Stora shoppingtråden II

Efter senaste fot-trampet av en häst modell större funderar jag på att investera i ett par riktigt bra ridskor med stålhätta. Min egen häst och jag har väldigt bra koll på den andres fötter, men jag märker att det samspelet inte är lika bra när jag hanterar andra hästar :angel:

Har ni något tips på skor med stålhätta som uppfyller följande krav?
  1. Relativt nätta i tån, de ska gå att rida i.
  2. Vinterfodrade!
  3. Bra kvalitet, de ska hålla länge!
  4. Svarta.

Efter senaste fot-trampet av en häst modell större funderar jag på att investera i ett par riktigt bra ridskor med stålhätta. Min egen häst och jag har väldigt bra koll på den andres fötter, men jag märker att det samspelet inte är lika bra när jag hanterar andra hästar :angel:

Har ni något tips på skor med stålhätta som uppfyller följande krav?
  1. Relativt nätta i tån, de ska gå att rida i.
  2. Vinterfodrade!
  3. Bra kvalitet, de ska hålla länge!
  4. Svarta.
Jag har haft ett par fodrade jodphurs med stålhätta. De var fodrade med fårskinn om jag minns rätt. Köpa på typ.. Djurgårdens ridsport? En affär som säljer mycket stängsel också iaf.

Vad tycker ni? Kan man ha bruna stövlar när man mesta del har svart utrustning? 🤣 jag tycker det är så snyggt med bruna stövlar. Men jag har svart utrustning och dessa stövlar kommer jag då även ha på tävling. Ser det jätte dumt ut med bruna stövlar till svart kavaj o hjälm? Vad säger juryn härinne?

Vad tycker ni? Kan man ha bruna stövlar när man mesta del har svart utrustning? 🤣 jag tycker det är så snyggt med bruna stövlar. Men jag har svart utrustning och dessa stövlar kommer jag då även ha på tävling. Ser det jätte dumt ut med bruna stövlar till svart kavaj o hjälm? Vad säger juryn härinne?
Jag tycker det, bryter av snyggt 👍 brukar köra helsvart (läder, ridbyxor, kavaj/tröja) med nubuckbruna freejump-skor+chaps tillsammans.

Jag har bruna stövlar till vardags (till allt annat svart läder). Svarta stövlar på tävling, men hade helt klart kunnat ha de bruna på tävling med men nu har det bara fallit sig så att det är olika.

Det kan man! Ser inte det minsta konstigt ut 😊

Jag hade bruna stövlar förut som användes både på träning och tävling. När jag köpte nya så blev det svarta, men mina vinterstövlar jag beställt nu är bruna

All hästens (läder) utrustning är svart.

Jag skulle nog vilja säga att om det är någon läderdetalj på ekipaget som helhet som kan avvika i färg mot övrigt läder utan att det ser konstigt ut så är det stövlar/skor.

Jag har beställt bruna tävlingsstövlar, har svart sadel och träns. Har dessutom beställt en grön kavaj (och väntar ivrigt på alla sakerna, trots att jag just nu inte har någon ridbar häst... )

Självklart!
NST_4702.webp

Ja!
Jag har tvärtom, brun utrustning och svarta stövlar. På tävling svart kavaj då.

Någon som har koll på hur lång en graman i storlek ponny brukar vara? Full brukar väl vara ca 5 meter har jag för mig men har aldrig sett mått på en ponnystorlek.

Aldrig sett en graman i ponnystl. Är lite one size fits all.
Vill nog påstå att de flesta gramaner numera finns i olika storlekar, tror faktiskt aldrig jag sett någon i one size om jag ska vara ärlig, möjligen någon budgetvariant för många år sedan.
@iNHALE Dyons är runt 4m i ponnystorlek beroende på vilket material man väljer.
Tack, får kika runt lite, hade hoppats på något kortare.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 476
Senast: MJLee
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 364
Senast: KSF
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 545
Hästvård En av mina hästar, travstoet på 19 år har börjat bete sig konstigt och jag är mycket bekymrad för henne. Jag har ägt henne 7,5 år och...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama