Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan inte finnas många islandshästar med samma färg och teckning som din och exakt samma ovanliga modell och splitternya täcke tänkte jag när jag körde hem från stallet nyss 😁 min häst står på samma grusväg!

För att koppla ihop det med tråden så hittade jag en däckelunderlägg från Christ begagnat och det funkade finfint!
20221209_151430.webp

Uhips frost jacket, någon som provat den? Varm? Hur känsligt är tyget?

Söker en varm vinterjacka åt dottern. Hon har en ice kappa idag som börjar bli för liten.

Jag är dunderfattig för tillfället och har så gott som helt köpstopp. Men har börjat linda mina gamla gubbar om nätterna så behövde en till uppsättning stallpaddar. Köpte billigaste möjligt, Börjes ftw! Tjocka, rejäla och väldigt prisvärda!

Sen har jag fått ett par Ophena A av min mams🤩. Definitivt snyggaste säkerhetsstigbyglarna på marknaden men är lite besviken på känslan i dom. Mina gamla vanliga med gummiplatta är betydligt mjukare och mer dämpande för foten. Men lär väl vänja mig.

Varit ute i kylan innan bilden så gummit är lite kallt och frostigt.
20221205_202419.webp

Det enda jag shoppat på sistone var ett par ridleggings från B Vertigo under Black Friday, ordinarie pris 1400 kr, betalade 320 kr, det får det vara värt. Har köpstopp i övrigt när det gäller allt onödigt lull-lull tillsvidare.

51E29D1C-8660-4CE0-8C77-EA98D8B09E60.webp

I fredags hämtade jag ut mina nya dressyrstövlar - en tidig julklapp från mina föräldrar :love: efter att ha väntat i tre månader är de äntligen här. Det är ett par De Niro Bellini i svart med svart glitter högst upp. Kommer bli spännande att börja rida med dem och se om mina överrörliga anklar äntligen kan få stöd.

Fördelen med att jobba natt är att jag kan gå in dem på arbetstid :angel:

Visa bifogad fil 108207
I fredags hämtade jag ut mina nya dressyrstövlar - en tidig julklapp från mina föräldrar :love: efter att ha väntat i tre månader är de äntligen här. Det är ett par De Niro Bellini i svart med svart glitter högst upp. Kommer bli spännande att börja rida med dem och se om mina överrörliga anklar äntligen kan få stöd.

Fördelen med att jobba natt är att jag kan gå in dem på arbetstid :angel:
Jag vill också ha nya stövlar! 😍
smart med nattjobbet, det ska jag tänka på!

Jag vill också ha nya stövlar! 😍
smart med nattjobbet, det ska jag tänka på!
Jag gör allt möjligt när jag jobbar. Bara fantasin som sätter gränser :D bl.a. bygger jag gigantiska herrgårdar i The Sims 4 och gör väldigt detaljerade layouts i min bullet journal. Ju längre tid något tar desto bättre.

Jag brukar djuprengöra mina träns och putsa mina stövlar med skokräm när jag jobbar. Gärna samtidigt som jag tittar på ridsport. Har tid att se exempelvis GCT, Rolex Grand Prix och Världscupen i hoppning med nästan alla tillhörande kringklasser.

Sen tycker jag att du helt klart är värd ett par nya stövlar. Det enda tråkiga är väl leveranstiden hos många varumärken och det svåra är att bestämma sig för eventuella tillval.

Jag gör allt möjligt när jag jobbar. Bara fantasin som sätter gränser :D bl.a. bygger jag gigantiska herrgårdar i The Sims 4 och gör väldigt detaljerade layouts i min bullet journal. Ju längre tid något tar desto bättre.

Jag brukar djuprengöra mina träns och putsa mina stövlar med skokräm när jag jobbar. Gärna samtidigt som jag tittar på ridsport. Har tid att se exempelvis GCT, Rolex Grand Prix och Världscupen i hoppning med nästan alla tillhörande kringklasser.

Sen tycker jag att du helt klart är värd ett par nya stövlar. Det enda tråkiga är väl leveranstiden hos många varumärken och det svåra är att bestämma sig för eventuella tillval.

Haha vad jobbar du med? På mitt jobb nattetid kan det förvisso vara lugnt ibland medn gå in stövlar och putsa träns kan jag inte göra. :laugh: Läsa en bok eller spela lite kort med kollegorna på sin höjd…

😂🙈
Mina kollegor skulle fundera om jag började släpa med mig hästgrejerna till jobbet men rent praktiskt skulle det absolut vara möjligt 😄

Jag ÄR värd srövlarna men jag unnade mig en pikeur paulin kavaj 3000kr nu. Plus en massa mer ospecificerat så jag tror de blir havregrynsgröt och nudlar i jul 😂

Haha vad jobbar du med? På mitt jobb nattetid kan det förvisso vara lugnt ibland medn gå in stövlar och putsa träns kan jag inte göra. :laugh: Läsa en bok eller spela lite kort med kollegorna på sin höjd…
Jag är personlig assistent till en person som är förlamad. Under nätterna får vi inte ta upp personen från sängen pga ensamarbete. Så länge vi är tysta och har koll på vår kund får vi göra vad vi vill på våra arbetspass :D efter att ha jobbat på samma ställe de senaste åren har jag testat många olika aktiviteter på arbetstid. Några andra udda exempel är yoga, slå in paket och blinga mina skridskor.
5E66328A-F69E-43DB-BD48-BDCA44688E0C.webp

Detta projekt tog ca 12 h och kollegorna hittade en del stenar i efterhand :rofl:
😂🙈
Mina kollegor skulle fundera om jag började släpa med mig hästgrejerna till jobbet men rent praktiskt skulle det absolut vara möjligt 😄

Jag ÄR värd srövlarna men jag unnade mig en pikeur paulin kavaj 3000kr nu. Plus en massa mer ospecificerat så jag tror de blir havregrynsgröt och nudlar i jul 😂
Fördelen med att alltid jobba själv :D jag har redan accepterat att jag är konstig och bryr mig inte om vad mina kollegor tycker. Så länge jag sköter mitt jobb har varken chefer eller kundens anhöriga något problem med vad jag roar mig med på nätterna.

Åh, jag förstår. Bara att börja spara igen och se fram emot dagen när du har beställt dina nya stövlar :love:

Har spenderat alldeles för mycket pengar men vill handla mer. 🫣
Kan inte förstå hur jag kan sakna något som handlar jämt och aldrig har pengar trots bra lön 😂
Jag har exakt samma problem!

Köpte ett par vinterridbyxor från Zaczess och tog en större storlek enligt det de rekommenderade, men tyvärr är de för stora. Men jag hann använda dem några gånger innan jag insåg det. Tappar de nästan och får gå och dra upp dem hela tiden. Och så är de så klistriga så att man sitter liksom där man har satt sig i sadeln och jag kommer nästan inte av hästen!

Jag är personlig assistent till en person som är förlamad. Under nätterna får vi inte ta upp personen från sängen pga ensamarbete. Så länge vi är tysta och har koll på vår kund får vi göra vad vi vill på våra arbetspass :D efter att ha jobbat på samma ställe de senaste åren har jag testat många olika aktiviteter på arbetstid. Några andra udda exempel är yoga, slå in paket och blinga mina skridskor.
Visa bifogad fil 108307
Detta projekt tog ca 12 h och kollegorna hittade en del stenar i efterhand :rofl:

Fördelen med att alltid jobba själv :D jag har redan accepterat att jag är konstig och bryr mig inte om vad mina kollegor tycker. Så länge jag sköter mitt jobb har varken chefer eller kundens anhöriga något problem med vad jag roar mig med på nätterna.

Åh, jag förstår. Bara att börja spara igen och se fram emot dagen när du har beställt dina nya stövlar :love:
Jag har exakt samma problem!

Köpte ett par vinterridbyxor från Zaczess och tog en större storlek enligt det de rekommenderade, men tyvärr är de för stora. Men jag hann använda dem några gånger innan jag insåg det. Tappar de nästan och får gå och dra upp dem hela tiden. Och så är de så klistriga så att man sitter liksom där man har satt sig i sadeln och jag kommer nästan inte av hästen!
Ajdå. Det är en vanesak med dedär klistret. Jag har ridit ett år i vanliga tights nu pga bara ridit i skogen. Så tog jag zaczess brallorna och dom fastna i sadeln o jag gled runt i byxorna 😂

Knepigt med storleken. Deras vanliga är ju väldigt stretchiga så där behöver man verkligen inte gå upp en storlek.

Shoppade en Hrímnir-overall till mig själv i julklapp och jag är otroligt nöjd! Efter de köldknäppar vi haft nu senaste månaden i kombination med skånska slättens vindar insåg jag att jag aldrig skulle klara av vintern utan något som höll alla kalla vindar ute :laugh: Går nu omkring med min overall helst hela tiden :D

Var precis inne på Svensk R och köpte en longergjord från Globus, ett ländtäcke från Kentucky (som jag hoppas jag kan ha när jag tömkör). elitbrodden, gängtapp och en pälsglans. Var ju tvungen att komma upp i fraktfritt :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
396
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: Shixle
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 109
Senast: super
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur