Stora shoppingtråden II

Faktiskt inte alls så dyrt som jag var rädd för! Tecknade ett abonnemang på wifi med Comviq där router ingick, 300:-/månad med obegränsad mängd. Kamerorna kostade ca 300:-/st och köpte två. Kändes som en väldigt bra investering iom att jag har kundhästar och ev en som ska stå på boxvila en månad framöver.

Viltkameror var mycket dyrare än vanliga övervakningskameror för utomhusbruk.
Kanske ska ta en titt på nått sånt då. Jag har stallet så pass nära att man kanske skulle kunna rikta en antenn å fixa en repeater i stallet å nå 😅🙈
 
Faktiskt inte alls så dyrt som jag var rädd för! Tecknade ett abonnemang på wifi med Comviq där router ingick, 300:-/månad med obegränsad mängd. Kamerorna kostade ca 300:-/st och köpte två. Kändes som en väldigt bra investering iom att jag har kundhästar och ev en som ska stå på boxvila en månad framöver.

Viltkameror var mycket dyrare än vanliga övervakningskameror för utomhusbruk.
Vart hittade du det?
När jag kollar Comviqs hemsida hittar jag bara 399 kr /mån :)
 
Jag köpte ett par Woolblend Stella Pant 2.0 Jet Black från Uhip som jag testade hemma idag. Först tyckte jag att de var för låga i midjan och oroade mig för att de skulle åka ner. Men de håller sig uppe! Visserligen hade jag bälte men det var mer för stadgan, drog inte åt så hårt. Såklart hade jag önskat att de hade lite högre skärning bak i svanken, men de satt ändå så pass bra att jag nog kommer behålla dom. Älskar konceptet friluftsbyxor med skoning, jag går i princip alltid i friluftsbyxor annars :D Tillräckligt långa var dom också, men lite små i storleken i övrigt. Fick gå upp en storlek mot vad jag normalt har, storlek 44 istället för 40-42.
 
Jag chansade för ett tag sen och beställde en ledbrösta från wish. Imorse fick jag en leverans som intet var en ledbrösta 😂. Det är en obegripligt liten silikongrej😂😂😂. Har reklamerat så får vi se om jag får några pengar tillbaka. Tur den inte var dyr😅. Har beställt benljus också med från en annan leverantör, får se vad som dyker upp därifrån 🙈.

20240927_114022.jpg
 
Råkade visst posta i fel tråd tidigare…
Har i alla fall beställt 800 m polarband till vinterhagen samt lite tillbehör. Provar ett nytt märke då det var rea. Hoppas de är bra kvalité.
Verkar det bra så ska jag beställa till den andra hagen också.
 
Köpte neoprenstövlar på Jula och 50g regntäcke (Tornado) på Hööks.

Oväntat nöjd, dom var båda jättebilliga. Ska nog satsa på att köpa en 100g liner och 200g-täcket + hals också, så har vi det vi behöver inför vintern.
 
Jag shoppade hem en iCavalos-grimma från iDoggos. Kommer ta ett tag att få hem p.g.a. många som beställer av de just nu plus att de är baserade i Kanada. Men den är faktiskt candy pink med roseguld-delar och det var 50% rabatt inkl fri frakt så jag var ju tvungen att köpa den.

grimma.png

Skönt med en grimma som inte blir blöt i höstrusket och samtidigt inte är biothane. :love:
 
Jag shoppade hem en iCavalos-grimma från iDoggos. Kommer ta ett tag att få hem p.g.a. många som beställer av de just nu plus att de är baserade i Kanada. Men den är faktiskt candy pink med roseguld-delar och det var 50% rabatt inkl fri frakt så jag var ju tvungen att köpa den.


Skönt med en grimma som inte blir blöt i höstrusket och samtidigt inte är biothane. :love:

Vad är den här gjort i om den inte är i biothane? Och varför vill du inte ha det? Har varit på jakt efter en biothanegrimma själv, men om det är mindre bra så kanske jag ska tänka om.
 
Vad är den här gjort i om den inte är i biothane? Och varför vill du inte ha det? Har varit på jakt efter en biothanegrimma själv, men om det är mindre bra så kanske jag ska tänka om.
Nu är jag ingen materialexpert, men denna ska vara närmare i material till ett armband på smartwatchen än vad t.ex mina biothane-tyglar är. När jag läser recensioner så verkar folk uppskatta det väldigt mycket. Så det är inte så att jag inte gillar biothane helt, men denna verkar snäppet mer behaglig som grimma enligt vad jag sett. Och mycket fina färger att välja på!
 
Nu är jag ingen materialexpert, men denna ska vara närmare i material till ett armband på smartwatchen än vad t.ex mina biothane-tyglar är. När jag läser recensioner så verkar folk uppskatta det väldigt mycket. Så det är inte så att jag inte gillar biothane helt, men denna verkar snäppet mer behaglig som grimma enligt vad jag sett. Och mycket fina färger att välja på!

Tack! Ska kika närmare på den, hade ju verkligen varit smidigt på höst och vinter.
 
Tack! Ska kika närmare på den, hade ju verkligen varit smidigt på höst och vinter.
Jag återkommer med recension! Vågar inte säga när, jag vet att deras shipping ska vara lång men hur långt är ett snöre 😅 Var nära på att klicka med metallplatta med gravyr, samt en till färg men det får komma senare ifall jag är nöjd.

Blev så trött på alla tyggrimmor jag hade i reserv som luktade fukt och mögel mvh blöt Skåne-vinter...
 
Andra delen av wishleveransen blev tack och lov helt rätt! Ordentliga silikonband, rätt antal, rätt färg och alla fungerar! En vän har samma modell och dessa verkar vara de som håller bäst. Jag har testat lite olika men tappar alltid ett antal varje vinter och flera går sönder. Så får se hur dessa kommer överleva. Ljus på hästarna i all mörkerridning som blir för mig är åtminstonehelt överlägset bara reflexer!
20241002_063303.jpg
 
Köpte neoprenstövlar på Jula och 50g regntäcke (Tornado) på Hööks.

Oväntat nöjd, dom var båda jättebilliga. Ska nog satsa på att köpa en 100g liner och 200g-täcket + hals också, så har vi det vi behöver inför vintern.
Är du fortfarande nöjd med täcket? Skulle behöva ett nytt 50g till gammeltanten men är skeptisk mot täcken med såna snabbspännen 🙄
 
Är du fortfarande nöjd med täcket? Skulle behöva ett nytt 50g till gammeltanten men är skeptisk mot täcken med såna snabbspännen 🙄

Jag gillar snabbspännen, men på det här budgettäcket kan man inte ställa in längden så det gäller att det passar i bogen. Jag satte dit kryss-bensnören själv, det finns ringar för det men dom följer inte med.

Är fortfarande nöjd, det har hållit bra (mina går på lösdrift med ett litet skogsparti), är ganska generöst i storleken, blir varken för varmt eller för kallt :).
 

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 425
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 317
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 507
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp