Stora shoppingtråden II

Gammeltanten fick sitt nya täcke idag. Passar bra och matchar hennes grimma 😁
Men, halstäcket som följde med passar inte ihop med fästena på täcke, de sitter liksom på olika höjd de på halsen och på täcket så omöjligt att få fast halsen.
Har mailat dom så får se om det bara var ett måndagsexemplar eller om de är så dåligt tillpassade.

Visa bifogad fil 155522
Det finns väl två uppsättningar med fästen? Ett för hals och ett för liner.

Det finns väl två uppsättningar med fästen? Ett för hals och ett för liner.
Nä, inte på detta. Här sitter fästena en bit ut på täcket.
Fick svar nu från butiken att det har i vissa förpackningar blivit fel storlek på hals till täckena. Så jag ska kolla detta i morgon.

IMG_7270.webp

Jag har bokat digitalt möte ikväll för att beställa fårskinnsfodrade stövlar från Boots from CH :love:
Finns väl en risk att de inte hinner komma in kylan men bättre sent än aldrig😅

Har haft mina gamla MH serenade på vintern då de varit för stora så jag har fått plats med varma kläder, men de har gått sönder. Hade kunnat lämna in på lagning men gillar dem inte så nu blir det nya. Ska måtta dem lite lägre så jag även kan använda i hoppsadeln:up:

Har beställt stövlarna nu men har fan ångest över att det ska bli fel med måtten!
Hade videosamtal med henne så hon såg när jag måttade men vet inte om jag litar på min måttförmåga ändå🙈

Tur jag valt en modell med snörning hela vägen så de går att vidga vid behov😅

Har beställt stövlarna nu men har fan ångest över att det ska bli fel med måtten!
Hade videosamtal med henne så hon såg när jag måttade men vet inte om jag litar på min måttförmåga ändå🙈

Jag gjorde precis samma för en dryg månad sedan, videosamtal för måttning och beställde stövlar med snörning hela vägen. (Fast inte samma sort, utan Amazona Sueca) Ändå nervöst om måttningen är fel! Väntar dessutom på kavaj från Polen...

Jag shoppade hem en iCavalos-grimma från iDoggos. Kommer ta ett tag att få hem p.g.a. många som beställer av de just nu plus att de är baserade i Kanada. Men den är faktiskt candy pink med roseguld-delar och det var 50% rabatt inkl fri frakt så jag var ju tvungen att köpa den.

Visa bifogad fil 154277
Skönt med en grimma som inte blir blöt i höstrusket och samtidigt inte är biothane. :love:

Har du fått hem grimman? Är du nöjd?

Var på tävling idag och de hade en liten hästloppis... Köpte ett set svarta helt nya PS-skydd, en fleecefilt med Svrfs logga och en grimma för totalt 170:-. Blev även en säck pavo-mash för att testa lite.

Mina LTS-wraps används massor och gillar dom verkligen!

Jag har fortfarande inte fått mina polarband och isolatorer. Var i kontakt med företaget för två veckor sedan och meddelade att de skickat fel band och inga isolatorer. De skulle skyndsamt skicka rätt varor.
I måndags mailade jag utan att få svar, i fredags ringde jag igen då jag inte fått några varor eller hört något i från dem.
Fick något svävande svar att det nog var skickat och killen som jag pratat med båda gångerna skyller på en kvinnlig medarbetare att det blivit fel, att de inte är skickat, att jag inte fått svar på mitt mail osv…
Som tur är har jag betalat via klarna och har nu rapporterat problem och betalningen är pausad. Då kanske det förhoppningsvis händer något.
Jag vill göra hagen klar innan det kommer snö och blir kallt, det är snart försent och jag överväger om jag ska beställa från granngården i stället för att hinna göra klart hagen i tid.

Vad kostar CH stövlarna i Sverige?
Mina ridstövlar har dött och behöver beställa nya. Funderade på att vänta till black friday och då hoppas fynda :D men kanske är svårt att hitta dressyrstövlar på pang pris oavsett, Så håller på att uppdatera mig gällande pris.

Vad kostar CH stövlarna i Sverige?
Mina ridstövlar har dött och behöver beställa nya. Funderade på att vänta till black friday och då hoppas fynda :D men kanske är svårt att hitta dressyrstövlar på pang pris oavsett, Så håller på att uppdatera mig gällande pris.
6000 kr eller 7500 kr med fårskinnsfoder. Samma pris oavsett design😊

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 476
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 364
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 545
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama