Stora shoppingtråden II

Benljusen var definitivt en vinnare!
20241002_220559.jpg
 
beställde hem ett par vinterridstövlar från Mountain horse, hoppas de är sköna. Vattentät fot, men kanske är de lite för fina för att använda mer än till ridning….. ska kika hur de känns. Fri frakt och fri retur så värt att prova! Hade nog helst velat ha ettors jag kan både rida och mocka i lösdriften med så ska leta lite vidare. Får inte kännas klumpiga heller 🤣
 
beställde hem ett par vinterridstövlar från Mountain horse, hoppas de är sköna. Vattentät fot, men kanske är de lite för fina för att använda mer än till ridning….. ska kika hur de känns. Fri frakt och fri retur så värt att prova! Hade nog helst velat ha ettors jag kan både rida och mocka i lösdriften med så ska leta lite vidare. Får inte kännas klumpiga heller 🤣
Vilken modell valde du? Jag har velat mellan 3 olika, men blev Covallierofrån Granngården ist 🙈😅 men risken är att dom inte kommer att gå på över de teddyfodrade ridbyxorna jag väntar på 🫠
 
Vilken modell valde du? Jag har velat mellan 3 olika, men blev Covallierofrån Granngården ist 🙈😅 men risken är att dom inte kommer att gå på över de teddyfodrade ridbyxorna jag väntar på 🫠
Snowy River, tog Wide för att kunna ha långkalsonger iallafall.
Men funderar om de från Hööks kan vara bättre iom snörningen. Ska åka o testa dem innan jag isf skickar tillbaka dehär.
 
Jag låg på gränsen mitt emellan enligt tabell. Vanliga ridstövlar hade jag tagit Regular så hoppas dess blir ”lagom luftiga” 😍

Är de varma o bra? Sköna att gå i?

Ja, jag tycker de är riktigt sköna. Riktigt varma i den fodrade bendelen, inte fullt så varm om foten men den är rymlig tycker jag så en tjockare strumpa får plats.
 
Snowy River, tog Wide för att kunna ha långkalsonger iallafall.
Men funderar om de från Hööks kan vara bättre iom snörningen. Ska åka o testa dem innan jag isf skickar tillbaka dehär.
Precis dom jag lutade åt, iom att flest va nöjd å hade dom (aka ingen som svarade hade dom andra två vintermodellen) men blev snål 😅
Jag har vader på 42 en bra dag, så allt på hööks är för tight..förutom deras enda i wide, som satt jättemysko 🙈🫠
 
Skulle shoppa potatisprotein men upptäckte att priset hade DUBBLERATS sedan jag köpte sist för 2 år sedan. Wft liksom. Jag har köpt i 20 kg säck från en kvarn där de brukar ha väldigt bra pris, har tidigare varit ungefär halva priset jämfört med tex muscle up om man räknar på hur mycket protein man får per krona. Nu efter höjningen blev det istället något dyrare än muscle upp O_o
Definitivt inte värt extra resan för inköp eller att hantera det flygande pulvret när man lika gärna kan köpa färdigpelleterat..
 
Skulle shoppa potatisprotein men upptäckte att priset hade DUBBLERATS sedan jag köpte sist för 2 år sedan. Wft liksom. Jag har köpt i 20 kg säck från en kvarn där de brukar ha väldigt bra pris, har tidigare varit ungefär halva priset jämfört med tex muscle up om man räknar på hur mycket protein man får per krona. Nu efter höjningen blev det istället något dyrare än muscle upp O_o
Definitivt inte värt extra resan för inköp eller att hantera det flygande pulvret när man lika gärna kan köpa färdigpelleterat..
Oj, var tvungen att maila Vilomix och dubbelkolla deras priser och det var tursamt nog samma som innan för 20 kg.
 
Oj, var tvungen att maila Vilomix och dubbelkolla deras priser och det var tursamt nog samma som innan för 20 kg.
Det stället jag köpt från har inte höjt på länge så jag vet inte om de tog igen många års uteblivna prisändringar på samma gång?

Vad har vilomix för pris?
 
Hann bli lite nervös på min beställning på ledringarna från Petster, men idag-en vecka efter beställning har de bokat frakt. På deras sajt står det att det ska skickas efter 1-2 arbetsdagar...
 
Hann bli lite nervös på min beställning på ledringarna från Petster, men idag-en vecka efter beställning har de bokat frakt. På deras sajt står det att det ska skickas efter 1-2 arbetsdagar...
Så är det ofta därifrån. Man tror att det ska komma snabbare men tar lång tid men jag har alltid varit nöjd med grejer där. Har en vit ledring från dom
 
Funderar på vad jag ska köpa för vinterridjacka, har typ levt i min kappa de senaste åren. Men tänker att den kanske inte är så smidig om jag ska rida på ridskola.
 

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 425
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 317
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 507
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp