fått exakt samma känsla av Pomme. Gillar materialet och utseendet men deras storlekar är ju under all kritik :( jag har storlek 38/40 i vanliga fall. L gick an men då fick jag sy in dom i midjan och de var ändå för stora runt skrevet och säckade liksom ihop. M satt så otroligt tight att jag knappt kunde röra mig. Jag kan för min själ inte förstå hur L, som ändå satt någorlunda på mig som är relativt liten, kan vara deras största storlek :confused: och att det var sån extrem skillnad mellan L och M.

Har fått exakt samma känsla av Pomme. Gillar materialet och utseendet men deras storlekar är ju under all kritik :( jag har storlek 38/40 i vanliga fall. L gick an men då fick jag sy in dom i midjan och de var ändå för stora runt skrevet och säckade liksom ihop. M satt så otroligt tight att jag knappt kunde röra mig. Jag kan för min själ inte förstå hur L, som ändå satt någorlunda på mig som är relativt liten, kan vara deras största storlek :confused: och att det var sån extrem skillnad mellan L och M.
Men guud vad märkligt! Då låter det i alla fall som att M borde vara storleken för mig och inte L, om nu ens M fungerar. För någon som är van att ha XS på det mesta, eller nu för tiden några byxor i S, känns det liksom lite märkligt att ens oroa sig för att M inte ska passa. S var ju på tok för små. :eek:

Någon som sett termostövlar i stl 39 på nån rea? De vi köpte på horze var på gränsen för små :down: helst inte sån jacsonmodell med kardborreflärpar på sidan utan smidigare modell, men gärna ändå gummifot så det går att ha dem i stallet utan problem.

Ända jag köpt på länge är ett neopren skydd till bröstan då hästen får skav av allt denna årstid 😅 Så ett sådant fick han i julklapp.

Men guud vad märkligt! Då låter det i alla fall som att M borde vara storleken för mig och inte L, om nu ens M fungerar. För någon som är van att ha XS på det mesta, eller nu för tiden några byxor i S, känns det liksom lite märkligt att ens oroa sig för att M inte ska passa. S var ju på tok för små. :eek:
Franskt märke, va? De kan vara sjukt små i storlekarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
396
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 109
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka