Stora shoppingtråden II

Idag när jag skulle börja byta ut band och isolatorer i vinterhagen så upptäckte jag att jag fått fel band. Beställde polarband för några veckor sedan och när jag nu öppnade förpackningen så var det vanliga band, inte polar, trots att de var märta polar. Inga isolatorer med heller 😫
Ringde företaget som bad om ursäkt och genast skulle skicka nytt. De var medvetna om att de haft felmärkta band men trodde att de var bortplockade.
Som tur är ser vädret ut att vara hyfsat framöver så jag hoppas vi hinner få banden innan sämre väder kommer.
 
Jag gick loss fullständigt ikväll och har beställt leg wraps från LTS🙈. Har en mindre rödljusterapiplatta som jag använder massor och med rehabhästar i stallet så kändes det motiverat med 50% rabatt, även om det är dyrt.. Beställt balansplattor också!
Screenshot_20241013_204026_Samsung Internet.webp
 
Mina vinterridstövlar kommer imorgon! Så hittade jag vanliga tights med teddyfoder och fickor som jag tänkte ha som vinterridbrallor. Är sugen på Zacsess men försöker spara lite pengar…
Ville åka till SIHS för att shoppa men får inte till hur jag skulle vilja ha biljetter och min syster som är sällskap måste anpassa sig med småbarn och elände… aja vi får se. Hinner bestämma mig.
 
Vill handla ett hackamore, ponnyhack med cob-huvudlag. Jäkla djungel men antar att dyrast inte alltid är bäst? Är en simpel hobbyryttare.
 
Vill handla ett hackamore, ponnyhack med cob-huvudlag. Jäkla djungel men antar att dyrast inte alltid är bäst? Är en simpel hobbyryttare.
Dyrast absolut inte bäst. Mitt hack är från Hööks och minst 15 år gammalt. Fördelen med hack är att det är enkelt att byta ut remmarna om de blir slitna. Jag har andra remmarna än original både över och under nosen. Lite smalare med ludd överst och bredare i läder under för jag gillar inte riktigt kedjan.
 
Jag gick loss fullständigt ikväll och har beställt leg wraps från LTS🙈. Har en mindre rödljusterapiplatta som jag använder massor och med rehabhästar i stallet så kändes det motiverat med 50% rabatt, även om det är dyrt.. Beställt balansplattor också!
Visa bifogad fil 154953
Det er de jeg har kjøpt (bare 1 da). Du får si i fra om dine lyser på alle led båndene. De jeg kjøpte mine av påstår at menneske øyet ikke ser infrarød og at det er derfor det bare lyser på 2 av 5 bånd hos meg. Nå har jeg kontaktet Equine LTS og spurt om det er sant, for på instagrammen deres så lyser 5 bånd.
 
Det er de jeg har kjøpt (bare 1 da). Du får si i fra om dine lyser på alle led båndene. De jeg kjøpte mine av påstår at menneske øyet ikke ser infrarød og at det er derfor det bare lyser på 2 av 5 bånd hos meg. Nå har jeg kontaktet Equine LTS og spurt om det er sant, for på instagrammen deres så lyser 5 bånd.
Oj det lät ju sådär. På min platta som jag redan har lyser alla dioder när jag kör rött ljus +ir, så känns inte rätt att hälften inte lyser... Men är 30 dagars retur, så funkar dom inte åker de tillbaka!
 
Fick hem Mountain horse vinterstövlarna idag men är inte 100 på att de blir kvar…. Jag har breda fötter men brukar aldrig vara problem. Men dessa kändes lite trånga på bredden. Lär gå lite i den hemma och känna ordentligt.
 
Det er de jeg har kjøpt (bare 1 da). Du får si i fra om dine lyser på alle led båndene. De jeg kjøpte mine av påstår at menneske øyet ikke ser infrarød og at det er derfor det bare lyser på 2 av 5 bånd hos meg. Nå har jeg kontaktet Equine LTS og spurt om det er sant, for på instagrammen deres så lyser 5 bånd.
Fick mina idag och de lyser på alla banden. Så det är ju riktigt fult att de säger så till dig!!
 
Har just beställt ett 50g utetäcke med hals från Haglunds till gammeltanten. Så snygg mörkgrön färg och bra pris, speciellt då jag dessutom hade rabattkod 😍
Det hon har sjunger verkligen på sista versen då hon ärvt det av min gamla valack, inköpt för över 10 år sedan 😅
Trodde det skulle bli kallt snart så hon kunde ha det lite tjockare täcket i stället, men icke.
Bara för det blir det väl snö och kallt lagom tills täcket kommer 😆
 
Andra delen av wishleveransen blev tack och lov helt rätt! Ordentliga silikonband, rätt antal, rätt färg och alla fungerar! En vän har samma modell och dessa verkar vara de som håller bäst. Jag har testat lite olika men tappar alltid ett antal varje vinter och flera går sönder. Så får se hur dessa kommer överleva. Ljus på hästarna i all mörkerridning som blir för mig är åtminstonehelt överlägset bara reflexer!
Visa bifogad fil 154336
Vad ska man söka på för att hitta dessa ? verkar ju bra !
 

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 448
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 342
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 527
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp