Stora shoppingtråden II

20241111_151607.webp

Köpte ett begagnat equiband-kit i Elsas storlek för 850 kr, nya band ingick 🦄

Årets deppigaste tid är här och det är dags för reflexer varannan vecka. Hoppas verkligen jag kan börja jobba ständig kväll och alltid kunna rida i dagsljus!
Men fram till dess är det bra att synas så Ärtan har fått en halsring med led-ljus 😄
20241111_163351.webp

Jag har köpt ett träns från The Equemist. Ska hämta det idag.
Upplever egentligen inga problem med kontakt osv. men allt som kan göra det skönare för hästen :)
De är ju ganska dyra men de verkar vara av väldigt fin kvalitet. Kände och klämde på dem på en tävling i september.
Nu hade de lite rea så passade på.
Min tränare pratar väldigt gott om deras träns och kandar👍

Letat gummistövlar att skrota runt i hemma på gården för mina andra stackare behöver gå i pension efter 10+ år. Hittade dessa Muck Boots för 350 kr :up: Aldrig haft Muck Boots innan, och är imponerad över hur sköna och fotriktiga de känns!

Åhhh, det där är ju min älsklingsmodell som man inte får tag på längre. Har tejpat ihop mina, de är helt utslitna.

Åhhh, det där är ju min älsklingsmodell som man inte får tag på längre. Har tejpat ihop mina, de är helt utslitna.
Jag har använt de varje dag sedan inköpet, och jag får nog säga att de blivit favoriter hos mig med! Hoppas de kan hålla bra också. Den rosa kanten upptill känns kanske lite ömtålig? Men det är ju bara estetiskt.

Jag har använt de varje dag sedan inköpet, och jag får nog säga att de blivit favoriter hos mig med! Hoppas de kan hålla bra också. Den rosa kanten upptill känns kanske lite ömtålig? Men det är ju bara estetiskt.

Ja, kanten blev nog lite nött, det stämmer. Och efter ett bra antal år så slets de i hälen. Jag tror dock jag kunde ha haft en storlek större så hade de hängt med ännu längre.

Min kavaj och väst har kommit, och jag är verkligen supernöjd! Ser fram emot att kunna tävla i dem, tyvärr ser det ut att dröja, min häst har ett skadat korsband och ska göra artroskopi på onsdag. Jag håller på och ser mig om efter en häst till, så målet är att om ett år ha två tävlingshästar så jag hoppas att kavajen kommer till användning framöver. Jag har även beställt nya stövlar. Men sen får det nog vara köpstopp ett tag!

Behövde beställa mer olja och råkade samtidigt köpa en groominggrimma när jag för en gångs skull hittade en i x-full. Det återstår att se om det är en äkta x-full eller bara en lite generösare full... Tycker det borde finnas "regler" för när något får kallas för en viss storlek med fastställda min- och maxmått....

Och jag föll för Hööks-dealen och köpte en ny kappa. Velade en del bara så M var slutsålt online så fick chansa på en S. Köpte ett nytt pannband också, min man tappade bort mitt favoritpannband för någon vecka sedan.

Beställde hem en Uhip, Urban stretch. Men den är tjockare än jag önskar, annars jätteskön. Hade velat ha en mellan 365 och vinterjacka men som går ner lite över rumpan…

kollade nu och 365 är en 6a på värmeskalan och Urban 7a så jag tänkte rätt. Men den känns verkligen som en väldigt rejäl jacka…..
eller så ska jag köpa en större 365 och få ordentlig plats med en väst bara …

Ariat har en väldigt bra BlackFriday rea… :bag:

Klickade hem ett par ridtights, en jacka, två långärmade tröjor och en kortärmad tröja, på hela köpet så blev det 60% rabatt. :angel:

Ariat har en väldigt bra BlackFriday rea… :bag:

Klickade hem ett par ridtights, en jacka, två långärmade tröjor och en kortärmad tröja, på hela köpet så blev det 60% rabatt. :angel:
Det har de verkligen! Så mycket fint. Har lagt massa grejer i kundkorgen som jag egentligen inte behöver och borde avstå.. :stop:
Ridbyxorna jag allra helst vill ha är inte på rea och kostar över 1500 spänn.. :nailbiting:

Och glöm inte visa bilder när du får hem grejerna @Elendil ! :D

Någon som känner att de har för mycket pengar och vill köpa sadel till mig?

Ni vet när man har en good enough-sadel men vill ha en drömsadel som är bred nog för hästen med bogfrihet men samtidigt har en smal midja...

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 531
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 388
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 578
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama