Stora shoppingtråden II

Fyndade ny klippmaskin på rea, en Lister Eclipse. Min gamla Jula maskin som är 16 år tror jag har gjort sitt då den gick lite ojämt sist jag klippte. Har dock inte invigt den nya än så vet inte vad jag tycker om den. Provkörde den hemma och tycker den har ett lite knackigt ljud som jag inte riktigt är överens om men själva maskinen var ju liten och smidig. Stör mig lite på att dom angett vikten utan batteri! Vad spelar det för roll vad den väger utan batteri liksom? Det är ju inte som att man bär runt på den utan.. Men det är klart det låter ju bättre med 845g istället för 889 g.. Fortfarande lättare än gamla maskinen men ändå. Om någon har en likadan får ni gärna skriva vad ni tycker om den.😊
20241104_034030.webp

Premiärred i mina nya Zaczess teddy leggings igår. Har som velat att jag borde härda lite längre, kändes som fånigt när det bara va typ -2C 🙈, men det är väl ändå bättre va varm å bekväm så länge det går.. kommer väl inte va ute nå mycke hursom när det blir -20 😅
Frös bara om tårna (trots vinterjodphurs, plastbyglar, och tåhätta på byglarna...), händerna, och öronen. Bådar väl inte jättebra inför riktiga vintern 🙃

Fast ska jag va helt ärlig så va de nog mest för att faktiskt ha använt dom så jag inte sitter å svär att jag inte väntade till black week 😅 (då min storlek förmodligen varit slut iaf)

Varma å mysiga va dom iaf, tyckte inte det blåste nått genom. Fick på shortchapsen utanpå. Rejält med klister, men iom att det är små cirklar så blev det lite sugproppsljud när man reste sig helt xD nu rider jag ju i en TCS, så är ju inte så mycke läder iaf som låter.

Störde mig dock en del på midjan, är ju så jäkla hög. Upp under behån på mig (173). Och viker sig ju när man rör sig. Och då hade jag velat få skrevet på byxorna lite högre 🙄 egentligen så hade nog en storlek mindre varit nästan bättre väl på, men det är tillräckligt mycke fight som det är 🙈

Nu är det bara vinterstövlarna från Covalliero som ska testas oxå. Och hoppas att min gg butik tar hem av nya ridkjolen..

Premiärred i mina nya Zaczess teddy leggings igår. Har som velat att jag borde härda lite längre, kändes som fånigt när det bara va typ -2C 🙈, men det är väl ändå bättre va varm å bekväm så länge det går.. kommer väl inte va ute nå mycke hursom när det blir -20 😅
Frös bara om tårna (trots vinterjodphurs, plastbyglar, och tåhätta på byglarna...), händerna, och öronen. Bådar väl inte jättebra inför riktiga vintern 🙃

Fast ska jag va helt ärlig så va de nog mest för att faktiskt ha använt dom så jag inte sitter å svär att jag inte väntade till black week 😅 (då min storlek förmodligen varit slut iaf)

Varma å mysiga va dom iaf, tyckte inte det blåste nått genom. Fick på shortchapsen utanpå. Rejält med klister, men iom att det är små cirklar så blev det lite sugproppsljud när man reste sig helt xD nu rider jag ju i en TCS, så är ju inte så mycke läder iaf som låter.

Störde mig dock en del på midjan, är ju så jäkla hög. Upp under behån på mig (173). Och viker sig ju när man rör sig. Och då hade jag velat få skrevet på byxorna lite högre 🙄 egentligen så hade nog en storlek mindre varit nästan bättre väl på, men det är tillräckligt mycke fight som det är 🙈

Nu är det bara vinterstövlarna från Covalliero som ska testas oxå. Och hoppas att min gg butik tar hem av nya ridkjolen..
hur känns dom i -2? kan man ha dom utan täckkjol? o tänker hur dom är i -10

hur känns dom i -2? kan man ha dom utan täckkjol? o tänker hur dom är i -10
Betydligt varmare att än att gå runt i mjukisbyxor i några minus iaf 😅

Inget minne av att jag va kall lr ens kylig om ben å rumpa, och tårna tinade snabbt upp med en liten prommis med andra hästen. Hade bambu-underställ och tunn långärmad under s.västen och tunn (inte vindtät) jacka. Samma som när jag va ut i typ 5plus, och då drog jag av mig tröjan efter att ha borstat 😅

Tänker att det måste ju bli varmare än hur jag haft tidigare vintrar (tighta sure seat från hööks), så om det inte kyler massa på benen så borde ju varmare jackor ge mer effekt?
Likaså att jag borde kunna få in långfillingar under. En kjol på det så borde man ju fasen överleva de korta ritterna der blir även vid -15/-20 🙈

Betydligt varmare att än att gå runt i mjukisbyxor i några minus iaf 😅

Inget minne av att jag va kall lr ens kylig om ben å rumpa, och tårna tinade snabbt upp med en liten prommis med andra hästen. Hade bambu-underställ och tunn långärmad under s.västen och tunn (inte vindtät) jacka. Samma som när jag va ut i typ 5plus, och då drog jag av mig tröjan efter att ha borstat 😅

Tänker att det måste ju bli varmare än hur jag haft tidigare vintrar (tighta sure seat från hööks), så om det inte kyler massa på benen så borde ju varmare jackor ge mer effekt?
Likaså att jag borde kunna få in långfillingar under. En kjol på det så borde man ju fasen överleva de korta ritterna der blir även vid -15/-20 🙈
Hade hoppats slippa underställ under ridbyxorna 🤣 men är nog en utopi

Hade hoppats slippa underställ under ridbyxorna 🤣 men är nog en utopi
Fått nöja mig med knästrumpor och ridtrosor, så knäna hade varit lyckliga med ett extra lager oxå 🤣
Har zaczess i 2xl, enligt tabellen skulle xl varit normal mot rymlig 🙄 visst, får ner en arm i sidan nu, men får fan kämpa för att få på mig dom 🙈

Tänker att dom borde ju gå hyfsat sälja 2nd hand om jag lyckas krympa ur dom, ser typ aldrig större storlekar till salu 😅🙈

@Fiorano nu har jag köpt dessa med, tack för tips!
IMG_7917.w1220.h1220.backdrop.jpg

Hade ute behandlare som har mycket rekommendationer och gott rykte, och fick lite övningar till pållen. Behöver laser i bakkärran, så tänkte nu när det är 50% rabatt, så kan vi lika väl köpa egen laser ljus.
Nu hoppas jag dom funkar 👏

@Fiorano nu har jag köpt dessa med, tack för tips!
IMG_7917.w1220.h1220.backdrop.jpg

Hade ute behandlare som har mycket rekommendationer och gott rykte, och fick lite övningar till pållen. Behöver laser i bakkärran, så tänkte nu när det är 50% rabatt, så kan vi lika väl köpa egen laser ljus.
Nu hoppas jag dom funkar 👏
Dessa är dock inte laser utan rött ljus kombinerat med nära infrarött ljus. Jag upplever mycket positivt med dom! Hästen jag har på utbildning som fick behandlas i både bakknän och en framkota på klinik för en månad sen friskförklarades igår. Både jag och vet var helt övertygade vid första besöket att det skulle krävas mer behandlingar för vi tog inte allt. Men jag tror att mitt rödljuslysande faktiskt hjälpt henne att läka över förväntan!

Dessa är dock inte laser utan rött ljus kombinerat med nära infrarött ljus. Jag upplever mycket positivt med dom! Hästen jag har på utbildning som fick behandlas i både bakknän och en framkota på klinik för en månad sen friskförklarades igår. Både jag och vet var helt övertygade vid första besöket att det skulle krävas mer behandlingar för vi tog inte allt. Men jag tror att mitt rödljuslysande faktiskt hjälpt henne att läka över förväntan!
Har du använt dem på bakknäna och hur har du isåfall fäst dem där?

Jag gick loss fullständigt ikväll och har beställt leg wraps från LTS🙈. Har en mindre rödljusterapiplatta som jag använder massor och med rehabhästar i stallet så kändes det motiverat med 50% rabatt, även om det är dyrt.. Beställt balansplattor också!
Visa bifogad fil 154953
Hur se själva produkten ut, ser bara bilder på hemsidan när de sitter på hästen. Går de att typ lägga över ryggen och hålla fast med täckesgjord för att utöka användningsområdena?

Hur mycket "bättre" är den ännu dyrare varianten? Ska man lägga 330 kanske man lika gärna kan lägga ut 550?

Hur se själva produkten ut, ser bara bilder på hemsidan när de sitter på hästen. Går de att typ lägga över ryggen och hålla fast med täckesgjord för att utöka användningsområdena?

Hur mycket "bättre" är den ännu dyrare varianten? Ska man lägga 330 kanske man lika gärna kan lägga ut 550?
Det undrade jag med, men tänkte naaaah. Det får räcke med den "billigare" varianten.

Jag använder de över ryggen också, sätter ihop dom och de har lite tyngd och ligger stadigt.
20241103_211533.webp

Jag skulle vilja ha skjorta och slips till min tävlingskavaj men har svårt att hitta lämpliga skjortor som funkar under.

Jag har visserligen bara börjat titta men det känns närinpå omöjligt. Har de rätt krage för slips så har de istället ärmar som inte går under kavajen eller är toklånga eller av något material som inte riktigt funkar. Någon som har tips? Slipsar är mycket lättare att hitta :)

Jag vill egentligen både kunna prova i butik och slippa vara ute bland folk men det är svårt att uppnå båda de samtidigt :rofl:

Jag skulle vilja ha skjorta och slips till min tävlingskavaj men har svårt att hitta lämpliga skjortor som funkar under.

Jag har visserligen bara börjat titta men det känns närinpå omöjligt. Har de rätt krage för slips så har de istället ärmar som inte går under kavajen eller är toklånga eller av något material som inte riktigt funkar. Någon som har tips? Slipsar är mycket lättare att hitta :)

Jag vill egentligen både kunna prova i butik och slippa vara ute bland folk men det är svårt att uppnå båda de samtidigt :rofl:
All In Equestrian har en tränings skjorta som jag gillar. Den är dock blå över knapparna, men det kanske täcks av slipsen. Den är i funktionsmaterial, som är lite tjockare, men svalt. Men det kanske inte alls är vad du är ute efter!

Jag har köpt ett träns från The Equemist. Ska hämta det idag.
Upplever egentligen inga problem med kontakt osv. men allt som kan göra det skönare för hästen :)
De är ju ganska dyra men de verkar vara av väldigt fin kvalitet. Kände och klämde på dem på en tävling i september.
Nu hade de lite rea så passade på.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 516
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 379
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 573
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
954
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama