Stora inredningstråden

Mirre

Trådstartare
Blir ju ensam här snart och behöver lite nytt.
Allt från småsaker till möbler. Mycket får jag behålla, men en del saker försvinner ju, sedan vill man ju köpa en del nytt också.

Så behöver maaassor med inspiration!
Nytt rumsbord bland annat.

Så shoooot!

Sv: Stora inredningstråden

Har nog en ganska modern och "vanlig" stil tror jag.
Följer strömmen sas :p

Men ska försöka få in mer färg och ljus.

Ungefär :D

Har tex väggord i trappen, griffeltavla på väggen osv.
Men nu har man ju chansen att skapa sig en egen stil, vet inte riktigt hur bara.

Googla massor! Själv har jag just fått upp ögonen för stilen brocante chic som tilltalar mig. :) Sen följer jag ingen stil utan allt blir ett hopplock, men det är kul att kika på inspirationsbilder!

Mitt tips är second hand! Jag har fyndat tre olika bord där, totalt 200:- för alla tre :) Ett målar jag om, ett ska benen kapas lite på och det sista får vara som det är :) Kolla blocket också, där har jag fyndat hyllor och grejjer i bra skick till låga priser :)

Ungefär :D

Har tex väggord i trappen, griffeltavla på väggen osv.
Men nu har man ju chansen att skapa sig en egen stil, vet inte riktigt hur bara.

Kolla in blocket! Jag är förvånad över hur mycket fina möbler folk säljer. Jag köper gärna furumöbler som jag sedan målar om i äggoljetempera :-)

Jag vill inte att mitt hem ska se ut som en Ikea-katalog - men det är jag det ;)

/Lizzie

Vad vill/behöver du köpa då? Hur ser budgeten ut?
Jag är sällan för begagnat men, tex bord och stolar osv kan man ofta hitta till riktigt bra priser begagnat och dessutom ger det ofta lite mer själ och karaktär till boendet än om allt är nytt och sterilt.
Eller som Ikea som har mest målade spånskivor och laminat så blir det liksom mest bara plastigt och totalt själlöst..

Sen gillar jag att göra om begagnade möbler och sätta sin egen prägel på det :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 300
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Jag är på jakt efter en ny jobbväska, och det känns som en djungel... Väskan jag har nu är en ryggsäck från Fjällräven, vilken snart...
Svar
10
· Visningar
603
Senast: Angel
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 455
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar