Stora Howrsetråden nr 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

En till fråga :D Jag har en Daphnes lagerkrans i förrådet och fattar inte hur jag ska göra för att ge den till en häst. :confused:

Edit. Jag hittade!!
 
Senast ändrad:
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

Jag börjar bli less på att spela, känns som om man bara klickar på massa knappar och det går så låååångsamt innan det ger resultat... :grin: Har lagt ut några till försäljning så få se hur jag gör, om jag fortsätter eller ej.
:(
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl*

Jag är på mål 91 nu: köp en häst som är äldre än 25år och har 0 i färdigheter.

Räcker det att hästen är 25 år och 2 månader?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Köp en bättre häst och satsa på att avla fram en ännu bättre :-)
Vilken ras sysslar du med? Välj en ras som inte är så långt fram.
Satsa på att fixa klart målen och få igång ett bra ridcenter.

Lite tips :-)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Har köpt en bättre häst, eller jag tror den är bra iaf. :D
En av mina hingstar har gjort flera betäckningar, kanske ska satsa på att få upp blup och resultat på den då? Det är en pegas.

Jag har några frieser och pegasen är en connemara, sen nån hanno/fbl, frieser/knab och nån shagya. Vet inte vilken ras jag ska satsa på. :o :rofl:
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Jag gjorde lite felprioriteringar när jag startade ridcentret, köpte ängar, frön och gödning och skulle börja odla men se det gick inte för det är vinter :eek: pengarna räckte till ett växthus och nu väntar jag på att morötterna ska bli klara...

Nån som vet vilken gröda som växer snabbast?
 
Senast ändrad:
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

kl

Har varit på mål 91 jättelänge men inte orkat ta tag i det. Skulle någon vilja köra ett samarbete på det, så att vi åldrar varsin häst upp till rätt ålder (och med 0 i färdigheter såklart) och sen köper av varandra?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Lily: Sitter och bluppar jag med och häst f*n vill ju inte vinna :(

Zassoo: Hade kunnat hjälpa men är inte på det målet nu (är bara på 40 nått), men Lily kanske kan hjälpa?
---------

Grödornas mognad är:

Morötter - 9 dagar (vår)
Lin - 8 dagar (vår)
Korn - 10 dagar (vår)
Havre - 11 dagar (vår)

Rovor - 7 dagar (sommar)
Vete - 9 dagar (sommar)

Pass - 30 dagar (kräver stor bördig äng (5 tunnland) + naturlig gödning
Äpplen - 30 dagar (skördas varje höst när det är sått)

Med växthus kan du odla allt utom pass och äpplen!

----

Om någon får en ballong med equus får ni gärna kasta till mig, behöver 1500 för att nå nästa mål :)
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Ja, det går sååå trögt ibland med dessa tävlingar! Vill ju komma upp i 100 så att jag kan börja avla :-)
Ska tänka på dig när det gäller equus. Vad heter du på spelet, så att jag har dig på min lista..

Zassoo: hur lång tid hade du tänkt innan vi kan byta i så fall?
 
Sv: Stora Howrsetråden nr 7

Ja verkligen, min första gick rätt fort men nu går det segare. Hade velat ha 2 pass bara så jag kunde låsa upp direktförsäljningen osv men vill inte köpa för irl pengar.
Och att köpa gamla hästar och sen åldra och skicka till himlen verkar vara helt omöjligt.

Qamilla heter jag, du har mig på listan har kastat till dig vet jag och tror jag fått nått med!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 725
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 051
Senast: sorbifolia
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp