Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick bidrag till ridkläder i julklapp och ska köpa Maya Delorez cargo i svart och deras beige teddyväst. 😍 Är helt fast i deras sportiga stil just nu.

image.webp

Inte köpt själv men fick Kentuckys blingluva i julklapp, som jag suktat 😍

Köpte en ridkappa från Pikeur (modell Amara) då Hööks haft erbjudande på den. Jag brukar inte köpa dyra jackor, men vi har haft sånt ruskväder här det senaste att en varm, vattentät jacka lät underbart! Och mycket riktigt, varm och rejäl är den! Men den hamnar nog inte i stallet med en gång, den är ju minst lika fin till vardags 😍
Visa bifogad fil 108766
Helvete vad snygg!!! Jag som dessutom
älskar den färgen. Hittade den inte på Hööks tyvärr. Bitter :(

Köpte dock häromdagen en ny tröja att rida i från PS of Sweden. Har en liknande från PS sedan innan, men kan liksom inte få nog för många. Kanske också talar för att jag gillar den här färgen... :D

tröjan.webp

Köpte även ett par nya ridbyxor från Pomme. Aldrig handlat därifrån innan, så får se om det blir ridbyxor som passar mig.

Köpte dock häromdagen en ny tröja att rida i från PS of Sweden. Har en liknande från PS sedan innan, men kan liksom inte få nog för många. Kanske också talar för att jag gillar den här färgen... :D

Visa bifogad fil 109102

Köpte även ett par nya ridbyxor från Pomme. Aldrig handlat därifrån innan, så får se om det blir ridbyxor som passar mig.
Titta på kappan Mary från Jacson, den finns i olivgrönt.

Titta på kappan Mary från Jacson, den finns i olivgrönt.
Jag har sett den, men tycker den ser lite kort ut. Jag är nästan 180 lång så att få "lång kappa"-effekten så måste det verkligen vara kappor som är åt det längre hållet. Lite trixit. Har dock tänkt att det blir en marinblå uhip, men just nu har jag haft så många andra utgifter att det kanske får vänta till nästa säsong. Så mycket är jag inte i stallet att jag lider med min vanliga kortare jacka :laugh:

Jag har sett den, men tycker den ser lite kort ut. Jag är nästan 180 lång så att få "lång kappa"-effekten så måste det verkligen vara kappor som är åt det längre hållet. Lite trixit. Har dock tänkt att det blir en marinblå uhip, men just nu har jag haft så många andra utgifter att det kanske får vänta till nästa säsong. Så mycket är jag inte i stallet att jag lider med min vanliga kortare jacka :laugh:
Även ELT Saphira finns i oliv men är lite ljusare än Pikeurkappan. Älskar färgen! Stallsmuts kamoufleras nåt otroligt mycket bättre än på marin/svart!

Alltså hööks i stan måste ju undra. Har köpt hur många höpåsar som helst de senaste två veckorna. Nu har hästarna 9 höpåsar var * 3 hästar. Några påsar hade jag sen innan men inte i denna omfattningen 😅

Bifogade filer

• 1AD43646-4760-4BA6-BD0E-F0D3AA3DE1E1.webp
    1AD43646-4760-4BA6-BD0E-F0D3AA3DE1E1.webp
    349,2 KB · Visningar: 72

Visa bifogad fil 109102

Eller hur! Tycker den är så fin :love: Fått massa komplimanger från icke-hästfolk också, så jag tycks komma undan med den till vardags. När jag först såg erbjudandet på Hööks fanns det inga ex. i min storlek, men efter några dagar kom det in. Sålde slut igen samma kväll dock.. kanske hålla lite koll ifall de kommer in igen? Eller om andra butiker kör erbjudande nu i mellandagarna :) Hoppas du hittar en om du vill ha, för jag lovar att färgen är ännu snyggare IRL!

Köpte ett bett från Fager på deras rea. Vill testa nåt nytt för att hitta ett bett att variera med, har bara ett som han verkligen trivs på i nuläget.

Vill ju veta vad ni fyndat på mellandagsrean!! 😍
Jag har köpt ännu en uppsättning benskydd😅
Blev vita från alequi. Hade först inte tänkt köpa sådana igen då hon har slitit rätt ordentligt på dem men har ändå varit väldigt nöjd. Tunna, svala, bra passform.

Och även beställt två tröjor från zaczess.

Jag har köpt ännu en uppsättning benskydd😅
Blev vita från alequi. Hade först inte tänkt köpa sådana igen då hon har slitit rätt ordentligt på dem men har ändå varit väldigt nöjd. Tunna, svala, bra passform.

Och även beställt två tröjor från zaczess.
Vi har de bruna och de är suveräna! Är sugen på de i mesh också men har handlat för mycket sista månaderna 🙈

Jag har beställt en bridong från Fager, köpte en stång begagnad för ett tag sedan. Tyvärr är mitt jättefina svarta kandar i fint läder på gränsen till för litet. Jag ska testa betten med mitt bruna, men sen är det dags att leta efter ett fint svart kandar i rätt storlek.

Jag har beställt en bridong från Fager, köpte en stång begagnad för ett tag sedan. Tyvärr är mitt jättefina svarta kandar i fint läder på gränsen till för litet. Jag ska testa betten med mitt bruna, men sen är det dags att leta efter ett fint svart kandar i rätt storlek.
Har motsatt problem, köpte en brun dressyrsadel och har ett jättefint svart dyon kandar.
Men rider med det så sällan att det får funka med ”fel” färg 🤓

Jag hittade en annons på beg träns i medeltidsstuk i min lilla by, lite sugen på det för why not 😍 man kan ju bara byta nosgrimma/pannemblem för att ha det som vanligt träns också.

Känns inte riktigt värt att göra en ny tråd tbh så frågar här. Ni som rider med någon typ av hävstångsbett där kindkedja används, vad föredrar ni för kindkedjeskydd? B är tydlig med att hon vill ha skydd på kedjan då hennes vinterskägg tydligen fastnar i kedjelänkarna. Alternativet är ju också att byta till en läderrem istället för kedja.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
396
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 109
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Skottlossning på skola
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur